Wobble in horloge

Hallo beste forumleden,

Heb een horloge overgenomen en dacht dat het defect was, maar heb net wat meer gelezen over de geluiden die uit een horloge kunnen komen. Rotorgeluid is schijnbaar normaal ? Maar is dit dat bijvoorbeeld ook:

Mocht dit een defect zijn, is dit makkelijk (lees: goedkoop) te fixen ?

Ik ben heel benieuwd!

Ja. Die rotor ligt los en moet vastgedraaid worden.

Ik heb al 2 keer een rotor van een SKX013 vastgezet. Van die van de kids van @Einzeiger en @PatrickA. Ik snap er niks van, bij een 007 nog nooit gehad en het zijn ook 7S26 uurwerken.

In het kader van "Ik wil schunnige grapjes blijven maken op HF en toch de gunfactor houden" mag je me wel even een PB sturen. Dit is opgelost binnen een minuut en dan betaal je alleen de verzendkosten even over en weer.

36 likes

Raar dat dit probleem zich vooral uit bij de SKX013 inderdaad!

Heel erg bedankt voor dit genereuze aanbod! Ik zal je een PB’tje sturen :slight_smile:

2 likes

Top weer Han :+1:

2 likes

Han is prima vent, maar ik heb niet de indruk dat hij het weer beheert.

18 likes

Hmm…:thinking:

1 like

:innocent:

3 likes

Het ging mij natuurlijk om de inhoud / generalisatie / vooroordeel van de specifieke foto in het andere topic. Er zat verder niet echt iets van humor in…imo.

1 like

Schaars geklede heren in leren accessoires is nog een andere categorie natuurlijk :see_no_evil: verder bedoel ik er niets mee hoor, ik kan alle prentjes heel goed apprecieren hier :blush:

Ontopic dan maar :zipper_mouth_face:, top service van Han, hulde!

1 like

Stel: zowel een leernicht als een homofoob posten deze foto, is je oordeel over de foto dan verschillend?
(“filosofisch” bedoeld).

Ik vind het plaatsen van zo’n foto wanneer er iets over leer wordt gezegd gewoonweg zo negatief generaliserend. En ja…vaak wordt zo’n foto vanuit de hetero (en nog vaker : homofoob) hoek geplaatst. Ik houd daar niet van.

Maar zullen we het hierbij laten voordat we het topic nog verder derailen…:blush: Zoals ik al aangaf…kan ook best aan mij liggen.

2 likes

Netjes van je.

1 like

Mijn oordeel zal hetzelfde zijn. Ik heb wel een probleem met het woord nicht. Noem hem dan gewoon flamboyant.

2 likes

“Nicht” heeft in het algemeen een negatieve connotatie en wordt ook als scheldwoord gebruikt.
Een flamboyant persoon hoeft daarentegen geen homoseksueel te zijn; het zijn dus gewoon verschillende woorden naar mijn mening.

Verder ben ik het met @Daffie eens (dank voor je opmerking trouwens!); mannen in leer zijn een platgetreden homofobe cliché.

4 likes

Nee dat snap ik. @anon50762135EV is ook flamboyant.

Maar als je tegen mij zegt; er staat een flamboyante homoseksueel op de boot te dansen, dan denk ik aan leer, paillettjes, glitters, eenhoorns, veel gekleurde veren boa’s, plezier en een leuk feestje :rainbow:

Groetjes he.

2 likes

Het ging hier toch over een wobble in je horloge en niet over een horloge in je wobble? :point_right::ok_hand:

3 likes

Snap ik. Laten we een beetje lief voor elkaar zijn in deze wereld. Daarbij: @HanDavinci en ik houden van je zoals je bent. Daar doen jouw voorkeuren niets aan af. Al viel je op alpaca’s, onze liefde heb je, lekker behaard beertje dat je bent.

:u5272:

4 likes

:sunglasses::+1:

2 likes

Eens.

Ik zou er wel wat van denken. Maar ik vind niet dat een rare fetish een belemmering hoeft te zijn voor een vriendschap.

:joy:

1 like

:see_no_evil::joy:

2 likes