@Kratos als ik jou was zou ik naar Groningen gaan (hele goede ervaringen mee met meerdere aankopen) en daar e.e.a. passen. Mijn ervaring met een bepaald horloge op het oog de reis aangaan en gaan passen, de reis soms tot andere bestemmingen leidt. Ga gewoon een aantal horloges bekijken/passen in het echt. Soms zijn horloges mooi maar zitten ze voor geen meter en andersom.
En met de kennis die je met voorgaande op doet heb je drie scenario’s.
kopen bij de AD
kopen in het blauw
kopen bij een GD waar de prijzen structureel 10-15% lager liggen dan nieuw bij de AD
Ik zou ook sowieso kijken in het blauwe, heb ik namelijk ook gedaan .
Mijn antwoord was gericht op de stelling:
Edit: misschien heb ik je bericht verkeerd opgevat aangezien het een reactie betrof op mijn antwoord. Moet tussendoor ook het HF maar niet opendoen… .
Tudor is inderdaad geen goedkoop horloge. Nieuw of 2dehands. Als je een mooie uit het blauw kan oppikken, zeker doen! Bespaar je meer mee dan de korting bij de AD . Hou je het verschil lekker opzij voor het aankomende onderhoud.
Maar aangezien @Kratos er al meerdere voor verkocht heeft en het budget rond is, veronderstel ik dat hij deze overweging reeds gemaakt heeft.
Een horloge meeting. Vaak georganiseerd door een juwelier of horlogemerk, maar er wordt ook regelmatig door horloge fanaten hier op het forum wat georganiseerd.
Ik zie een dj36 of OP uit 2012 tot en met nu vaak voor de aankoopwaarde of meer weggaan… een tudor simpelweg niet en kan je nu al onder list nieuw krijgen of 2e hands nog lager. Prima, maar wel fijn om te weten en of je kiest voor nieuw of 2ehands
Gewoon een goedkoop dagtripje anywhere in Schengen doen, en dan op Schiphol BB58 oppikken met ‘BTW korting”. Omdat binnen Schengen/EU aangekocht is ook geen gezeur met BTW aangeven bij terugkomst.
Met Ryanair/Easy/Transavia/Wizz kijken waar je ergens voor weinig heen kan, daar lekker lunchen, en weer terug.
Rolex geeft op Schiphol binnen Schengen geen ‘BTW korting’ meer, maar overige merken nog wel. (Tudor misschien voor zekerheid even checken).
Ja bij de AD gaan kijken en in het blauw kopen! Hoor hier zoveel mensen die bij de AD korting krijgen,ik doe vast wat verkeerd want heb never korting gekregen.
Ja alleen denkt u in mijn ogen totaal verkeerd u gaat er van uit dat iets waarde behoud omdat dat nu zo is wil dat niet zeggen dat dat in de toekomst nog steeds zo is. Er staan zoveel rolexen op chrono24 alleen al van de DJ tot vanaf 2012 tot nu in staal staan er 10.590 te koop neem daarbij dat de productie van Rolex flink omhoog gegaan is de laatste jaren en dat het er al naar uitziet dat de vraag afneemt.
en dan hebben we het nog niets eens over de grote berg aan neppers.
Eens, alleen u was het niet eens met dat ik Tudor niet zo waarde vast vind, het is ok maar ik wilde de topicaanmaker waarschuwen dat de nieuwwaarde relatiet snel daalt bij een tudor
Yep, lijkt wel of de bezitters van een Tudor er snel “klaar” mee zijn .
Nee hoor, dat meen ik niet serieus. Maar er worden wel erg veel Tudor horloges aangeboden.
Maar ja, hoe meer eigenaren er zijn, hoe meer er in verhouding worden aangeboden.
Ik woon daar ook in de buurt. Maar ik heb geen BB58. Als je nog de behoefte hebt om een Marinemaster, Santos, en een zut Grand Seiko’s te passen ter vergelijk geef je maar een gil.
Eens. Ik ben echt wel bereid om er een serieuze en eerlijke prijs voor te betalen, maar ik denk dat dat 2500/3000 voor een nette is. Op Chrono24 zie ik ze wel voor die prijs gaan in de EU.