Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 2)

De Shadow toch maar. Maar ze zitten echt dicht op elkaar voor mij. De Tipo is en blijft ook waanzinnig. Als ik geen JLC deep sea chrono had gehad had ik hem zeker weer gekocht. Maar die twee naast elkaar is me wat teveel overlap.

3 likes

Nee joh, die is vet.

1 like

Haha. Je bent ook de enige die die voor list heeft gekocht destijds. :rofl:

Even een geschiedenis les. In die tijd dat die uitkwam (net als de 116610) kreeg je ze nog met korting!

4 likes

Belachelijk veel geld of peanuts voor een horloge?

Kies maar.

• Royal Oak
  • Casi Oak

0 stemmers

1 like

Whahaha terecht dat je ze uitlacht. Wat een losers hier! :joy:

7 likes

Heel herkenbaar. Het is al eens vaker beschreven.

Lastige keuze is het inderdaad tussen de jlc en zenith.

1 like

Jammer dat die royal oak geen Chronograph heeft. Anders had ik die echt wel gekozen :grin:

1 like

Je moet die in perspectief zien. Natuurlijk qua specs een absolute topper. Maar qua formaat wel voor de grote mannen van 2 meter plus met dikke polsen die hem dan dragen als een Subje.

:joy:

1 like

Welke Omega’s?

FIFY.

1 like

Deze omega. :top:

1 like

Haha! Maar gelukkig heb ik een eigen mening. Net als jij. Anders had je wel Rolex gepolled! :rofl:

1 like

Met elke post die jij maakt geraak ik er meer en meer van overtuigd dat je account gehacked is door een 12-jarig jongetje.

Althans dat hoop ik.

14 likes

Oh maar dat doe ik ook graag hoor!

Rolex Sea Dweller sd4k

Of de magische 5513 mk1 maxi dial!

• Seadweller sdk4
  • 5513 mk1 maxi dial

0 stemmers

1 like

5513 by a landslide.

1 like

Dat ging over mensen die het keer op keer nodig vinden om te zeggen dat mijn Submariner 114060 lelijk is…

Wat doet het er toe wat er voor betaald is?

Het is niet de mooiste versie van de sub in mijn ogen, maar ik snap het ook wel dat mensen er wel superblij mee zijn. Het is een super toolwatch en hij hoort gewoon no-date, dus :ok_hand::ok_hand:

Maar ook jij zou hem direct inruilen als je de kans kreeg om de nieuwe sub te kopen :wink:

4 likes

Maar jij hebt er zelf geen probleem mee om andermans horloges af te fakkelen toch?

Aha …

7 likes

Laat voorop staan dat iedereen zijn/haar eigen mening mag hebben!

Voor mij is die, op de maat na, perfect. Dit houdt wel in dat ik hem dus niet heb. Hij is simpelweg te groot voor me… Maar je zegt het hier zelf, ‘voor jou’.
Kijk je puur na specs en afwerking, vind ik Rolex duur ja! En heb er nota bene nog 2… Maar als ik dan mijn Halios Fairwind en Monta Noble er naast leg. Is alles, behalve zoals eerder genoemd het uurwerk, echt vergelijkbaar zeer goed en hoogwaardig afgewerkt! Waarbij de Monta nog een stap boven de Halios is, maar eerlijk gezegd minimaal gelijk aan Rolex. En als je hun modellen dan bekijkt hebben ze een eigen gezicht en toch wat raakvlakken. Alleen een veel beter maat stelling mijn inziens. De meeste huidige Rolexen zijn echt te groot vind ik, laat staan de manier waarop je er aan moet komen… Doet mij klaar zijn met dit merk. Zeker als ik het dan af zet tegen voorgenoemde. Daarbij kost een Monta wel heel wat minder geld! Dit is puur ter verduidelijking. Zo is Grand Seiko marginaal beter dan de Monta met name op de zaratsu polishing. Maar dat is nagenoeg puur handwerk wat jouw als ‘high horology’ man toch zou moeten aanspreken?

Wat ik en volgens mij Tom ook willen zeggen is dat je Grand Seiko als een ‘Seiko’ ziet, wat mijn inziens 2 aparte bedrijven zijn met hun eigen ideeën… Daarmee beperk je jezelf heel erg door het zo te zien. En dan het Japanse precisiewerk :smiling_face_with_three_hearts:

8 likes