Wie ging er naar de Rikketik op 2 oktober j.l.?

Daar was ik al bang voor. Nou ja, we gaan het zien.

Onder andere. Ik heb nu zo’n goedkoop setje. Daar zitren niet de juiste schroevendraaiers bij. Ik wil ook het glas van mijn seiko 5 vervangen. Moet ik nog wel eerst op youtube kijken hoe dat moet, maar het achijnt dat je daar een pers voor nodig hebt.

1 like

Heel leuk!

1 like

Op veel tafel staat ook een grabbelbakje met vanalles, daar zitten dan naast de horloges in de vitrines de goedkopere instapmodellen in. Misschien kun je daar eens zoeken.

3 likes

De laatste keer dat ik dat deed, had ik een handvol radiumplaten vast zonder glas :wink:

7 likes

Gewoon niet aan je vingers likken joh. Komt goed.

5 likes

En Mafkees geen hand geven als je hem zondag tegen komt :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes

Ah, de dunne balans zoeken tussen onvriendelijk genoeg zijn dat je geen hand geeft, en niet zó onvriendelijk dat je een muilpeer incasseert… it’s a hard life being a vintage watch lover.

4 likes

Ik ga deze keer ook een rondje lopen, mijn tweelingbroer zocht nog een mooie vintage om op te knappen.

3 likes

Ik ga wel even een rondje maken. Ben niet echt op zoek naar iets maar ik vind het altijd leuk om een beetje te struinen. Wellicht kom ik nog met wat leuke bandjes terug ofzo.

3 likes

Ik heb zojuist een ticket gekocht. Mijn eerste keer, ben benieuwd. Niet op zoek naar iets maar een beetje struinen is altijd leuk. Praktisch vraagje: is betalen met pin bij standhouders gebruikelijk of moet ik flappen meenemen?

1 like

Ik zou denken: de pinpas of een creditcard, maar ik hoor graag van degenen die er al eens zijn geweest.

Cash neem ik altijd mee. Als dat op is kan ik niet meer kopen :joy:

Maar de twee keren dat ik ben geweest heb ik niks uitgegeven. :sweat_smile:

Hmmm. Maar die handelaren zullen toch wel met pinapparaten werken?
Nu ik erover nadenk: dat is ook weer niet vanzelfsprekend.
Wie heeft er ervaring?

Cash is king op de Rikketik!

2 likes

Oh jee! Dan moet ik straks nog even langs de flappentap!

Ja zal ik doen! Er zijn maar een paar handelaren met een pinapparaat

Top, dank voor de reacties!

Bij sommige kan je ook betalen met een betaalverzoek of bank overschrijving.

Maar die handelaren zijn ook meestal maar op één hand te tellen.

Haha, nee joh, dan kijkt de belastingdienst mee gekkie. Alles zwart de broekzak in.

Bonnetjes, garantie en pinapparaten zijn zeer zeldzaam op de rikketik.

4 likes