Wie ging er naar de Rikketik op 2 oktober j.l.?

Mooie Technos!
Die baby panerai heb ik ook zien liggen. Viel me qua maat een beetje tegen. Oogt eerder 36/37 dan 40mm

2 likes

Kijk wel uit met een polijstmachine dat je je plexiglas niet gaat verbranden.

Ik gebruik die hbm polijstmachine ook, fijn ding en niet duur!

4 likes

180 240 320 ook van hbm rollen schuurlinnen daarna 1000 van een schuurpapier pakket van Lidl of Aldi.

1 like

Heb hem hem maar op een kwart/derde van het vermogen.

1 like

Ik had nu een mini dremel. Maar oververhitting blijft altijd een gevaar.
€ 14,88 28%OFF | Usb Cordless Boor Mini Draadloze Graveren Polijsten Pen Elektrische Boor Voor Sieraden Metalen Dremel Gereedschap Stof Boren Carving

Ik kreeg een notificatie:

3 likes

Leuke dag was het, Petra, en het genoegen van de ontmoeting was wederzijds.
Ik zelf heb ook aardig ‘gescoord’ daar komt nog wel een apart postje over.

2 likes

Ik kijk ernaar uit. Allemaal opknappertjes?
Die Citizen die ik had gekocht staat stil. Nou ja, eerste oefenhorloge dan maar. Jamner dat ik geen olie heb meegenomen gisteren.

2 likes

Die Nivada!!!

1 like

Ja dat was 1 van mijn grails!

1 like

En terecht. Staat ook op mijn wish list

1 like

? Was ik illegaal

Nee, maar als je een echte Dremel aanschaft zal je geen probleem krijgen met oververhitting. afgelopen 5 jaar heb ik nagenoeg elke dag gebruik gemaakt van een Dremel en tot nu toe nog nooit last gehad van oververhitting.

Zeer goede en fijne HBM polijst motortjes, heb er zo 4 staan, ben te lui om iedere keer de schijven te verwisselen. Wel af en toe goed schoonblazen, en zelden koolborstels vervangen, zeer tevreden over deze machientjes

Dat zijn nog eens aanwinsten :grinning:

1 like

Als het inderdaad een dubbele Rik-de-tik score is, dan wel een hele mooie! Gefeliciteerd :ok_hand:

1 like

Dankjewel! Fotos van de jenny volgen😎

1 like

Dankje :grinning_face_with_smiling_eyes:

Inderdaad Petra! Varierend van 2 bijna new old stock, maar wel jaren ‘60 bij een Franse meneer vlak voor ik weer vertrok naar huis om 4 uur, tot ‘vies maar technisch nog functioneel’ tot restaurabele wrakjes’ tot niet ‘meer te redden’. In totaal twaalf stuks waarvan 7 bij een ontzettend aardige meneer uit Zweden voor hele lieve prijsjes. Met als leuke bijkomstigheid ook een stel hier totaal onbekende Zweedse merken. Ik ben er gisteravond en vandaag mee al aan het werk geweest en ik ben niet ontevreden.
Merknamen: ‘Armida’, ‘Pierce’. ‘Flora’, Lanco’, ‘Velpen’, ‘Larkan’, 2 x ‘Nilax’, ‘City’, ‘Balder’, ‘Foresta’, ‘Marker’. Behalve Lanco en Flora zit er geen bekend spul bij qua merken, maar dat vind ik wel spannend om uit te vogelen wat de herkomst is van die dingen.

Letterlijk bij het vertrek uit de hal vond ik bij het laatste kraampje nog een heel sorteerdoosje vol met zilver- en goudkleurige gespjes voor horlogebandjes. Was ik al de hele dag naar op zoek en ik had de moed al opgegeven. Toch nog bingo!

Van de leukste vondsten komt er ik binnenkort een NA verhaaltje.

7 likes

Leuk! Die Zweedse kraam wekte ook mijn interesse nadat jij erover had verteld, maar toen was mijn geld al op.
Ik hou je topic over de leukste in de gaten.

1 like