Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 3)

Wat mij betreft de BB58 Bronze;

Al enige tijd in bezit en bevalt nog uitstekend!

3 likes

Precies als bij een grand Seiko. Doods en lelijk. :see_no_evil:

Aluminium is in elk geval mooier. Jammer dat de kleine indexen van de 5 digit LN weer niet mooi zijn.

Een chrono niks voor jou?

De revival 38 mm’tjes van Zenith, zoals die topper v @Svennos voor je polsje?

Het spijt me, er kan wel niks weg van die 4

3 likes

Een 38mm blancpain bathyscaphe al eens overwogen??

Past goed in je collectie als je het mij vraagt!

6 likes

Zeker cool. Hoe zit het met oxidatie tot nu toe?

Een serieuze optie. Die paste uitstekend. Soms zit de datumpositie me wat dwars.

Die heeft vrijwel alles mee, op de datum na.

Ja die kan ik begrijpen! Ik stoor me er persoonlijk niet aan😎

1 like

De datum is redelijk verborgen hoor bij de ZEP Original

13 likes

Jij praat lekker makkelijk. Doe eens zoiets dan.

2 likes

In de wereld van @Fate_Amenable_To_Change is het makkelijk verdubbelen. Die geeft niet zoveel uit aan 1 horloge. :stuck_out_tongue_winking_eye::sunglasses:

2 likes

Ik zou de Black Bay Pro toevoegen.

Hey taalvirtuoos! Kraak NOCH smaak! :crazy_face:

2 likes

Deze is tof! Wat is de bijbehorende referentie?

Klik :wink:

1 like

Haha, totaal gemist. Zit laatste tijd wat minder op HF. Erg mooi :ok_hand:t2:

1 like

Je hebt heel erg veel GS modellen niet in handen gehad. Ik vergeef het je. :+1::blush:

Ik moet iets vinden wat ik het echt waard vind. Veel van wat ik hier voorbij zie komen is dat het niet. Eigenlijk ook die lange niet.

Daarom geef ik inderdaad niet zo veel uit aan die rommel. Dus kom maar met iets wat ik 25K waard ga vinden, ik zie de tips graag tegemoet.

De vraag word dan wat je 25k waard vind. Je kan zoveel in horloges waarderen. Traditie, geschiedenis, vooruitstrevende techniek, afwerking enz. Dus wat heeft een horloge nodig voor jou om 25k waard te zijn?

Ik zou er niet aan beginnen. Er zijn geen horloges die @Fate_Amenable_To_Change 25k waard vindt. :sunglasses:

1 like

Of Hulk of Pepsi

• Lange
  • ROLEX STAALTJE

0 stemmers

De aanhouder wint toch?:joy:

1 like

Blijkbaar :joy: ik heb er ook geen moeite mee, gekukkig :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Ik heb liever niet dat ze het doen, maar kan er mee leven. Als de rest van het horloge maar mooi genoeg is, nietwaar?

Ik vind deze misschien wel 25K waard. Helaas is het een horloge van rond de 50.000 Euro. Dat heb ik wel vaker, dat ik duurdere horloges de helft waard vind van de prijs op de kaart. Dan sta ik in m’n hoofd manuren, materialen en het eindresultaat op te tellen en dan denk ik “neh”.

Het grapje over geld uitgeven deed me wel nadenken: In zes jaar tijd is het budget wat ik in m’n hoofd aan een horloge toe zou kunnen kennen ruim vertienvoudigd. Ik vind dat die ontwikkeling zorgelijk is, want ik wil helemaal niet mee in het gedrag waar de hobby bol van lijkt te staan. Je ziet het overal. Blogs en publicaties die al maar hogere segmenten aanspreken, een zeker dedain voor de gewone sterveling
 Ik wil daar niet eindigen.

Dat alles laat onverlet dat die Lange moon-phase horloges echt ruimschoots mooier en karaktervoller zijn dan de MUT Moon.

Goede techniek (innovatief, duurzaam, slijtvast, goed te onderhouden), een goed ontwerp (harmonieus, detailrijk maar toch rustgevend), uitstekende materialen en perfecte afwerking. Dat houdt dus ook in dat je een pakking toevoegt aan die Lange, en een leading 0 in het grossdatum-venster. Waarom is die Eichi bijvoorbeeld niet waterdicht? Moet die wijzerplaat niet beschermd worden?

Het dondert mij verder niet of het in Schubbekutteveen gemaakt wordt door een éénmanszaak die voor 2022 niet bestond, want traditie en geschiedenis zijn geen garantie voor een mooi of goed horloge. In-house ook geen vereiste: Liever goed ingekocht dan slecht gebouwd. :slight_smile: Neem nu de Staudt samenwerking met Benzinger. Da’s een meer dan respectabele leverancier om een relatie mee te onderhouden.

8 likes