Kwestie van je een keer echt verdiepen in Rolex.
Zo moeilijk is het niet om te begrijpen hoor.
Zelfde hoor ik regelmatig over een Porsche 911. Saai, altijd hetzelfde, en veel te duur. Totdat je er in gaat rijden. Er is nl een reden waarom die dingen niet aan te slepen zijn. Redenen komen best overeen met die van Rolex.
Marketing brengt een merk alleen langdurig ver, als het product de beloften ook echt waar maakt.
ik riep maar iets, dus heb het even nagekeken maar heb nog een rekening van een servicebeurt uit 2012 voor 147 euro in de BTW. Ging om een ETA2892 (omega Calibre 1120) dus niks bijzonders, maar wel degelijk. Geen officieel Omega servicepunt overigens, maar toen kon iedereen nog vrij onderdelen bestellen.
Je wilt een horloge wat 7100 euro kost maar wil het alleen als je korting van rond de 1600 euro krijgt? Ik snap er niks van. Wil je het horloge wel of wil je een horloge van 5500 euro?
Ik heb het geprobeerd…Het was ongemakkelijk. Vanaf januari kun je het aardig vergeten liet de ad min of meer doorschemeren. Omega ruimt niet voor niks zoveel ADs op.Het worden vaste prijzen. Take it or leave it…
Aan de andere kant is het ook wel beter toch. Bedoel het is natuurlijk wel hartstikke pijnlijk als je een SMP 300 voor list koopt en daarna ziet dat je toch ruim 25% kwijt bent.
Klopt, maar tijden veranderen. Vind het ook best raar dat Omega het zo gaat doen. Ken Omega zelf altijd als een merk wat er voor zorgt dat hun horloges voor iedereen toegankelijk zijn.
En dat is ook zo, alleen kiest Omega voor de boutique-constructie net als andere merken omdat ze zien dat er veel losse fysieke detailhandel verdwijnt. Dat is de harde werkelijkheid.
Achja, persoonlijk denk ik hier dan wel weer positief over. Denk niet dat we dezelfde situatie krijgen als Rolex met de wachtlijsten. Denk wel dat kortingen verleden tijd zijn. Misschien dat ze dan op deze manier toch ervoor kunnen zorgen dat je nieuwe Omega toch nog een beetje in de buurt van de list prijs blijft.
Het is een luxe artikel, waarom zouden ze daar korting op geven? En Omega wil up in de prijsstelling maar aanbiedingen of prijsacties lijken mij niet uitgesloten. Dus een mazzeltje in de toekomst kan nog best.