Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 3)

Ik lees dit soort polls altijd als “iemand zet een .44 tegen je kop en verplicht je te kiezen”, dussss…

De Glashütte is raar, niet specifiek mooi, maar intrigeert me wel om een of andere reden. De Chopard is een lelijke kluts slecht passende subdialgehaktballen op een smakeloos soepborddial.

In mijn onverfijnde Belgenogen natuurlijk. Maar toch makkelijk gestemd dus.

5 likes

Haha heerlijk! :+1:t2:

Het zijn twee maffe horloges ja.

1 like

My two cents!

1 like

Beide geen knappe jongens hoor. Kan het niet over mijn hart verkrijgen een favoriet aan te wijzen eigenlijk. Maar die Chopard is wel echt verschrikkelijk lelijk.

1 like

Ik ook

Die GO dus :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Verschillend, maar toch ook niet. De Longines and Halios staan beide op m’n shortlist:

• Longines vs. Halios
  • Prijs: ~€2450,- vs. ~€1000,-
  • Diameter kast: 37mm vs. 38mm
  • Aanzet tot aanzet: 47mm vs.48mm
  • Breedte bandaanzet: 19mm vs. 20mm
  • Dikte: 12mm vs. 11mm
  • Uurwerk: L888.4 (aangepaste ETA 2892) COSC incl. datum vs. Sellita SW300-1 excl. datum
  • Gangreserve: 72 uur vs. 42 uur
  • Beide 100m waterdichtheid
  • Beide met schroefkroon
  • Longines Spirit 37mm
  • Halios Universa II

0 stemmers

Die longines is schitterend. Wat doen ze het toch goed de laatste jaren!

1 like

Inderdaad, de Spirit lijn is echt een schot in de roos. Echt mooie horloges plus ze zijn fantastisch afgewerkt. Er zijn geruchten dat er volgend jaar een 37mm no date versie wordt geintroduceerd, dat zou 'm in mijn optiek helemaal perfect maken.

5 likes

6 weken wachttijd maar de longines staat in bestelling :star_struck:

6 likes

Ahja deze longines heeft geen schroefkroon bij mijn weten

2 likes

Verkeerd opgeschreven inderdaad, alleen de grotere diameters hebben de schroefkroon.

1 like
Back to black
  • Hamilton Khaki Aviation Pilot Pioneer
  • Seiko Prospex Land Tortoise

0 stemmers

3 likes

:turtle: ftw

2 likes

Die Hamilton heeft een getallen overload, alleen daarom al de Seiko. Veel cleaner.

1 like

Twee best verschillende toolwatches. De fraai blauwe Damasko of liever de ruige Benrus?

Damasko vs. Benrus
  • Damasko DS30 Ocean (blauw)
  • Benrus Type I

0 stemmers

2 likes

7 van de 10 stemden op de Grey Side of the moon.

Slechts 3 van de 10 op de Tokyo 2020 Green

Ik had meer 50/50 gedacht, maar ik hoor blijkbaar bij de minderheid. Dat is op zich dan weer minder verbazingwekkend :grin:

In ieder geval leuk om te zien wat men kiest. Na ruim een half jaar heb ik ook gekozen:
Tokyo 2020 incomming (uit de kluis) zodra de Grey Side een nieuwe baas heeft.

4 likes

Even een collectie battle.

Rust kennen we toch nooit en gewoon leuk om wat collages te maken.
Heb ook wel zin in wat minder waarde in horloges :slight_smile:

1
huidige situatie, lekker houden zo en niks meer aan doen

2
Santos eruit. Monaco erin en een Nomos Club

3
Santos eruit. Weer de Longines Sector dial erin en een gshock. Van de overgebleven funds lekker wat anders doen

4
FXD eruit en de LLD en gshock erin. Van de overgebleven funds lekker wat anders doen

5
FXD eruit. Monaco erin en de gshock

De Gshock is al in aantocht eigenlijk en leuk voor erbij als echte beater. Heb de plaatjes geleend van de vorige eigenaar :stuck_out_tongue:

Welke set
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

0 stemmers

2 likes

Dat bevalt mij ook prima.

Heb optie 1 gestemd.

2 likes

Optie 1 of 4. Santos moet blijven, de Speedy blijft sowieso. De LLD wel in het groen vind ik😉

1 like

Hard getwijfeld tussen 4 en 5. Santos moet sowieso blijven, de Longines is knap, maar de Monaco funky. Toch voor funky gestemd.

1 like