Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Ik heb zelf de President van Uncle Seiko voor mijn BB58 en heb recent de Jubilee op een BB58 in handen gehad en vind de presi wat rustiger oogen. Past perfect bij het design van de blackbay

5 likes

President oogt rustiger, maar ook iets breder/forser dan de Jubilee. Dit zijn van die dingen waar ik in 't echt eens naar moet kijken om een zinvolle keuze te kunnen maken. Maar ik zie als dat ik erg achterloop met mijn eerste-blik-op-staal en lees dat rubber erbij hoort. Genoeg te zien, leren en ervaren.

De jubilee oogt sportiever, daar ik de president meer vind lijken op de oyster die al op de tudor zit (meer het aantal schakels) rubber is wel gaaf voor erbij en een ander materiaal.

1 like

Heb vaker jubilees gehad en vond het altijd wel mooi staan, sportiever. Soms mag het best wat meer pit hebben

1 like

Ik vind de Jubilee een mooie band, maar het is voor mij geen toolwatchband. Ik zou ook geen jubilee op een sub zetten :man_shrugging:

1 like

Degenen die dit zeggen, kennen de daadwerkelijke vele kleuren van dit model niet.

Daarnaast ook wat blauw en antraciet, afhankelijk van hoek en lichtval

Liep voorheen ook altijd met een grote boog om vintage @Stevil85. Maar dit is wel een heel fraaie dunne chrono, en in verhouding redelijk betaalbaar.

10 likes

Horloges die al langere tijd mijn watchlist domineren, met als meest recente toevoeging de PanoReserve. Van deze kleur Breitling zijn helaas nog geen mooie foto’s:

• Tag Heuer Glassbox
  • Glashutte Original PanoReserve silver
  • Breitling Premier B09
  • Glashutte Original PanoReserve blue

0 stemmers

Glashutte Blue, maar dan zeker niet met dit bandje. Als een vlag op een modderschuit.

3 likes

Vind de canvas band leuk omdat het wat meer casual maakt. Het is voor mij een horloge om dagelijks te dragen en zou hem om die reden op staal aanschaffen. Een lederen/canvas band koop je er achteraf wat makkelijker bij.

8 likes

Tsja, het liefst zag ik natuurlijk de grijze/ruthenium versie in het rijtje staan. Maar welke panoreserve je ook kiest, je hebt iets geweldigs in handen c.q. om de pols!

1 like

Geen eerlijke wedstrijd voor de TH. Is een racepaard in een dressuurcompetitie.

3 likes

En juist daarom heb ik er op gestemd. Heb niks met gevlochten manen.

Vooralsnog doet hij het dan nog niet slecht met een tweede plaats :wink:

Echt een heel gemakkelijke keuze. Zo’n Glashutte, met die chaotische en asymmetrische dial trek ik heel slecht. Word er echt een beetje iebelig van. :nauseated_face: En dan nog eens meegenomen dat ie echt een hele smak duurder is dan een Carrera Glassbox, maakt het nog wat makkelijker. De Carrera kast en lugs zijn zo fraai en onderscheidend, dan is er nog de mooie maat, de fraaie symmetrie, de ontzettend coole bolle saffiervorm, de 80 uur PR, 100m WR, fantastische heritage op het gebied van (auto) chrono’s en (auto)sporttiming. Echt een no-brainer, wat mij betreft. :star_struck: :man_shrugging:

17 likes
Daily/ 1watch collectie
  • Explorer 36mm
  • Submariner 2023

0 stemmers

2 likes

Lastig. De Explorer is op papier een meer alledaags horloge, wat een compliment en vloek tegelijk is. Mijn keuze valt op de Sub, omdat ik daar meer ‘gevoel’ bij heb. Perfectie is saai.

2 likes

Aangezien je overal dood wordt gegooid met die subs (en lookalikes) zeg ik de Explorer.
Weg met alle duikers :skull_and_crossbones: Voegen verder toch niks toe :man_shrugging:t4:

1 like

Beide mooi maar de sub geeft iets meer “body” voor mij persoonlijk

Zie hierboven.

Explorer kan je uiteraard ook wat makkelijker overal bij dragen, als je gevoelig bent voor bepaalde smaakpolitiejankies (ook al is er werkelijk geen hond die daar op let, maar ok).
Explorer saai? Ja, snap ik wel, maar da`s ook persoonlijk. Verder vrij relaxed, zonder toeters en bellen.

Niet het geval. Maar als enige horloge den ik dat de sub meer bij me past… en duikers me meer doen. Niet kijkende naar een verschil in prijs

1 like