Wie gaat er zondag (16 november '25) naar Rikketik, en vooral waarom?

Niets bijzonders gekocht, alleen dit leuke kleine vintage skindivertje en wat randartikelen. Verder voornamelijk met bekenden sraan praten.

Het uurwerkje loopt overigens prima!

14 likes

O, wow! Ja, dat moet 'm zijn. Wat cool, bedankt voor jouw kennisdeling!

Ik doe het even zo, iedereen gefeliciteerd met zijn aankopen. Zag heel wat leuk spul voorbij komen :+1: :ok_hand:

5 likes

Is ontwikkeld door AS en door verkocht aan Ebauches Bettlach.
De AS 1199 versie schijnt zeer zeldzaam te zijn volgens de site 17jewels, maar ik neem dat met een korreltje zout. Ik heb er 2 dus dan zijn ze niet zo zeldzaam :wink:

6 likes

Update van 17jewels binnenkort, “De AS 1199 is verschrikkelijk zeldzaam. 40% van de wereldwijd bekende exemplaren schijnen in de privécollectie te vertoeven van een mysterieuze Nederlandse verzamelaar…”

16 likes

:rofl::rofl:

2 likes

Degene achter 17jewels stelt alleen dat volgens zijn bronnen de AS 1199 niet bestaat. Dus rarity had hij ook kunnen omschrijven als oddity. Denk dat dat komt doordat de auteur van origine Duitstalig is, schat ik in.

image

3 likes

Welke workshop is dat?

Klopt. 40+ vind ik alleen mooi als er zoveel complicaties op zitten dat het bijna niet anders kan.
Zelfs met 18cm pols.

Dit dus. Gewoon lekker dragen wat je mooi vind.

Ik ben met mijn t-rex polsen blij met de trend van kleiner. Vaak vind ik alles nogsteeds te groot :sweat_smile:.
Daarnaast zijn er genoeg stationsklokken met polsbandjes te koop. Elk merk heeft ze in de collectie.

4 likes

Te leuk om hem niet in te koppen: Mumbay special workshop…

Eigenlijk niet zo heel aardig naar de mensen, die de workshop organiseren, dus daarvoor al een excuses.

4 likes

Het cursuspakket bestaat uit een FHF96, een ORIS wijzerplaat en een assortiment glitters :wink:

4 likes

Het is een handopwinder met maanstanden. Eigenlijk is er niet echt iets mee mis. Maar een clipje wat de hele boel bij elkaar hield is er af geschoten. En natuurlijk spoorloos😖

I know, ik probeer alleen uit te leggen waarom het woord rarity is gekozen n.a.v. Scudo’s reactie. Lost in Translation. De auteur van de site zelf had óók de AS in handen. De auteur het door hem gebruikte boek klaarblijkelijk niet. Bij historische auto’s en autosport - waar ik boekonderzoek naar deed - zie je ook dat de oude bronnen niet altijd volledig zijn. Zelfs niet uit eerste hand! Het is mooi om hier de feiten te verhelderen met hands-down ervaring én kennis. Aan mij de enige eer om te nuanceren, verder weet ik er nog niet veel vanaf. :sweat_smile:

2 likes

Wat ik ervan moet verwachten weet ik ook niet.
Je krijgt de de keuze uit diverse kasten, wijzerplaten etc plus een standaard uurwerkje.
Maar voor die € 200 wagen we de gok maar gewoon en gaan aan de slag. Soort van bouwpakketje.

6 likes

Hartstikke leuk, veel plezier!

1 like

Bedankt voor het aanbod, echter

Contacten even schoongemaakt, nieuw batterijtje erin, en hij loopt weer als een tierelier!

Erg blij mee

11 likes

Hopelijk is dit niet iemand hier op dit forum.

8 likes

Ik hoop juist van wel. Dan weet hij dat hij zichzelf heel snel moet gaan aangeven bij de politie. Wat een stumper.

2 likes

zoon vermoeden dat meneer er dan wel meer dan 1 gestolen heeft

2 likes