NA: Tudor BB58 Bronze

Al vanaf de introductie van de BB58 vond ik het een mooi horloge. De (in mijn ogen) geweldige maatvoering gecombineerd met een mooie vintage uitstraling maken het een uiterst aantrekkelijk horloge. Toch is het nooit tot een aanschaf gekomen, tot nu.

Inmiddels de tiende variant (althans, volgens de Tudor website) in de BB58 lijn.

Toen deze variant geïntroduceerd werd heb ik direct contact opgenomen met de Tudor Boutique in Keulen. Dit horloge is namelijk alleen via de Boutiques te verkrijgen, waarbij er inmiddels naar verluid een flinke wachtlijst is. Gelukkig was ik er snel bij en na even wachten bericht gekregen dat ik het horloge mocht halen. Hierbij mijn Tudor BB58 Bronze

Qua kleur neigt het nu naar goud. Zie hieronder een vergelijking met een gold capped Omega.

Na verloop van tijd zal het horloge meer donker kleuren. In de winkel was het showroom model beschikbaar welke inmiddels wat patina heeft ontwikkeld (echter vergeten hier een foto van te maken, online zijn hier wel voorbeelden van te vinden). Deze wat meer donkere kleur spreekt mij meer aan, derhalve is dit voor mij geen probleem.

Het horloge komt met een stoffen band en uiteraard de bronzen band.

Er zit er een gemakkelijk werkend verstelmogelijkheid op de band. Op de site van Tudor staat een duidelijke animatie (beetje naar beneden scrollen op de site voor deze animatie)

Zoals gezegd, een comfortabel dragend horloge met een mooie vintage uitstraling. Daarbij in het brons nog eens een flinke extra dosis karakter, een materiaal wat weer prachtig kleurt bij de “fumé” wijzerplaat. Ik kan nog wel even doorgaan over mijn overdenkingen, maar het moge duidelijk zijn dat ik erg blij ben met mijn NA. Hierbij nog enkele foto’s:

104 likes

Heel cool!

2 likes

Wat tof! Dat rood is ook heel mooi

1 like

Zeer fraai! :star_struck:

1 like

Super knap! (Een van) de eerste hier?

1 like

Wat gaaf man, mooie aankoop! Lekker van genieten :sunglasses:

1 like

Eén woord: vet!

1 like

Mooi! Geniet ervan

1 like

Toffe aanwinst! Leuk dat er al meerdere bronze bb58’s zijn op het forum :slight_smile:

1 like

Prachtig, m.n. de bezel en wijzerplaat met 3-6-9 en fantastische kleur! Veel draagplezier!

1 like

Gaaf zeg!

1 like

Echt vet.

1 like

Heel tof deze! Ben niet zo van het bronze… maar deze zou ik stiekem wel eens willen proberen :sunglasses:

2 likes

Zelfde hier! Deze vind ik uitzonderlijk goed geslaagd. De zilveren was ook al een interessant model. Ik ben wel fan van wat ze daar bij tudor met de bb58 lijn aan het doen zijn!

3 likes

Volgens mij zijn er twee andere met dit model op het forum

1 like

Ik moet zeggen dat ik alle modellen in de BB58 lijn mooi vind. De zilveren is ook prachtig, deze vond ik alleen net wat extra’s hebben.

1 like

Wat een uitstraling, zeg. Fenomenale kleurstelling!

1 like

Echt een super mooie aanwinst!!

1 like

Ik ben vooral benieuwd naar de evolutie van het brons. Bij Panerai Bronzos kan dat echt prachtig zijn, dus ik kijk al uit naar de foto’s!

Heb zelf de blauwe, zeer tevreden van!

2 likes

gefeliciteerd!

1 like