Wintertijd: wanneer, hoe laat zet jij jouw horloge(s) dit weekend op de juiste tijd ?

Nee. Of bedoel je achteruit? Want vooruit is geen probleem. Dat zou betekenen dat als ik straks een automaat pak waarvan de tijd tussen 10-2 staat, ik die niet op de juiste tijd kan zetten. Terugzetten doe ik ook niet nee.

De meeste klokken en enkele horloges gaan automatisch. De mechanische staan meestal toch stil dus die laat ik gewoon zo😀

1 like

Heb de 4 quarzen vanmorgen stil gezet en na een uur weer aan het lopen gebracht. De digitale Casio die nu gedragen wordt kon natuurlijk makkelijk worden versteld. :rofl:

Rest van de klokken ook vanmorgen gedaan en heb nu een jetlag-ervaring :crazy_face:

2 likes

Mijn beste,

Vanochtend mijn kwarts horloges op de wintertijd gezet!!
Vootts de horloges wat opgepoetst, een enkel horlogebandje verwisseld
en tevens van deze situatie gebruik gemaakt om de 2 horloge-boxen wat op te kuisen!!
Kortom een heerlijk begin van de dag. :sunny:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

4 likes

De eerste is op tijd gezet!
Een Meister Singer komt altijd een beetje precies.

8 likes

Mooie klok

In Brabant deden we dat tussen 2 en 3

12 likes

15 likes

Je moet de andere tiet hebben :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Mijn batterij gevoede horloges staan on hold om over een uur weer ingeschakeld te worden.
De automaat die ik tot gisterenmiddag droeg ligt op de kast om uit te lopen,daarna ga ik daarmee verder.

Verder gaat het goed met me.

1 like

Haha ik ga na de training van Max opzoek :rofl:

2 likes

(Grofweg) tussen 22:00 en 02:00 uur wordt het mechanisme om de datum te verzetten, in beweging gezet. De tijd dan terugdraaien kan bij horloges met snelverzet dan schade veroorzaken. Zeker bij complexere horloges.
Bij horloges met datum zonder snelverzet, wordt de datum juist vaak verzet door de wijzers weer terug te draaien naar 21:00 uur en dan weer vooruit totdat de datum verspringt, etc.
Terugdraaien, is dus geen probleem, zoalng je je aan de regels van het uurwerk houdt.

1 like

Ik denk dat we dat morgen gewoon na het opstaan doen, het is tenslotte zondag :slight_smile:
De quartz horloges zet ik op de correcte tijd wanneer ik ze ga dragen, veel zullen dus eerst gewoon nog lekker doordraaien in de zomerse stemming :wink:

Hier lopen ze weer :grinning:

Ik heb vorige week mijn Tuna al een uurtje naar achteren gezet :+1:

Klassieker!

image

5 likes

Vergeten jullie ook niet om de Franse Haantjes comtoise op tijd te zetten.

Die in het tuinschuurtje, die bedoel ik.

Net dus, het gaat bij deze Omega wel heel gemakkelijk, kroon uittrekken en alleen de uurwijzer 1 slag terugdraaien, klaar voor de winter.

2 likes

Bij mijn Longines VHP even de kroon een zwieper geven en hij staat goed.

Dat wordt een hele klus!

Staat je klimuitrusting al paraat? :grin: