Zenith.
- Geen duikbezel
- Veel uitgesprokener en unieker
- Gewoon heel erg mooi
De JLC zal me ongetwijfeld positief verrassen in het echie, maar qua ontwerp vind ik er gewoon weinig aan. ![]()
Zenith.
De JLC zal me ongetwijfeld positief verrassen in het echie, maar qua ontwerp vind ik er gewoon weinig aan. ![]()
Pfffffff.
Ik kocht mijn eerste omega speedmaster voor €1500. Je leeft in een andere tijd Gerhard.
Hoeveel is jouw huis nu ook alweer waard en wat was het 5 jaar geleden waard?
Zenith, veel speelser en eigen gezicht. De JLC is mooi maar beetje “doorsnee”.
Wel veel woorden om te zeggen dat veel mensen een Rolex willen.
Je vroeg het niet aan mij, maar ik geef toch antwoord. Dat valt tegen. Anders was het al verkocht ![]()
De JLC kreeg nog een nieuwe foto, maar dat zal me niet anders doen stemmen. Vast een fantastisch horloge, maar vind hem ook saai.
De Zenith blijft wat mij betreft, in eigenlijk alle iteraties, de mooiste chronograaf.
Ja, dat is best curieus Voor dat geld beginnen exclusieve handgemaakte unikaten van beginnende microbrand-horlogemakers bereikbaar te worden. Die maken minder dan 100 stuks per jaar en Rolex een miljoen.
Ik vind de deepsea chrono een unieker horloge. Deze zie je bijna nooit om de pols in het wild. De manufacture is mooi, maar ook dressy voor een chrono. Ligt er een beetje aan wat je wilt. Qua GADA zeg ik deepsea!
De klant bepaalt uiteindelijk wat het waard is…
Hoeveel van deze exemplaren denk je dat er nog zijn:
1675 gilt/glossy dial, dikke kast, pointed crownguard, fat font inlay, exclamation ! point.
Ja correct geen 100. Zou dat iets met de waarde doen? @Gerhard57NL
Nog een battle!
Precies, ik ben niet zo’n klant. Ik zou misschien een Rolex kopen als de prijs weer 5000 wordt, maar dat wordt-ie niet. Dus koop ik geen Rolex. “Graag willen” moet redelijke proporties houden.
Joh, echt? Weinig groepen zijn zo vocaal als de niet-Rolexkopers.
Ik heb al twee Rolex-kopers aan het ping-pongen gekregen binnen enkele minuten
Weet je het zeker? ![]()
Ik begin nu ook te twijfelen hoor.
Ik ga mogelijk een plukje aandelen verkopen, de komende tijd. Misschien geen gek moment om eens naar een mooie 1601 te kijken. ![]()
Nu 7,5 ton. Vijf jaar geleden 6,5 ton. Maar je moet meer dan 20 jaar terug om een prijs beneden de 4 te zien. Maar op die markt zie je alleen grote investeerders (zoals Bernhard van Oranje met alleen al honderden huizen in Amsterdam). In de horlogemarkt zie je kleinere investeerders, die de gewildheid en tijdelijk zeer hoge resellvalue van merkhorloges zagen, terwijl de returns op aandelen en goud ongunstiger begonnen te worden. Die markt is nog niet oud en is pas de afgelopen 10 jaar gegroeid, terwijl de huizenmarkt het iets moeilijker heeft gekregen vanwege stijgende hypotheekrentes.
Voor het horloge of voor de investering?
Ongekend dat ze toch dit kwaliteitsniveau weten te handhaven.
Charmant model! Je draait je alleen wel een lam handje als je de datum moet verzetten ![]()
Ze hebben het geld voor de beste CNC-machines en een massa getrainde vaklui voor afwerkingen. Daarmee zou het ook bij grote aantallen moeten lukken. In de nieuw geplande fabrieken zal waarschijnlijk meer automatisering komen. Dan krijg je ook consistente kwaliteit.