Nee nooit gehad. Ik weet eigenlijk ook niet waarom niet
Seiko wel, maar nooit een 5je
Ik mag niet liegen…dus ik ben stil🤐
Geinig ding.
Nog nooit een 5-je gehad.
Leuke exemplaren zie ik hier voorbij komen. Overleven ze wel een goede Hollandsche regenbui?
Nog nooit een Seiko gehad, laat staan een 5je. Komt super veel variatie voorbij. Leuk om te zien. Begrijp dat enthousiasme wel. Leuk topic @PetraO
Prachtig horloge.
Heb je hem nog?
Nee, helaas nog niet. Iemand advies van een echte must have?
Mijn kennismaking met Seiko 5

Dit trof ik in losse onderdelen aan in een vergaarbak met voornamelijk Quartz-ellende die mij geschonken is door een kennis toen hij hoorde dat ik mij aan het bekwamen ben in uurwerktechniek.
Op het glas na lijkt alles compleet te zijn. Uurwerk loopt niet. We zullen zien of het een keer iets wordt…
Toevoeging:
Ik denk dat ik de juiste wijzers erbij gepuzzeld heb. Als er een kenner in de zaal is om dit te bevestigen dan hoor ik het graag. Kan betere foto’s uploaden indien nodig.
Ooit één Seiko gekocht: een 5-je. Ook gelijk het rapportcijfer voor het horloge.
Daar is niks over te zeggen want er zijn er zoveel. Net wat jij mooi vind / aanspreekt.
Nope… Ik niet. Denk ook niet dat k snel eigenaar zal worden van eentje
Jawel hoor, de mijne heeft veel stortbuien doorstaan. Nooit een probleem.
Goed om te weten
Ik hou ook wel van vijfjes. Heb er ook een aantal. De eerste die ik had kreeg ik cadeau van mijn broer. Heb het ding jarenlang zonder problemen vrijwel dag en nacht gedragen. Tot hij problemen kreeg met de dagdatum wisseling. Het ding laten repareren bij een horlogemaker, wat me >€150,-- kostte. Ik was toen nog niet zo ‘into the watches’. Later, toen ik wat meer kennis kreeg over horloges en die dingen ben gaan verzamelen, begreep ik dat ik er voor de helft van het geld er een nieuw uurwerkje in had kunnen (laten) zetten, of voor iets meer gewoon een nieuwe had kunnen kopen.
Er zijn er, al verzamelend, in de loop der jaren nog een aantal bijgekomen. Cadeau van mevr. Lexaf, nog een van mijn broer, anderen gevonden op Ebay, Mp, Rikketik en HF… Sommige nieuw of z.g.a.n. anderen als wrakje die ik zelf en soms met hulp van uurwerktechnisch beter begaafden dan ik zelf, weer tot leven heb weten te wekken.
Nu wonen ze gezellig bij elkaar in een theedoos, net als veel van mijn andere horloges. Af en toe mag er nog wel eens een een keertje uit de doos en een dagje om de pols.
Hier mijn 7 vijfjes. De Seiko links boven is geen 5, maar lijkt er wel erg op, de Seiko links onder is een Titanium Quartz (ook van mijn broer gekregen). De Seiko 5 rechts midden was de op een na goedkoopste ooit: Op de verzamelbeurs in Utrecht mocht ik 'm meenemen voor een tientje, want de verkoper vond 'm zo spuuglelijk met dat goud, dat hij er absoluut vanaf wilde… Gloednieuw, nooit gedragen, ook door mij niet, want ik vind 'm zelf eigenlijk ook lelijk. Maar zo blijft ie wel forever young.
De allergoedkoopste ‘5’ ooit was er een van de rommelmarkt in Epe, voor 2 euro. Een wrakje, maar inmiddels ook weer levend. Hij staat niet op bovenstaande foto, want als no. 10 paste ie niet meer in de doos. Hieronder nog even in de staat waarin ik 'm vond.