Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Ik zei hierboven

… wel, deze is inderdaad eentje die het goed doet. :ok_hand:t2:

3 likes

Uit mijn laatste pas sessie:

Welke zouden jullie kiezen?

1. De veilige Oris qua kleur en mooie maat voor mijn polsen:

1. De knallende Tag Heurer want :fire:

Of toch

1. De über coole Panerai

• Oris
  • Tag Heuer
  • Panerai
0 stemmers
4 likes

Pfoee, moet ik kiezen?

Met jouw verzameling: kan je dan niet beter de centen vasthouden en later iets echt tofs kopen?

Vind geen enkele echt mooi.

4 likes

vind ik ook.

Als ik je prachtige verzameling zie dan lijkt een sporthorloge met geïntegreerde band te ontbreken (ik tel de Santos even niet mee :stuck_out_tongue: ). Aangezien je geen IWC hebt neem ik aan dat je geen fan bent van dat merk?

Een mooie Piaget Polo 36mm? Wel een ander budgetklasse natuurlijk maar dan heb je ook wat.

Moonfase zit er ook niet bij, dus als alternatief een JLC utlra thin moonphase?

2 likes

Van de Zenith zijn er ondertussen al heel wat te veelversies …
Zijn wijzerplaat is prachtig (en wijzers), zijn lugs zijn veel te recht. wat in zijaanzicht een beetje vreemd oogt
De JLC is aan de grote kant, maar met een pols van 17,5 cm of meer zeker ok.
Hij heeft een eigen ‘smoel’ en ik weet het … een chronograaf-duiker … maar hij heeft iets dat al snel ‘groeit’ :slight_smile: En bij JLC weten ze vaak met een wat drukkere dial toch rust, evenwicht en synergie te brengen.
Ook de origine lederen band die de textuur van een rubberen duikexemplaar perfect evenaart is een leuke toevoeging.
Ik ben vast nog heel wat vergeten :sweat_smile: in het voordeel van de jlc)

Grappig om te zien op je foto’s hoe het lijkt alsof ze even groot/klein zijn :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Nu we het er toch over hebben.

6 jaar geleden zou het bijna geen verschil gemaakt hebben. Zo zie je maar weer dat collectieve smaak daadwerkelijk veranderd, of de zenith gewoon mooier is geworden :sweat_smile:

De uitslag van 6 jaar geleden was deze:

De volledige poll op post 366

2 likes

Past u op? Die Oris-doos kan een Aqui bevatten. En die TAG is een matige snack. Ik heb dat soort snacks ook gekocht. En weer verkocht. Met verlies.

Panerai for the win. :upside_down_face:

2 likes

Wat vinden jullie het best passend bij de Flightmaster, de originele ofwel de Senator of de Lincoin van Uncle Straps?

ORIGINEEL

SENATOR

LINCOIN

• ORIGINEEL
  • SENATOR
  • LINCOIN
0 stemmers

En toch wil niemand hem uit het blauw oppikken, zelfs niet tegen een zeer scherpe prijs…

Het is de markt niet zullen we maar zeggen!

3 likes

Als ik het geld ervoor beschikbaar zou hebben had ik het gedaan maar ben nu rustig aan het sparen naar een horloge dat de helft van de prijs is :sweat_smile:

3 likes

En dat is helemaal top natuurlijk! Mooi om naar iets uit te kijken!

1 like

Ik kan niet kiezen. :melting_face:

Grand Seiko
  • SBGW283 (blauwe dresser)
  • SBGM221 (GMT)
0 stemmers
2 likes

Da’s een lastige. De blauwe vond ik bij het passen tegenvallen, zeker in een direct vergelijk met zijn grote broer (ref SBGA0407G). Die GMT vond ik indrukwekkend, maar te dik.

2 likes

Vind de GMT eigenlijk mooier, maar ik ben geen fan van de datum en als ik dan toch moet kiezen ga ik voor blauw…

1 like

Ik vind die blauwe tof maar ik vond een lichtblauwe plaat erg lastig te combineren met leren banden.

1 like

Ja en nu is dit model er natuurlijk in nog veel meer platen. Maar ik vond het blauw zelf juist wel fris. Ik dacht aan een donkerblauw bandje?

'Hmm ja eigenlijk moet ik hem ook gewoon eens in het echt zien. Is het blauw misschien té lichtblauw?

5 likes

Je komt al in de buurt.

Mocht 1-2mm dunner, maar best smaakvol!

9 likes

In dit geval makkie, de blauwe. Die GMT is te dik en minder mooi! Zou wel een BOR band halen bij die blauwe :heart_eyes:

Lastig lastig. Ben niet echt opzoek naar nog een klapper aka + 10 k en of goud.

JLC mit moon hoop ik volgen jaar tegen t lijft te lopen. Dank iedereen voor t stemmen. Een duidelijke winnaar. :slight_smile:

1 like
battle of the 39’s
  • tudor pelagos 39
  • tudor black bay 58 blue
0 stemmers
1 like