Witschi timegrapher manual/training

Mogelijk is het ooit al eens eerder gepost, maar in de link hieronder vindt je een uitgebreide manual van witschi, met daarin ook uitleg over hoe de lijnen op het display te interpreteren en diagnose / oplossingsrichtingen.
Doe er je voordeel mee!

https://myretrowatches.co.uk/timegrapher-docs/

10 likes

Ik heb er net eentje besteld. Bedankt voor de tip!

1 like

Graag gedaan!
Voor de duidelijkheid:
Er staan twee documenten.
Eentje is van weishi (de Chinese kloon die de meesten van ons hebben), en dat document is niet bijster uitgebreid.
Het andere document is van witschi (de Zwitser) en dat document heeft de troubleshoot paragraaf.

Wist ik weer eens niet. Top, ik heb natuurlijk die Chinees.

1 like

Ah fijn! Ik heb hem nu opgeslagen. Die troubleshooting kon ik toch niet helemaal onthouden.:+1:

1 like

Ik heb toch een raadsel aan de hand. Horizontaal loopt deze (Siduna van Lex) oké, grote BE maar daar doe ik niks aan… Maar als ik hem kantel duikt hij naar beneden. De amplitude ook.
Ik heb het pinnetje van de Compas ook iets teruggenomen, incablocs opnieuw gesmeerd balansbrug even losser gezet… Niks helpt? Weet iemand wat dit is?

Hoe loopt de spiraal tussen de kompaspennen?
Mogelijk leunt ie te veel tegen een van de pennen bij bepaalde posities

Ik dacht dat de tweede winding er tegenaan liep. Heb hem iets verbogen. Dat is nu zeker niet, maar de veer ligt er niet helemaal vrij in, bij het afstellen moet ik hem soms helpen. Ik ga dat dalijk proberen te verhelpen. Laten we hopen dat het zoiets simpels is!!!

Ik bedoel eigenlijk hoe de spiraal tussen de pennen zelf door loopt.
Het kompas heeft 2 pennetjes waar de spiraal doorheen loopt.
Die pennetjes kan je draaien waardoor de ruimte van de spiraal om te bewegen groter dan wel kleiner wordt

Ja die pennetjes bedoel ik ook. Die je opendraait als je de kloof van de balans afhaalt.

1 like

Toeval bestaat niet. Zeker niet in China :wink:

2 likes