Een stalen Rolex of een basic Speedmaster zijn met 5000 Euro goed betaald, en een Tudor met 2800. En dat hebben ze ooit ook gekost en dan heb ik het over minder dan 10 jaar geleden. Die dingen zijn zo duur gemaakt omdat is gebleken dat mensen ze voor dat geld nog steeds kopen. Mensen hebben gewoon niet de discipline om die dingen dan te laten liggen. Als de horloges na prijsverhoging in de winkel bleven liggen, dan zouden fabrikanten zich bedenken. Dat is wel grappig, dat de gretigheid van kopers de koopwaar onbereikbaarder heeft gemaakt.
Ja, dat is best curieus Voor dat geld beginnen exclusieve handgemaakte unikaten van beginnende microbrand-horlogemakers bereikbaar te worden. Die maken minder dan 100 stuks per jaar en Rolex een miljoen.
Ik vind de deepsea chrono een unieker horloge. Deze zie je bijna nooit om de pols in het wild. De manufacture is mooi, maar ook dressy voor een chrono. Ligt er een beetje aan wat je wilt. Qua GADA zeg ik deepsea!
Precies, ik ben niet zo’n klant. Ik zou misschien een Rolex kopen als de prijs weer 5000 wordt, maar dat wordt-ie niet. Dus koop ik geen Rolex. “Graag willen” moet redelijke proporties houden.