Beide allebei ongeveer 30k euro
Rolex 1908 platina
Patek Calatrava witgoud.
- Patek
- Rolex
Van deze twee zeker de Patek. Maar vind hem eigenlijk te groot voor een Calatrava
Van deze 2 de patek.
Maar als ik 30k over had …
Dan telde ik 20k neer voor dit
Kijkende naar jouw verzameling, zou ik eigenlijk niet weten aan wat ik de resterende 10k zou spenderen.
Ook mooi. Maar daar zit de KS weer zo dicht tegen het midden aan
De KS?
Sorry, kleine seconde.
Door de sector dial kan ik het wel hebben op deze.
Juist bij dit soort dress watches zijn er zo veel merken en independents die echt unieke dingen leveren met een hoog afwerkingsniveau, vakmanschap, etc.
Vind het zonde om dan voor 30k een basale Rolex of Patek te kiezen eigenlijk. Beetje buiten de gebaande paden kijken mag wel. En als je dat eng vindt, kan je het zelfs bij ook al redelijk mainstream IWC, Omega, Cartier, etc laten.
Voor mij duidelijk de GS. Als het allemaal iets speelser en sportiever mag, is wellicht de SBGN027 nog een optie?
Hee, een echt mooie Rolex. Super horloge, en op über classy leer dan nog. Waarom zien we dat model niet vaker passeren ipv de zoveelste would be toolwatch met spiegelei-wijzers en de integrale handleiding van een Krupp broodrooster op de wijzerplaat? Zonde
Toch de Patek gestemd want de brushing op die grijze wijzerplaat is fenomenaal, en die straalt een bijna buitenaardse rust en klasse uit. Maar verdorie, het was close, en daar ben ik heel erg verbaasd over. Ongeacht wat het zou worden, véél foto’s in de NA topic aub.
100% de PP.
Rolex heeft niets van de verfijning van de echte top.
De Explorer heeft wel de herkenbare Rolex hour hand, en lugs die bij de kastvorm passen.
In tegenstelling tot die dikke lugs van een OP.
En verder dit
Het kroontje op 12 is dan weer wel mooi op een OP
Als de polsomtrek minder is dan 18 cm zou ik er niet aan beginnen.
Exact die OP is m’n favoriete rolex van de afgelopen jaren, en ik had 'm moeten kopen toen ie me bij een juwelier aangeboden werd. Dat ding is dikke mik, veel mooier dan de veel saaiere explorer, en… grote bonus… geen mercedes wijzer. Hulde!
Vind je het niet storend dat de secondewijzer veel te dicht op de centrale as staat? In dit prijssegment zou me dat storen.
+1
Welke chrono heeft hier de voorkeur? Er is per merk nog wel wat te variëren qua plaat en band, maar dit zijn zomaar wat suggesties. Ze ontlopen elkaar grofweg maar weinig qua afmetingen en prijzen.
Edit: stemmen openbaar maken lukt me achteraf niet …
Op looks twijfel ik tussen de Lebois en de Vulcain.
Qua dikte wint de Vulcain
De see-through caseback van de lebois spreekt me dan wel weer aan
=> puur op gevoel: De Lebois
The Lebois’ : 39mm x 47.35mm lug-to-lug with a 13.9 overall thickness including the crystal.
Vulcain : Measuring 38mm wide by 12.4mm thick
Excelsior Park: Diameter: 38.9 mm - Case Thickness: 13.75 mm
nah … al die afgeknipte cijfers … Vulcain dan maar
Mmm. Tbh denk ik dat het alledrie geen blijvers gaan zijn. Ik vind die ‘gewone’ Vulcain duiker mooier dan deze, zij het nog steeds niet zo heel spannend.
Voor een Excelsior Park zou ik diezelfde als FatC uitkiezen, die vind ik mooier dan deze.
Maar dat berust uiteraard allemaal op persoonlijke smaak en voorkeur.