Wie heeft (ook) geen enkele ‘Duiker’?

Sinds de verkoop van mijn Steinhart ocean one gmt heb ik geen duiker meer. Ben wat meer verschoven naar de dressers. En dan nog een G-shock als tool/vakantie/vis klok.

1 like

He gatver…

3 likes

Nee, bij het uitvallen van de motor van het vliegtuig boven zee :airplane:

Beste Dreski,

Ik heb zoveel mogelijk verschillende typen horloges, qua uitstraling. (Ik ben gehouden aan een bovengrens van ong €1600,- en heb nu 10 automaatjes)
Ik houd van horloges die bij (strakke) kleding het best tot hun recht komen, dus richting dressers.

Wat betreft de duikers; ik zal er heus nog wel een keer tegen aanlopen.
Maar als je soms wordt verblind door een knots van een duikhorloge gedragen in een kantooromgeving -en door iemand die blijkt bovendien niet blijkt te duiken- vind ik dat een beetje sneu. Vergelijkbaar met het dragen van een parachute in een supermarkt.

2 likes

:joy:

Ik heb óók geen enkele duiker. Ik heb er zes.

3 likes

Beter 6 duikers dan een parachute!

3 likes

Ik ook niet meer na een Squale 1521 en Le Jour!
Vintage chrono’s doen mij meer :slight_smile:

2 likes

Dat je een (forse prominente felgekleurde) duiker niet overal gepast vindt, daar kan ik bijkomen. Ik vind een oranje 45.5mm PO ook wat te prominent op een begrafenis, maar een duikhorloge is toch een fijn horloge als je op een vakantie aan zee/meer/zwembad gaat? Blijf je dan horlogeloos? Je rolt je horloge vast niet in je badhanddoek als je te water gaat.

Geen duiker, wel een snorkelaar
New photo by Ilya Biervliet

Dat dan weer wel :+1:t3:

Ik merk dat deze relatief eenvoudige vraag reacties oproept van bijval, irritatie, verontwaardiging en leuke, mooie argumenten en bijgevoegde foto’s.
Het inbrengen van horlogestellingen geeft meer informatie over de verschillende motieven en keuzen van onze horlogevrienden.
Dus af-en toe:

v

3 likes

Ook geen duiker nee. Ben geen waterrat en bij warm weer en de schaarse duik draag ik sowieso geen horloge. Dus niet nodig. Ben trouwens ook meer van de dress watches.

1 like

Mijn eenvoudige vraag was anders ook precies dat hoor, een eenvoudige vraag:

:slightly_smiling_face:

Ben je dan nog geïnteresseerd in de tijd? Of is het een “hoera” moment, gelukkig is mijn flieger 200m waterdicht?

1 like

Heb een groene Sub, een duiker dus. Prachtig horloge.

[

:slightly_smiling_face:
[/quote]

Natuurlijk is dat leuk als het leuk vindt.

Mijn vraag was gericht aan degenen die geen duikers hadden en hun motivatie.:grin:

Dan is het alleen maar mooi als de voorvechters van zo’n waterdicht instrumentje zich laten horen.
(PS. Ik laat mijn horloge achter in de Camper als ik ga zwemmen (is wel een beetje riskant, misschien)

1 like

One piece… Met een vintage longines en twee G-shocks?

Welke twee? :upside_down_face:

Wat… Heb je die alweer verpatst?

2 likes