Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Ik ga mogelijk een plukje aandelen verkopen, de komende tijd. Misschien geen gek moment om eens naar een mooie 1601 te kijken. :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

4 likes

Nu 7,5 ton. Vijf jaar geleden 6,5 ton. Maar je moet meer dan 20 jaar terug om een prijs beneden de 4 te zien. Maar op die markt zie je alleen grote investeerders (zoals Bernhard van Oranje met alleen al honderden huizen in Amsterdam). In de horlogemarkt zie je kleinere investeerders, die de gewildheid en tijdelijk zeer hoge resellvalue van merkhorloges zagen, terwijl de returns op aandelen en goud ongunstiger begonnen te worden. Die markt is nog niet oud en is pas de afgelopen 10 jaar gegroeid, terwijl de huizenmarkt het iets moeilijker heeft gekregen vanwege stijgende hypotheekrentes.

Voor het horloge of voor de investering?

Ongekend dat ze toch dit kwaliteitsniveau weten te handhaven.

Charmant model! Je draait je alleen wel een lam handje als je de datum moet verzetten :grin:

2 likes

Ze hebben het geld voor de beste CNC-machines en een massa getrainde vaklui voor afwerkingen. Daarmee zou het ook bij grote aantallen moeten lukken. In de nieuw geplande fabrieken zal waarschijnlijk meer automatisering komen. Dan krijg je ook consistente kwaliteit.

Mooiste duik chrono ooit. Zeer aansprekende tool watch.

7 likes

Ben ik wel gewend inmiddels… Met zo’n Navitimer draai je je ook het leplazerus. :upside_down_face:

*speculatie

Daar doe ik niet aan. Horloges zijn een hobby. Leuk als ze weinig afschrijven. :slightly_smiling_face:

2 likes

Kijk, dat vind ik top! Dan gaat het om het horloge zelf.

1 like

Beide geweldige horloges, dus een moeilijke keuze. Voor de Zenith gekozen omdat de JLC voor mij wat aan de grote kant is. Met een grotere pols zou ik waarschijnlijk voor de JLC gaan, zo dicht ligt het bij elkaar.

1 like

De Zenith.

Sja, waar te beginnen…

Ik vind zwarte wijzerplaten altijd héél moeilijk om goed te doen. Er zijn er genoeg die ermee weg komen, maar voor elke geslaagde zwarte plaat zijn er twintig die “meh” tot “bleh” zijn. De JLC is geen ramp, maar… meh. En zwarte subdials op zwart, dubbel meh. Die Zenith? Prachtige plaat. Subtiel kleurverschil van ingetogen vrolijke blauwe subdials. Heerlijk om naar te kijken.

Die dikke lompe bezel van de JLC doet mij ook niks. Dat is Vostok stijl, en ik hou van Vostoks, maar steek aub hun joekels van bezels niet op een chrono. En de indices zijn ook te groot/puntig/agressief naar ver in wijzerplaat terrein gericht, als een horlogegeworden vagina dentata. Of anders een schildpadkeel, voor de NatGeo liefhebbers die die eerdere term liever niet googlen.

Dat doet die Zenith zo ongelooflijk veel beter. Haarscherpe, verfijnde sector en indices. Veel meer informatie op de wijzerplaat en toch minder druk. Zelfs dat godvergeten datumvenster mag de pret niet drukken.

Voor mij is dit geen battle, dit is 1989 Mike Tyson vs Lowie van om de hoek met bierpens en spataderen. Met alle mogelijke respect voor JLC. :slightly_smiling_face:

9 likes

Oh dank voor deze uitgebreide motivatie. :sweat_smile:

2 likes

Smaken verschillen blijkt :joy:

1 like

Mooi weggesteept :+1::grin:

Nummer twee voegt op papier het meeste toe want zowel andere kast als uurwerk, maar laat dat nou de lelijkste zijn :see_no_evil: Voorlopig denk ik dat ik maar ga voor de veruit meest gekozen optie, niks kopen :grimacing:

Maar mocht ik ooit niet weten wat ik met m’n geld moet doen maakt nummer 3 wel de meeste kans :innocent:

En voor nog minder geld.

4 likes

Krijg je een lelijk horloge. Ok. :thinking:

2 likes

Ik ben een eenvoudig man met eenvoudige smaak. Ik ben nie eau zo duur met me hoot kotuur.

Art deco for the win.

Duur?
Het gaat om mooi toch?

1 like

Hee, jij begon over

En dan nog met een horloge aan komen waar ik de Nomos niet op in zou ruilen. :shushing_face::wink:

Maar inderdaad, prachtig, zo’n Reverso. :+1:

Ja Fate.

:wave:

Het lijkt voor sommige mensen moeilijk te verkroppen dat er mensen zijn die horloges zien als design-forward juwelen / snuisterijen. En Lange is vrijwel nooit “leuk”.

Het is altijd stram. Die grote datum midden onder die 12 is stram, het feit dat ze halsstarrig weigeren om een 0 te tonen in de eerste 9 dagen is stram, en zelfs de minute track is een soort van stram. Dat wordt aan de achterkant dan weer over-gecompenseerd door helemaal los te gaan op de balansbrug met frivole tierelantijntjes, alsof die graveurs dat allemaal doen nadat ze een oktoberfest-lunch met 4 liter bier achterover gekieperd hebben.

Je kent andere mannen dan ik. Ik zie mezelf en een goede vriend van me alleen met de medium rond hobbelen.

Plus: No date for the win.

De Zenith is mooi. En bovenal: Leuk. Mooie kleurtjes, mooi formaat, en absoluut niet de pretentie van militaire geschiedenis. Ook een übercool uurwerk, en dat ding heet gewoon El Primero. Als dat de primus inter pares niet is weet ik het ook niet meer.

1 like