Dat maakt het niet mooier, maar in elk geval nuttiger
Waar is dat eigenlijk voor bedoeld? Ik ben daar nog nooit mee bezig geweest.
Het ging mij vooral om de kast van de oude. @wbcoupe
Die is inderdaad beter, trekt minder de aandacht
Tijd aflezen enzo. Dingen die je doorgaands met je gsm doet.
Vanaf de voorkant vind ik die oude kast juist ook mooier, waarom hebben ze die mooie subtiele kromming uit de lugs gehaald, die nieuwe lugs ogen zo lomp
Oh. Handig. Maar die 100 schaal waar is die voor?
Copy paste want dan hoef ik het zelf niet te typen;
the decimal bezel divides the minute into 100 parts allowing for the decimal conversion of time. Used primarily for industrial and scientific timing operations – to make calculations of time or cost prices – the decimal bezel is used in conjunction with the chronograph allowing you to measure and translate time into decimal values in a controlled environment. The classic example provided by Omega in its vintage Speedmaster manual describes a calculation to estimate the time taken to cut a screw. By starting the central seconds hand of the chronograph when the production-line worker picked up the screw and stopping it when he picked up the second screw, the overseer could come up with a decimal reading making life simpler when having to make longer calculations.
Voor als je tot op 1/10de van een seconde wil aflezen. Wijzer gaat in 10 seconden rond.
Maar eer je zo’n horloge kunt betalen zijn je reflexen niet goed genoeg meer voor 1/10de van een seconde.
Er is geen subtiele kromming. Dat is gezichtsbedrog. Door die facetten komt dat. Die zijn taps geslepen.
Hier zie je dat ze recht zijn.
Geef mij de oude maar. Deze is te strak en kaal. De oude heeft charme. En oogt rustiger.
Ah ok. Maar dat klopt dan niet met wat @YY77 zegt. Want hij geeft aan dat ze bij die gouden een doel hebben. Die heeft niet dat 1/10 uurwerk. Vandaar dat ik het ook vroeg.
Jij hebt het over de buitenste schaal, de zwarte is alleen maar voor het terugharken op het design uit 1969 aan de nieuwe toegevoegd.
Evenwel, dat facetje maakt de lug wel sierlijker. Vind ik
Battle of el primero!!
.- Manufacture (blauwe subdials)
- de oude ep. (Middelste) met dikke kast.
- de nieuwe EP met slanke kast.
Kijk. De middelste voor mij. Facetje op de lug, mooiste kleurpalet, en een lekker rustige bezel. Als je daar dan de Reverse Panda naast legt (of was het de Panda?) wordt het wel moeilijk.
Je bent de e-commerce vergeten
Doelbewust om die blauwe een kans te geven natuurlijk.
Ja voor mij springt de middelste er gelijk uit.
Overigens moet ik wel zeggen dat ik geen van beide ooit in de vinges gehad heb, dus ik beoordeel alleen op basis van de foto’s
Toen we deze foto maakte bestond die nog niet.
Denk dat dat wel van belang is voordat je de trekker overhaalt. Dus zeker allemaal gaan passen.
Zo wil ik die nieuwe calendar ook nog een keer passen.
Het ontbreken van de schuine bezelrand op de nieuwe en de manufacture maakt het kijken naar de wijzerplaat door de bolling van het glas aan de rand een feest, gelijkwaardig aan het verschil tussen hesalite en saffier op de Speedmaster.