In mijn recente battle kwam deze voor mij als winnaar uit de bus. Wel ander bandje erop.
Het lijkt wel of iedereen op zoek is naar een betaalbare chrono in niet al te forse dimensies
In mijn recente battle kwam deze voor mij als winnaar uit de bus. Wel ander bandje erop.
Het lijkt wel of iedereen op zoek is naar een betaalbare chrono in niet al te forse dimensies
Overig. Namelijk een vintage of een neo vintage carrera.
Ik vind de glassbox mooi maar verre van ‘die moet ik hebben’
Dus ik volg @yy77
Hele goede suggestie @YY77 en @Brick . Als de huidige vraagprijzen niet zo ver boven budget zouden zijn zou ik hem op de shortlist zetten. En met dat budget kom je bijvoorbeeld ook op Speedmaster 57 terrein. Dat zou het er niet gemakkelijker op maken.
Zo.
Een reis die in 2021 begon. Oktober 2023 daadwerkelijk een vervolg gekregen en binnenkort moet ik mijn voorkeuren gaan doorgeven. Steffen is al aan de rest begonnen en ik ga ervan uit dat dit niet een half jaar gaat duren als ik zijn e-mail tussen de regels door lees.
De grootste keuze is de wijzerplaat.
De normale wijzerplaat heb ik mogen aanschouwen en lijkt me rustiger.
De Guilloche wijzerplaat die €2k meer kost lijkt mij drukker wat logisch is maar wel meer bijzonder zeker de 12. Hoe dat er in t echt uit ziet ga ik zeer binnenkort ervaren.
Welke wijzerplaat zou HF kiezen?
Ik vind de niet-guilloche een stuk rustiger ogen, maar inderdaad de cijfers van de guilloche aparter. Maar guilloche of niet, die metalen rand voor de minuten index vind ik helemaal niets
Ik vind de bovenste qua wijzerplaat en qua kastvorm stukken mooier.
@ivar1: Bij Cornehl zijn aanpassingen mogelijk. Zal vast een mouw aan te passen zijn gok ik kan t altijd vragen.
Wat er bijv mogelijk is.
@tompj: Het zou ermee te maken kunnen hebben dat de bovenste de 40 mm is en de onderste 42 mm kast gok ik. En ook bovenste foto gebogen lugs tov rechte lugs maar dat is wel een grote aan name. Kan er zelf weinig aan doen dat er online geen 500 foto’s van een Cornehl regulator te vinden zijn zoals wel het geval is van de bekende merken
Dank voor de feedback heren.
Kast en kroon van de eerste, maar dan met guilloche wijzerplaat. Als dat niet kan sowieso zonder. Het verschil tussen die twee kasten is enorm, en niet in het voordeel van de tweede.
Dat zeg ik. En dat heeft natuurlijk niets met de maat te maken.
Ik vind 1 sowieso mooier. Guilloche is knap maar ik ga toch voor t eenvoudigere design. Kast + plaat daarvan zijn -imho- mooier.
Type lugs en kroon zijn te kiezen bij Cornell denk ik.
Denk ik ook, maar sterke voorkeur voor t bovenste voorbeeld
100% niet-guilloche.
Ik vind die 2 brievenbuskleppen vreselijk.
We slaan een stukje guilloche over: Wilt u uw eigen naam daar, doen we dat.
Dat gevoel geeft het me in ieder geval.
Mijn guilloche maakt zich daar helaas ook schuldig aan
Ik heb hier laatst de stalen bodem op gezet in plaats van de doorkijk. Deze Sellita’s zijn allemaal niet verheffend, en ook de La Joux Perret is erg spartaans. Met stalen bovem is er nog 13,6mm over, want een beetje dunner dan de doorkijkbodem.
De zwarte vind ik ook tof, en de rood-wit-blauwe is ook mooi.
Maar ik zou op dit moment budget verdubbelen en er een Kurono Tokyo voor pakken.
Vulcain valt voor mij af wegens lelijke wijzers. Blijven Lebois en Excelsior over.
Beide heel mooi. Toch Zenith want speelser, leuker, beetje meer kleur, prettiger om naar te kijken. Zelfs met dat verloren gelopen datumvenster op 4u30.
Tussen exact deze 2 de nieuwe Speedmaster.
Maar als je de nieuwe el primero er naast legt met de juiste kast dan die. Dus niet dit lelijke oude model
Maar
Deze:
Kwestie van smaak, ik vind die nieuwe juist lelijk. Die zwarte schaal met 100 streepjes is echt verschrikkelijk