1977 was een erg goed muziekjaar!
Verschilt per persoon, heb diverse collega’s die veel over de wereld reizen, de ene heeft iedere keer een jetlag, de ander nooit.
100%
Moeten we het nog hebben over die miljoen mensen die in (ploegen) diensten werken?
Rare mensen. Gaat ze dan ook voor een gesloten deur staan?
Ja, maar het is al 8.00 uur, snap niet dat de winkel nog niet open is…
Geinig weetje. Wist niet dat dit de reden was dat wij bij de tijdzone van Duitsland getrokken waren. Best raar ook dat we dit na de oorlog niet teruggedraaid hebben.
Tjonge. Nooit geweten. We hebben gewoon Duitse tijd in Nederland.
Vraagje: draaien jullie je mechanische horloge gewoon een uurtje terug of 11 uur vooruit? Terugdraaien mag om technische redenen geloof ik niet.
Om dat ene uurtje doe ik nooit zo moeilijk.
Als je een balansrem hebt (hacking) - kroon uittrekken en je wekker zetten op een klein uurtje. Terugdraaien kan in principe ook wel, zolang je maar ruim buiten de datumverzetting zit ( plm. 20:00 tot 04:00 uur).
In de bijna 50 jaar dat ik horloges draag heb ik de wijzers probleemloos zowel vooruit als achteruit gedraaid.
Sommige horloges zonder datum-snelverzet hebben zelfs als hack om na het verspringen van de datum een paar uur terug te draaien en dan weer vooruit ipv hem 24 uur door te zwengelen.
Die vallen allemaal regelmatig stil.
Dan moet je ze bij het omdoen toch op tijd zetten
Het beste ever.
Was ik dus bijna vannacht alle klokken en horloges aan het verzetten. Lekker handig om dit topic al 2 dagen van tevoren te plaatsen
Ik moest ook even scherp blijven! Toch alle kwartsen al verzet, in het weekend gaat vaak de Speedy 1861 om. Die moet ik dus wel echt fysiek terugdraaien, maar da’s geen punt. Ik draai trouwens meestal toch - omdat het beter voelt - 23 uur door.
Doe ik alleen bij horloges met datum als het al na ca. 22:00 is om niks kapot te draaien. Wellicht overdreven…
Nee hoor, zeker niet overdreven. Ik zie meteen al die verschillende datumverzetwieltjes en veertjes voor me, en - better safe than sorry.