Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Sowieso niet echt serieus aan de orde. Ben ik iets teveel Tissot verzamelaar voor :sweat_smile:
Heb net een mooie vintage chrono incoming, budget is weer op :innocent:

Vind ik het mooist met donkere/reverse plaat :sunglasses:

1 like
0 stemmers
1 like

De Max Bill maar dan met de cijfers.

Ik heb de oude, dus ben niet onbevooroordeeld, maar ik vind die dus gewoon het mooist. Facetje op de lugs laat ze minder lomp ogen, de ster aan de chronowijzer vind ik mooier dan de padel én de gewone wijzerset vind ik ook fraaier dan de witte wijzers.

Kortom, blij met wat ik heb en geen reden om te wisselen naar een nieuwere :slight_smile: Ik weet wel dat de nieuwe nog net wat fijner draagt, maar heb geen comfortissues met de oude.

4 likes

Iets anders

2 likes

Ik geloof je, maar wat is klein? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Ik heb ze allemaal gehad, en dit vind ik zeker de mooiste.

12 likes

Ik vind ze alle drie mooi maar bij de middelste is die ster op de chronograafwijzer echt een afknapper, vind het vreselijk. Ookal zal het waarschijnlijk weinig opvallen kan ik mij er niet overheen zetten

2 likes

Die oude kast is juist lomper :upside_down_face:
De nieuwe heeft overigens ook een facetje.

De oudere droeg wel fijner. :slightly_smiling_face:

Nou ja precies 180 graden verschil van mening :joy:

1 like

Mee eens. Per saldo vind ik deze nog altijd mooier.

Ook de wijzers.

9 likes

Eentje gaat eruit. De vraag is, welke zal ik houden?

• Iwc
  • Longines
0 stemmers

IWC

Longines

1 like

Wat zou de IWC kosten? Kan mijn stemgedrag beïnvloeden :laughing:

2 likes

Ik ben benieuwd wat hf vindt.

De ene binnen (zomerhorloge) budget wat op max €1.3k staat. De ander is ruim 3 keer zo duur en dus (momenteel zekers niet binnen budget.) Maar ik heb geen haast.

Toch hebben ze elk hun voor en nadelen uiteraard is dat naar mijn eigen inzicht

Laten we beginnen met de goedkoopste

CW Sealander ‘Berry’

Voordelen

• Zichtbodem
  • Mooiere maat
  • Mooiere prijs.

Nadelen

• Iets dikker (10.75 mm)
  • Wit datum venster

En dan de ander.

Ook een Engels merk

Fears Radcliffe ‘Cherry red’

Voordelen

• Dunner met zijn 9.98 mm hoogte
  • Datum venster in dezelfde kleur
  • Langere PR
  • Qua ‘tint/kleur’ vind ik deze net wat mooier puur afgaand op de foto’s op de desbetreffende merk websites.
  • Ook persoonlijk: Ik vind de wijzers mooier

Nadelen

• Grotere maat 39.5 mm (maar l2l 46.95 mm)
  • Geen zichtbodem
  • Prijs op bracelet is ruim 3 x zoveel als de CW ( Ja ok je krijgt er wel een tweede strap bij)

• CW Berry
  • Fears Cherry
0 stemmers
3 likes

Anders, namelijk:

18 likes

Dikker, duurder, geen zichtbodem, maar cooler

image

3 likes

@Sean: Is ook een optie binnen het huidige budget maar ik vraag me af hoe lang blijft een knalrode dail leuk? Knallend en zomers is die zeker met de blauwe seconde wijzer een mooi contrast.

Heb eigenlijk wel besloten omdat de Reverso onder bepaald licht een paarse dail heeft dat paars niet meer zo een prio heeft.

@Kad: No offense maar foto is niet best. Waar kijk ik naar? :face_with_monocle:

1 like

Heb je deze weleens gepast?

Die vind ik mooier dan de beide alternatieven die je noemt. Daarbij kun je hem ook op een bordeaux Molequin knallen, voor de variatie. Met 37mm kun jij hem prachtig hebben :ok_hand:

9 likes

Is de king seiko die hier net duidelijker gepost werd

1 like

Prachtig horloge (volgens mij heb ik jouw ex gehad).

Ik vond em eigenlijk alleen in vol daglicht mooi. Binnen of in donkere condities leek het voor mij haast bruinig. Wel iets om rekening mee te houden.

Aanvulling: ik zou een volgende keer kiezen voor wat meer knalrood. Brandweerrood zoals we vroeger zeiden :grin:

7 likes

Ah ok! Als je hem van een ander forumlid hebt overgenomen, kan dat kloppen :slightly_smiling_face: Het is inderdaad geen knalrood, maar best subtiel.

1 like