Willen jullie met koetsjh meedenken bij aanvulling collectie?

Heel mooi. Alleen jammer dat de datum zo ver naar het midden staat

1 like

Klopt. Al kan ik dat op 3 beter hebben dan bij de MontBlanc op 6.

En bedankt, pik.

1 like

Ik vind dat dan weer helemaal niets. Typisch Japanse styling. Prima kwaliteit voor het geld natuurlijk, maar qua looks had het net zo goed een Seiko 5 kunnen zijn.

unnamed

:zzz:

cretin op ontwerpgebied vond ik wel leuk.

2 likes

:+1:t2:

Heb die van mij ook gewoon bij Paul gekocht hoor maar heb niet de intentie hem weer te verkopen. Daarnaast heb ik bewust de versie met lume gekocht en niet de voor de wat meer toolgerichte dragers gemankeerde no-lume versie :no_mouth:

Zijn ook versies met gewone platen

1 like

https://www.specsavers.nl/?gclid=CjwKCAjwuvmHBhAxEiwAWAYj-AO3GxGVXLjzdpGSxzFTwBXGBICo5yd6vTCKw1pfB9CHadLU_apJ4hoCz8wQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Ja, da’s best een dingetje. Ik vind de no-lume versie die ik heb mooier dan de lume versie, maar aan de andere kant had ik liever wel lume gehad. Pfffff. :slight_smile: Het zal er wel op uitdraaien dat ik 'm houd, want ik vind 'm wel cool. Eén ding wat anders had gemogen, ook aan m’n GS SBGV239: Beide bracelets hadden wel een lichte taper mogen hebben. Van 19 naar 16 was leuk geweest.

2 likes

Zomaar wat suggesties

m s-l500

3 likes

Wait… What?

1 like

Daar wil ik nog wel wat over zeggen.

Deze heeft me namelijk ook uiteindelijk 2600 gekost:

Da’s de duurdere 44GS kastvorm, list was hij 35, maar door een fout bij de Seiko Boutique boden ze 'm goedkoop aan. Maar als je de reguliere HAQ’s van GS bekijkt heb je ze vanaf 1700-2400 Euro aan de broek hangen, net als de Chronomaster quartz versies. De Washi versie met Eco-drive is ball-park dezelfde prijs als de wat luxere GS HAQ.

Dit weet @koetsjh allemaal als geen ander, want die bulkte op zeker moment van de GS, maar misschien dat een ander die het topic leest wat aan die info heeft.

Dit vind ik altijd de FIAT Multivla van de horlogewereld. Zelden zoiets lelijks gezien. Het had een rekwisiet uit Half Life kunnen zijn.

6 likes

Alleen die datum slaat nergens op :stuck_out_tongue:

De Doxa Sub300T of Sub300 is een icoon van je welste maar zeker geen doorsnee mainstream duiker/horloge. En aangezien de rest van je collectie dat ook niet is en je nog geen duiker hebt dacht ik dat de Doxa perfect voor jou zou zijn…
Doxa was samen met Rolex en Blancpain een van de pioniers van de duik horloge. Doxa heeft samen met Rolex de helium escape valve ontwikkeld. Doxa was tevens het eerste duik horloge dat voor de consument beschikbaar was. Jacques Cousteau had op bijna al z’n expedities een Doxa Sub om.

1 like

Nee. Dat was de Omega Marine in 1932. Toen al 135 meter waterdicht.

De Doxa 300 is van 1967, wat alweer twee jaar na de Seiko 62MAS kwam.

3 likes

1250 euro?

Junghans. Stiekem toch een quartz, maar dan wel radiogestuurd, een secondewijzer die per halve seconde beweegt en ook nog lekker dun.

8 likes

Snel een handwound Praeludium naast de Chrono

6 likes

Ik snap je qua stijl voor erbij. Toch kan ik er niet echt weer aan wennen. Prachtig, maar te licht…? kweet het niet.

1 like

Eensch. De datum vind ik dan nog niet eens heel storend.

1 like

Oef, dat zijn er weer een hele hoop. De Meistersinger maanfase is dan wel weer een beauty, net als overigens de Frederique Constant.

De Maurice Lacroix, helaas, mooi allrounder, maar dan als vakantieklok. Heb ik net te koop gezet. Zit teveel in de weg bij Vertex. :wink:

1 like