Wie heeft er nooit een Seiko 5 gehad?

Mijn eerste en enige Seiko is een Grand Seiko. Lijkt me op zich wel geinig om een 5je erbij te doen als vakantiebeater ofzo. Wel een beetje een gek kleurtje dan ofzo voor de lol.

Dat is zeker jammer, want deze is heel bijzonder.

1 like

Seiko vijfjes, daarvan heb ik er aardig veel van gehad maar ook weer weg gedaan.
Ik heb de voorloper een vroege seiko super handwinder uit 1955 met gouden bezel met originele kroon.
Het lijkt een 5 op de wijzerplaat maar dat staat voor S (super) dus ik wil niet vals spelen.

Greets, Martin :grinning: nitraM.

7 likes

Hallo horlogevrienden nu doe ik écht mee :joy:

T’was effe zoeken en gevonden in de reiskoffer de ouwe vertrouwde reisklok en op seikorubber !!

Greets, Martin :grinning: nitraM.

3 likes

Ik heb er eigenlijk pas 2 gehad. Ik heb eens heel goedkoop een snk361 kunnen krijgen, en die heb ik doorgegeven aan een vriend die deze ontzettend mooi vond.

Nu heb ik er recent weer een aangeschaft daar ik verliefd was op de kleur en waffle wijzerplaat

Voor velen misschien troep, maar mij kan dit gelukkig maken :blush:

8 likes

Mooie.

1 like

Begonnen met de Seiko 5, en inmiddels ook de andere series van Seiko gehad:

3 likes

Ik heb de blauwe variant. Het was mijn eerste mechanische horloge en ik heb hem nog steeds. Mijn ervaring is overigens anders dan de jouwe. Ik droeg hem een tijd dagelijks. Nu nog af en toe, als vakantiebeater of als ik ga sporten. Loopt nog altijd prima en probleemloos. En ik blijf het een leuk ontwerp vinden. Wat mij betreft veel bang for buck.

5 likes

is dat een 5-5 phatoom?

Deze wordt inderdaad wel eens gemod met een soort fifty fathoms wijzerplaat en dan fifty five fathoms genoemd. Ongemod lijkt hij er niet op vind ik.

Tja🤔. Klassieker zeker, jdm 6139-7050. Maar telt ie volgens je topic?

Tja. Wat je rommel noemt. De 6139 was het eerste automatische chronograaf uurwerk daadwerkelijk op de markt (mei 69).

Foto van verkoper. NOS glaasje en een mooie rally band moet er nog op en dan komt de wrist-shot. Dit exemplaar is denk ik van september 1972?

4 likes

Ik heb er nog steeds 2
een Sports en een gewoon afgeragd 5je
beide jaren 70, automaatjes
ik heb ze 20 jaar afwisselend gedragen en sindsdien heel wat minder
beide nog nooit een service gehad en toch blijvenze blijven lustig verderlopen
af en toe krijgen ze nog eens het daglicht te zien

maar goed
ik zag net dat 2023 misschien wel een Seiko 5 jaar wordt
want het eerste Seiko 5 Sportsmatic horloge is uitgebracht in 1963, en 5 jaar later werd de Seiko 5 dan boven het doopvont gehouden
dus wordt 2023 misschien wel een jubileum jaar ?

ik las het in dit interview hier
Seiko 5 Sports

2 likes

Nee nooit gehad. En dat zie ik niet meer gebeuren ook. Ben sowieso meer op Europese merken gefocust dan op Japanse :innocent:
De enige Seiko die ik ooit gehad heb was een vintage GS:

1 like

Geen idee of deze helemaal klopt qua onderdelen maar ooit voor de gein gekocht op Etsy oid, nooit gedragen eigenlijk.

3 likes

Net zonder op te letten tijdens werk wat met het de kast te bewegen in mn hand, kijk ik naar beneden, zie ik dit :sweat_smile:.

Niet de reden dan ik hem nooit heb gedragen overigens, dit is nieuw

2 likes

Oeffff… gekocht op Etsy… van een verkoper die verzendt uit… India?

1 like

Ook hier een SNK361, geen gebrek aan kleine schildjes op de dial :grinning_face_with_smiling_eyes:

Moet eerlijk toegeven dat dit horloge zich erg goed houdt onder de loep. In tegenstelling tot wat duurdere zwitsers. De maat is net iets te klein voor mn pols (mening) maar door deze iets gebogen lugs zweeft de kast niet zo. Bracelet is een ratelslang.

3 likes

Waarschijnlijk, maar heeft mij in totaal 25 euro gekost geloof ik en ging ervan uit dat er niks van klopte.

Vond de wijzerplaat gewoon geinig :grin:

1 like

Toch leuk voor de onderdelen.

1 like

Ik begrijp niet hoe één Vijfje kan volstaan :smiley:

9 likes