Wie gebruikt de chronograaf?

Wat mij opvalt dat veel mensen een horloge aanschaffen met een chronograaf functie. Ook ik heb twee horloges met deze functie. Ik heb de horloges aangeschaft omdat ik het model mooi vond. Met andere woorden de chronofunctie zat erop.
Ik vroeg me dus af of er mensen zijn die bewust horloges met een chrono kopen en waar ze die dan voor gebruiken.

ik gebruik hem voor als ik iets in de oven doe.

Heb wel een (vintage) chrono, maar geen oven…

Gebruik (daarom?) de chrono niet in de praktijk. Hij loopt wel altijd gezellig mee!

Uhmmm… ja bij het koken? Ennuh… nee, ik kom zo snel niet op iets anders…

Vanmorgen nog om de afstandte bepalen van de bliksem.

Arjay

Ik gebruik 'm veel tijdens mijn werk (IT), om b.v. bij performance-problemen te timen hoe lang een bepaalde stap duurt.

Ja, maar jij hebt zo’n luxe met telemeter! :smiley:

Soms om te kijken hoe snel ik van A naar B kom… en anders fungeert ie bij mij ook als alternatieve kookwekker.

eigelijk gebruik ik hem heel vaak, en ja idd voor het koken.

Ik gebruik zeer veel mijn chronograaf.
Om te zien hoelang ik aan een bepaald werkje werk en zo de prijs te berekenen.
Ook als ik herstellingen ga doen op verplaatsing, voor klokken.
Ik zou niet zonder kunnen.
Vandaag draag ik een Poljot rechts ter kontrole en mijn Lemania chrono links. B)-

En is de Poljot goedgekeurd?

Arjay

Er wordt hier in huis geen eitje gekookt zonder de Speedmaster of de Strela. Ook bij andere kookactiviteiten heel handig. Vroeger voor films ontwikkelen en bij een nieuwe auto om te kijken hoeveel de snelheidsmeter afwijkt.

Gebruik het echt nooit, net als de rekenschijf van de Navitimer. In het begin een paar keer met het boekje een berekening gedaan, maar nu ben ik de manieren alweer vergeten. :sunglasses:

@Arjay- jaja, hij loopt nog die Poljot. Olie moet regelmatig eens circuleren hé, vandaar die kontrole.
Natuurlijk zien dat er geen krassen op komen.

Als ik het zo eens lees heel veel eierwekkers van honderden euro’s :smiley:

Nooit, alleen maar show (heb er toch drie).

Ik koop bewust horloge’s zonder chrono.
Alleen mijn TAG Kirium heeft een chrono. Over het algemeen vind ik van klokjes met chrono de wijzerplaat een beetje te druk. De Kirium heeft dit netjes gedaan door de sub-dials erg “rustig” uit te voeren.

Deze chrono gebruik ik eigenlijk alleen als ik een eitje kook oid. Voor het betere kook-werk gebruik ik gewoon de wekker op het fornuis, omdat daar ook een alarm op zit.

Misschien toch maar weer eens naar de JLC AMVOX kijken ?!

Groet
Mark

Leuk onderwerp!!

Ik gebruik hem eigenlijk nooit…voor eiren hebben we z’n eierding met stekker. Een enkele keer start ik hem wel eens…vaak vergeet ik dat ook dan weer.

Dat heb ik nu ook… Vergeet 'm veel te vaak uit te zetten. Voor het meeste kookwerk is een duikring veel handiger en meer dan precies genoeg (en kan de aflezing niet gehinderd worden door een andere wijzer!)

@Freddy: dan gebruik je toch zeker wel een chrono die meer dan 30min kan bijhouden? Anders moeten we allemaal maar bij jou langs!

Ik ben nieuw ff voorstellen Mardeka .
Ben ook een horloge fanaat ,o ja de chronograaf gebruik ik meestal als ik in de stad ben dan weet ik nog hoe lang ik heb