Ik denk inderdaad niet dat ik het doe. Ik zie teveel filmpjes en foto’s op Instagram die me doen twijfelen. De professioneel gemaakte foto’s zien er allemaal perfect uit. Maar als mensen zelf filmpjes zijn gaan maken onder de felle lampen, dan heb ik mijn twijfels en zou ik de SLGA007 toch eerst in het echt willen zien.
Twee pro foto’s op basis waarvan ik wel zou aanbetalen:
Jammer dat deze geen draaibare bezel heeft. De grootte lijkt me op jouw pols wel ok, terwijl je geen hele dikke pols lijkt te hebben? Het is ook de afstand van de camera natuurlijk die de look bepaalt.
Platte 17.5cm pols, toont in het echt een stuk kleiner maar dat zal je wel weten. De dichtbij foto’s tonen nooit de werkelijkheid.
Bezel stoort me niet, staat tenminste altijd perfect gecentreerd.
Edit, zelfde kast van iets verder , ik post het maar omdat je ze ook wel graag wil had ik gelezen, valt echt heel goed mee van maat!
Ik ben groot liefhebber van Grand Seiko, ben ook uitermate tevreden met mijn eigen GS’en. Maar nu ik sinds enige tijd een horloge met fijn afstelling op de band heb (NA: Tudor BB58 Bronze), moet ik toch wel zeggen dat dit een gemis is bij GS.
Met de hele/halve links kom ik tot een goede pasvorm. Maar nu ik zelf ervaren heb hoe het is ‘on the go’ de band wat groter/kleiner te maken bemerk ik pas wat een fijne aanvulling dit is. Hopelijk komen ze bij GS nu ook met een dergelijk systeem (ik weet dat er GS modellen zijn met deze mogelijkheid, hoop echter dat ze met een meer subtiele optie komen).
Dankje! Ja, ik ben echt aangenaam verrast van de elegance collection en een spring drive moest er ooit toch eens komen. Die sweep is prachtig om naar te kijken
Ik twijfelde even omdat de plaat net iets lichter is dan de sbgw en de kast een stukje dikker. Maar je hebt echt wat om de pols zo, doet me wat denken aan een portugieser.
GS passen is een belevenis op zich ook. Ik had graag de skyflake eens gepast, maar die was net verkocht. Ze hadden wel de nieuwe europa lente edities, ook de moeite. De snowflake was verrassend mooi van maat en de SBGY007 was ook echt schitterend. Wat een merk is’t toch…