Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)


Met de zomer van 2024 ik het vooruitzicht…
1 mag mogelijks vertrekken. Wat is de mening van HF?

  • Bb58 moet blijven
  • Diver 65 glow moet blijven
  • Beide gewoon houden, ze kunnen best naast elkaar in een collectie
0 stemmers
1 like

Hangt eigenlijk af van wat je gaat kopen. Ze kunnen allebei blijven, maar er net zo prima uitvliegen zou ik zeggen.

1 like

Sorry, dan ga ik liever horloge-loos door t leven.
En dan kijk ik nog niet eens naar de prijs😕

3 likes

Voor die 7k had ik er een mooie vintage vacheron bijgekocht. Dan heb je een vintage inspired toolwatch en een haute horlogery horloge van edelmetaal. :smile:

1 like

Promaster! Die Dan Henry vind in niks

1 like

Welke Astron :black_heart::white_heart::blue_heart:

3 likes

  • Explorer 124270
  • OP 116000
0 stemmers
3 likes

De OP heeft normale wijzers, fijnere indices, meer ruimte op de plaat onder andere door een lijn minder aan telefoonboek erop gedrukt, en is blauw. Easy choice :slightly_smiling_face:

3 likes

Eigen ervaring: ik zou een puike 114270 pakken. Beste van twee werelden en in ieder geval een mooie afgeschuinde bezel erop, i.p.v. zo’n domed ding.

5 likes

Beide allebei ongeveer 30k euro

Rolex 1908 platina
Patek Calatrava witgoud.

  • Patek
  • Rolex
0 stemmers
5 likes

Van deze twee zeker de Patek. Maar vind hem eigenlijk te groot voor een Calatrava :grimacing:

5 likes

Van deze 2 de patek.
Maar als ik 30k over had …

Dan telde ik 20k neer voor dit

Kijkende naar jouw verzameling, zou ik eigenlijk niet weten aan wat ik de resterende 10k zou spenderen.

10 likes

Ook mooi. Maar daar zit de KS weer zo dicht tegen het midden aan :thinking:

2 likes

De KS?

1 like

Sorry, kleine seconde.

1 like

Door de sector dial kan ik het wel hebben op deze.

Juist bij dit soort dress watches zijn er zo veel merken en independents die echt unieke dingen leveren met een hoog afwerkingsniveau, vakmanschap, etc.
Vind het zonde om dan voor 30k een basale Rolex of Patek te kiezen eigenlijk. Beetje buiten de gebaande paden kijken mag wel. En als je dat eng vindt, kan je het zelfs bij ook al redelijk mainstream IWC, Omega, Cartier, etc laten.

4 likes

Voor mij duidelijk de GS. Als het allemaal iets speelser en sportiever mag, is wellicht de SBGN027 nog een optie?

5 likes

Hee, een echt mooie Rolex. Super horloge, en op über classy leer dan nog. Waarom zien we dat model niet vaker passeren ipv de zoveelste would be toolwatch met spiegelei-wijzers en de integrale handleiding van een Krupp broodrooster op de wijzerplaat? Zonde :slightly_smiling_face:

Toch de Patek gestemd want de brushing op die grijze wijzerplaat is fenomenaal, en die straalt een bijna buitenaardse rust en klasse uit. Maar verdorie, het was close, en daar ben ik heel erg verbaasd over. Ongeacht wat het zou worden, véél foto’s in de NA topic aub. :v:

2 likes

100% de PP.
Rolex heeft niets van de verfijning van de echte top.

2 likes