Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Ah zo. Ok.
Tja wat zal ik zeggen. Jaren geleden hadden we Ralph onder ons. Aka @3113 (rlc)

En ja die is de battle ooit gestart. Zoek maar eens het eerste topic wristbattles. Leuk om terug te lezen.

NB het is zeer gepast om als je reageert op iemand, dat je zijn post ook liked. Zou je dat nog even willen doen?

2 likes

Zijn goede horloges, maat te duur. Dát zijn nou klokkies die battles uitlokken. Geweldig amusement vind ik dat.

1 like

Hier gaan we al. Op de meeste schrijf je een beetje of helemaal niks af. Wat is dan te duur?

Bedoel je dat het een absoluut groot bedrag is wat je in eerste aanleg moet neerleggen voor een Rolex/tudor/omega?

1 like

We gaan weer eens een echte battle aanmaken.

Keuze genoeg en kijken hoe de gemiddelde smaak evolueert.

Battle. JLC - Zenith
  • Jaeger leCoultre deep sea Chronograph
  • Zenith manufacture edition
0 stemmers

.

Laat aub ook even weten wat je motivatie is voor welke keuze.

Beide overigens inhouse. :sunglasses:

7 likes

Een stalen Rolex of een basic Speedmaster zijn met 5000 Euro goed betaald, en een Tudor met 2800. En dat hebben ze ooit ook gekost en dan heb ik het over minder dan 10 jaar geleden. Die dingen zijn zo duur gemaakt omdat is gebleken dat mensen ze voor dat geld nog steeds kopen. Mensen hebben gewoon niet de discipline om die dingen dan te laten liggen. Als de horloges na prijsverhoging in de winkel bleven liggen, dan zouden fabrikanten zich bedenken. Dat is wel grappig, dat de gretigheid van kopers de koopwaar onbereikbaarder heeft gemaakt.

1 like

Zenith.

• Geen duikbezel
  • Veel uitgesprokener en unieker
  • Gewoon heel erg mooi

De JLC zal me ongetwijfeld positief verrassen in het echie, maar qua ontwerp vind ik er gewoon weinig aan. :person_shrugging:t2:

7 likes

Pfffffff.

Ik kocht mijn eerste omega speedmaster voor €1500. Je leeft in een andere tijd Gerhard.

Hoeveel is jouw huis nu ook alweer waard en wat was het 5 jaar geleden waard?

1 like

Zenith, veel speelser en eigen gezicht. De JLC is mooi maar beetje “doorsnee”.

3 likes

Wel veel woorden om te zeggen dat veel mensen een Rolex willen.

1 like

Je vroeg het niet aan mij, maar ik geef toch antwoord. Dat valt tegen. Anders was het al verkocht :smiling_face_with_tear:

2 likes

De JLC kreeg nog een nieuwe foto, maar dat zal me niet anders doen stemmen. Vast een fantastisch horloge, maar vind hem ook saai.

De Zenith blijft wat mij betreft, in eigenlijk alle iteraties, de mooiste chronograaf.

3 likes

Ja, dat is best curieus Voor dat geld beginnen exclusieve handgemaakte unikaten van beginnende microbrand-horlogemakers bereikbaar te worden. Die maken minder dan 100 stuks per jaar en Rolex een miljoen.

Ik vind de deepsea chrono een unieker horloge. Deze zie je bijna nooit om de pols in het wild. De manufacture is mooi, maar ook dressy voor een chrono. Ligt er een beetje aan wat je wilt. Qua GADA zeg ik deepsea!

2 likes

De klant bepaalt uiteindelijk wat het waard is…

1 like

Hoeveel van deze exemplaren denk je dat er nog zijn:

1675 gilt/glossy dial, dikke kast, pointed crownguard, fat font inlay, exclamation ! point.

Ja correct geen 100. Zou dat iets met de waarde doen? @Gerhard57NL

Nog een battle!

1675 - 116710blro
  • Vintage 1675
  • Modern 116710blro
0 stemmers

.

2 likes

Precies, ik ben niet zo’n klant. Ik zou misschien een Rolex kopen als de prijs weer 5000 wordt, maar dat wordt-ie niet. Dus koop ik geen Rolex. “Graag willen” moet redelijke proporties houden.

Joh, echt? Weinig groepen zijn zo vocaal als de niet-Rolexkopers.

3 likes

Ik heb al twee Rolex-kopers aan het ping-pongen gekregen binnen enkele minuten

1 like

Weet je het zeker? :smirk:

1 like

Ik begin nu ook te twijfelen hoor.

2 likes