Wijzerplaat herstellen

Goedendag allemaal,
ik ben nieuw hier maar heb een oud probleem.
Ik heb een Licita polshorloge (een erfstuk) maar de wijzerplaat is helaas beschadigd. Ik heb het zelf geprobeerd bij te werken maar het herstel is een apenwerk geworden.
Kan iemand van jullie (lotgenoten) mij helpen de plaat enigszins te herstellen of weten jullie iemand die dat voor mij kan doe? Ik hecht veel waarde aan dat horloge en ben van plan om m te gaan dragen.

bijvoorbaat dank.

1 like

Het is denk ik een goed idee om wat foto’s te tonen zodat we een beeld krijgen van de huidige toestand…

Oef. Sterkte.

In principe ga je het altijd zien… er zijn wel bedrijven die het doen. Ik zou vooral plaatjes zoeken van studios die wijzerplaat herstel doen waarvan je het werk op de plaatjes goed vindt.

Zelf heb ik wel eens goeie verhalen van deze studio gelezen. Ervaring heb ik er niet mee.

http://www.watchdialrestoration.com/dials.htm

2 likes

bedankt voor jullie snel antwoord en het meedenken. Ik zal morgen voor alle duidelijkheid een foto sturen.

Hier is mijn Licita Prima (een fijn Spaans horloge van rond 1965)

Oef. Nogal heftig inderdaad. Sterkte

Of je laat het zo, daar je hem (denk ik) niet meer gaat verkopen. Draagt mogelijk bij aan het verhaal van het horloge.

Een nieuwe opmaak blijf je altijd wel zien. Geen donor wijzerplaat te vinden?

Kijk ook eens in dit topic;

Ik heb toen uiteindelijk voor Atelier Meeus uit Antwerpen gekozen. Goed betaalbaar (12 jaar geleden…) en erg mooi geworden.

2 likes

Bedankt voor de tip Quincy, ik zal er over nadenken.

1 like

Bedankt voor het meedenken Nash.

1 like

Goedendag,
Wat bedoel je met n donor wijzerplaat Nash,
Alvast bedankt.

Je ogen openhouden voor een zelfde horloge op bijvoorbeeld ebay.

Het beste is dan een kapot horloge, maar met een mooie wijzerplaat.

Dan laat je die wijzerplaat overzetten op je huidig horloge. Kost ook amper iets bij een reguliere horlogemaker.

Zal wel lastig worden. Maar wie weet heb je geluk.

Groetjes :slight_smile:

Hoe heb je dit gedaan trowuens? Is de verf eraf, of heb je er verf opgedaan?

1 like

Dank je wel Nash, duidelijk.
De vr.gr.

1 like

Ik vrees het tweede

Gezien de plaatjes denk ik dat ook… maar ik weet niet of bijv. er een oplosser is voor deze verf die bijvoorbeeld (auto)lak heel laat. Wellicht dat je daarmee nog iets weg kan halen.

Anders donor zoeken of inderdaad helemaal kaal en opnieuw opmaken…

Ik weet niet of de kleur van de wijzerplaat donker is van zichzelf of door een verkleurd glaasje…

2 likes

Hoi Lassale,
Bedankt voor de tip, ik heb het inderdaad bekeken en zie daar wat in. Op dit moment ben ik zelf iets aan het proberen en zal even afwachten.
Bedankt en een fijne dag/avond.

2 likes

Ik heb contact gehad met de verkoper, de kleur van de wijzerplaat is donker van zichzelf en helaas voor mij onbruikbaar maar we gaan gewoon door.

2 likes

Goedzo. Opnieuw opmaken kan altijd. Met vintage is geduld het meest belangrijke

1 like

Ik heb dat bruin horloge (uit eBay) gekocht en ga het als een proefproject gebruiken. Bedankt voor de tip.

2 likes