Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Ik zat door het “Show je mooiste duiker” topic te scrollen toen het me duidelijk werd: Ik ben helemaal klaar met duikhorloges. Die zijn saai. Daarom altijd iets anders stemmen als het mogelijk is. :slight_smile:

Doet het goed op elke band op god’s groene aarde, en hij is platter dan de PO. :slight_smile: Sommige dingen zijn niet voor niets een clichĂ©.

Aquaracer’s in alle ere, ook hier wint de glassbox.

Knallend rood ga je toch niet dragen, maar los daarvan
 die binnenste bezel, en die knoppen
 Doe mij de dressier variant maar.

Er gaat maar weinig boven een tri-colore. Dat geldt ook voor de Speedmaster. :slight_smile:

Kortom, @Sand: Overtuig @Brick dat ie z’n tricolore weg doet en laat Omega varen. :slight_smile: Of je houdt geld over omdat je een Glassbox koopt.

3 likes

Haha nee die laat ik aan mij voorbij gaan.

Doe niet zo gek! Ik draag al 3 decennia duikhorloges en dat blijf ik doen tot ik de kist in ga. En als ze dan 100 jaar later mijn graf gaan ruimen, hoor je: “klonk!” En dat is dan mijn duikhorloge. Overleeft alles! :grin:

Nee, o.k
 Maar een Speedy is gewoon te erg. Wordt alleen overtroffen door een Sub (echt, nep of “hommage”). Man, man, man, hĂ©t horloge voor wie Ă©cht geen fantasie heeft en altijd voor veilig gaat. Zeg maar voor de

Sheep Black Sheep GIF - Sheep Black Sheep New Zealand - Discover & Share  GIFs

Ja, daar ga ik dan wel weer in mee. Die is écht lekker! :heart_eyes:

1 like

En, jou kennende, geld over veur 'n Skwaaaaleee. :slight_smile:

Hij is zwart. Dat is voor mij de anti-these van een propere Santos. Maar ook een in mijn ogen foute Santos is altijd nog te verkiezen boven de PO en zo. :slight_smile: Dus dat valt reuze mee.

2 likes

Ik snap het wel, heb ook veel een duiker aan, super handig, maar het zijn de mooiste niet.

Dus een seiko duiker hoort in iedere verzameling, (en een Junghans Max Bill ook).

2 likes

Blauw of blauw? Beide 37mm :slight_smile: .

• The Citizen (ECO Drive, perpetual calendar)
  • Grand Seiko (Quartz)
0 stemmers

Blokcitaat

4 likes

Hier zat ik gisteren ook aan te denken! :laughing: Ik kom er niet uit. Ben benieuwd.

2 likes

Lastig :thinking: vooral vanwege het uurwerk.
In eerste instantie zeg ik gelijk GS, maarrrrrrrr : elke 2 (?) jaar je horloge wegbrengen om hem een paar weken later weer te moeten ophalen is voor mij een hele dikke vette min. Vind ik gewoon zwaar kut. Geen zin in, te lui voor, en als ze dan ook nog eens alle pakkingen gaan doen ben je pak-m-beet 150 euro per keer kwijt. Moet vast weer bij een of andere “speciale” GS boer worden gedaan. Voor een fokking batterijtje. Is voor mij de reden om er nooit eentje te kopen.

De Citizen dan maar doen? Onderhoud minimaal 10 jaar nul, lekker laten lopen. Die adelaar :expressionless: verpest het echter. En geen GS. Gewoon, daarom. Omdat GS een GS is.

Qua uiterlijk ook lastig. Wat een kutvraag dit :grin:
Weet je wat? Citizen. Punt.

3 likes

Dit is een hele moeilijke. Ik vind de Citizen mooier maar de GS minder saai. En het is een GS.

Ik geloof dat deze onmogelijk op te lossen is zonder ze beide in handen te hebben.

Wel proficiat voor een mooie battle!

2 likes

Ik heb. GS gekozen, maar ik heb zowel een The Citizen als een GS quartz.

The Citizen is technisch op papier beter. De GS slaat mooier van seconde naar seconde, en de indices en wijzers zijn nipt mooier.

Als ik er maar eentje mocht hebben heb ik een grotere affiniteit met GS. Die is uiteraard niet rationeel uit te leggen.

1 like

HF volk zegt voorlopig een hele dikke winst voor Citizen, 72-28. Had ik niet verwacht, grappig.
Meestal trekt dat later altijd wel wat bij, om de een of andere duistere reden.

2 likes

Afgaande op deze foto’s vind ik de kleur van de plaat bij de Citizen stukken mooier. Beide horloges zullen prachtig dragen

Ik geeft iedereen die een GS quartz koopt een dikke like, maar toch wil ik hem zelf niet door het batterijgedoe. Heb die knoop definitief doorgehakt, ik weet hoe ik ben, dat gaat geen gelukkig huwelijk worden.
Sowieso zijn de meeste GS serieus prachtig (al knap ik gigantisch af op die ruitenwisser, maar da`s persoonlijk. Verpest het echt voor mij).

De Seiko is paarsig-blauw. Aangezien ik al heel veel blauw blauw heb, was het voor mij een reden om voor die GS te gaan. De Citizen is veel “neutraler blauw” als zoiets al bestaat, het is een kwestie van smaak. Ik heb ook nog over de piano-lak zwarte nagedacht. Kortstondig. :slight_smile:

1 like

Een Gs met blauwe plaat. Maar dan wel een springdrive of een hi-beat automaat.

Deze bijvoorbeeld. :ok_hand:

5 likes

Lastige keuze. Je kan in ieder geval niet verkeerd kiezen.
Wbt de Citizen. Persoonlijk vind ik die aardelaar echt vreselijk. Een ander punt is dat de vouwsluiting vd Citizen minder ver opengaat vanwege de constructie. Dat kan het gevoel geven dat je je hand erin moet wurmen.

Er werd geschreven dat de GS mooier tikt. Ook weer persoonlijk, want ik zou de GS kunnen overslaan. Want 8 vd 10x tikt die ergens enkele seconden per minuut niet strak op de streepjes.

Succes met de keuze.
Oh ja. ik heb wel voor de GS gestemd :sweat_smile:

2 likes

Je zou nog kunnen uitwijken naar de AB9000, maar dan krijg je een ‘normale’ quartz er voor terug dacht ik.

The Citizen Chronomaster AB9000-52L - YouTube

10 likes

Ja, is blijkbaar gewoon een (HAQ) quartz, dus met batterijtje. Jammer, want :point_down:t4:

Ik heb enkel ervaring met de goedkopere quartzen, maar voor een batterijenwissel hoef je horloge toch niet weken kwijt te zijn?

Deze is inderdaad heel fraai! Diep blauwe plaat. Prachtig!

1 like