Wie weet welk merk horloge dit is?

Dit horloge heeft een beschadigde wijzerplaat waardoor het merk niet meer te lezen is. Wie herkent dit merk? Ik meen een O te zien en de tweede letter zou met een beetje fantasie een m kunnen zijn. Omega misschien? onder op de wijzerplaat staat het getal 17.

Ik hoor het graag,

Gokje: Olympic 17 Rubis?

1 like

Alstu! :+1:

11 likes

Ik zou zeggen dat het een Olma is :+1:

In ieder geval geen Omega

1 like

Iets van dit merk…

Open maken en kijken of er een merk op het mechaniek staat?

Zeker weten een Olympic. Heb er zelf ook een, maar even geen foto bij de hand. De mijne heeft exact het zelfde logo als die va @Scudo.
Grappig dat @flowert een merkvariant Olypia laat zien met verder exact het zelfde logo.
Vaak zit er een LOrsa P62 uurwerkje in.

Is het toeval dat de logo’s van Olympic en Olympia zo gelijkend zijn?
Kan mij haast niet anders voorstellen dat dit een en hetzelfde bedrijf moet zijn.

1 like

Mikrolisk:

Bizar dat een cross reference van beide lijstjes op Mikrollisk geen identieke fabrikanten verwijzing geeft.
Het gaat hier toch echt om een Zwitsers horloge, waarvan er volgens mij geel veel gemaakt zijn.

De overeenkomende logo’s kunnen geen toeval zijn.

1 like

Olympic is volgens mij een Frans merk.

Dat zou kunnen. Op mijn Olympic exemplaar en dat van @Scudo staat niks (onder de 6 uur positie). Dat is wel vaker zo bij Franse horloges.
Op de Olympia van @flowert staat Swiss made…
Het Lorsa uurwerk in mijn Olympic is naar ik meen ook Frans.
Twee branches, één CH en één FR met het zelfde moederbedrijf? Horloge multinationals in de jaren '60? Spannend…

1 like

Ik heb nog een Olympic. Volgens mij zit hier een FE (France Ebauches) uurwerkje in.

OLYMPIC

1 like

Bedankt voor alle reacties. Ik houd het ook op een Olympic en heb inmiddels op de achterzijde het cijfer 14 met een vrijwel onleesbaar teken zien staan. Ook de getallen 0.585 en 6275 staan er op.

Iemand enig idee waar dit voor staat?

Geoet,

Frank

1 like

0.585 staat vaak voor 14K goud. Als ook het achterdeksel van geel metaal is en er staan tekens op die een goud keur merk kunnen zijn hebben we het dus over een horloge met een 14K gouden kast. Een goede juwelier kan dat zo voor je testen.

Nog een tip aan Frank @Birds: Als je het horloge in strijklicht van een redelijk felle lamp houdt en dan a.h.w. langs de wijzerplaat kijkt, kan je vaak nog zien wat er aan tekst gestaan heeft. Probeer maar.

14(k?) en 585 zullen de goudstempels zijn vermoed ik.

Edit: @lexaf was me al voor. :+1:

1 like

Zijn we lekker bezig met elkaar toch?

1 like

Dank je Lexaf,

Ga ik morgen proberen maar ik ben vrijwel zeker over het merk. Het ‘gerucht’ gaat dat het een gouden horloge is maar daar geloof ik niet zo veel van. Ik laat dat binnenkort eens testen om zeker te zijn want het getal 14 op de achterzijde zet me wel aan het denken. Van de andere kant, als het een b merk is lijk that me sterk dat dit in goud uitgevoerd werd.

Geoet,

Frank

1 like

Sorry mannen, lees nu jullie berichten. Jullie zijn sneller dan je schaduw!

2 likes

En Flowert, jij ook bedankt.

1 like