Het lijkt voor iemand hier lastig te verkroppen dat hij niet wordt gezien als het stijlicoon wat altijd gelijk heeft. En dat zal hij dan ook donderpreken met elle lange zinnen, om alles wat krom is recht te lullen omdat hij gelijk heeft.
Het ging niet om leuk. Het ging om Prachtig.
En ik vind het prima dat jij liever de jlc hebt, maar je verkondigt jouw mening als de enige waarheid.
En er zijn meerdere mensen met andere smaken. De Lange is gewoon grail materiaal voor 99% van het forum. Iedereen die het irl past wil hem hebben. Ik kan er wel een polletje tegenaan gooien?
Ik denk dat dat wel meevalt. Het is een prachtig horloge, heel goed. Maar het is best saai. Zowel de moonphase als de thin heb ik omgehad. Prachtig, maar saai. Het past ook niet bij mij als persoon, dat is het ook. Ik zou er nooit mijn geld op stuk slaan. En velen met mij.
Zoveel mensen, zoveel smaken inderdaad.
Ik zie regelmatig de reacties, en het is het horloge wat ze het meest vaak van m’n pols proberen te kopen, op of na gtg’s.
Een gewone thin hoef ik ook niet, was mij ook veels te saai. (en inderdaad je moet het willen dragen qua stijl.)
Maar zou jij wel zo’n jlc dragen?
Hee, jij begon over geld, en ik geef alleen aan dat ik voor minder geld klaar ben omdat ik andere keuzes maak.
Vervolgens begin jij over gelijk hebben, en over preken. Ik zou bijna voorstellen dat je een kopje muntthee neemt en jezelf kalmeert, want zo heet werd de soep al niet eens opgediend.
Verder kan ik het niet helpen dat ik snel tik. Het spijt me dan weer dat je iets van een paar alinea’s als preek ervaart. Misschien X eens dicht klappen en een fatsoenlijke krant lezen, voor bij die muntthee.
Dat. Duits ten top, eigenlijk. Piekfijn in orde, en toch absoluut nul kans op een hologe-erectie, zeg maar. Al is het natuurlijk wel weer mooi praten want ik heb er nog nooit een in/rond m’n handen gehad.
Als ik je prachtige verzameling zie dan lijkt een sporthorloge met geïntegreerde band te ontbreken (ik tel de Santos even niet mee ). Aangezien je geen IWC hebt neem ik aan dat je geen fan bent van dat merk?
Een mooie Piaget Polo 36mm? Wel een ander budgetklasse natuurlijk maar dan heb je ook wat.
Moonfase zit er ook niet bij, dus als alternatief een JLC utlra thin moonphase?
Van de Zenith zijn er ondertussen al heel wat te veelversies …
Zijn wijzerplaat is prachtig (en wijzers), zijn lugs zijn veel te recht. wat in zijaanzicht een beetje vreemd oogt
De JLC is aan de grote kant, maar met een pols van 17,5 cm of meer zeker ok.
Hij heeft een eigen ‘smoel’ en ik weet het … een chronograaf-duiker … maar hij heeft iets dat al snel ‘groeit’ En bij JLC weten ze vaak met een wat drukkere dial toch rust, evenwicht en synergie te brengen.
Ook de origine lederen band die de textuur van een rubberen duikexemplaar perfect evenaart is een leuke toevoeging.
Ik ben vast nog heel wat vergeten in het voordeel van de jlc)
Grappig om te zien op je foto’s hoe het lijkt alsof ze even groot/klein zijn
6 jaar geleden zou het bijna geen verschil gemaakt hebben. Zo zie je maar weer dat collectieve smaak daadwerkelijk veranderd, of de zenith gewoon mooier is geworden