Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Ik vind de Fears wel een veel strakker uitziend horloge (maar de prijs is er dus ook naar). Bracelet is mooier, indices, wijzers en kastvorm zijn subtieler. Eigenlijk gewoon een heel vet horloge, ik kende 'm niet. Maar 3x zo duur? Dat vind ik hem dan weer niet waard.

Deze kleur wijzerplaat is uiteindelijk ook nooit een blijvertje denk ik. De aangedragen Seiko KS is wellicht een hele vette alternatieve optie

1 like

De fears heeft een mooiere kleur, mooiere wijzers, mooiere indices, mooiere band en datumwiel in kleur(waarom doet niet ieder merk dat!)…

En wellicht is ie qua maat iets groter, maar de lugs lijken meer gevormd te zijn dan bij de CW, dus in de praktijk zal het verschil meevallen gok ik.

1 like

En deze dan?

4 likes

@kad en @MrMojo en @Piede.

Dank. Nee nog nooit gezien in t echten zie m ook niet zo een twee drie meer op de site van Seiko staan. En als ik op iets soort gelijkt zoek op de site kom ik prijzen va €1700 tot t dubbele tegen.

Tiffany battle :muscle:

• CW Twelve
  • ML Aikon 39
0 stemmers
3 likes

@Sebastiaan en @Sinned: Dank voor de uitgebreide toelichting

@Rovr: Ik zie deze variant niet staan op de site van Yema. Kan ook aan de licht inval liggen maar op de foto die je laat zien is die erg oranje.

2 likes

Listprijs, maar korting kan hoor. En hier op het forum destijds rond de 1200 meen ik. Het is de SPB285. Kast is grandioos mooi hoor.

2 likes

Waar ik Aikon (het fraaie horloge met de vreselijke naam) zei zeg ik nu PRX. Stop de tijd.

9 likes

En vergeet de mooie band niet!

1 like

PRX: akkoord.
Stop de tijd: nope, die mag even doorgroeien naar 38,5mm :white_check_mark:

Om in het thema te blijven;

Die staat helaas niet op de kaart

Gemiste kans wat mij betreft. Gelukkig heb ik kleine polsen en kom ik prima weg met 35.

Deze twee hebben best veel overeenkomsten. Alleen één groot verschil is brons vs. staal.
Kiest u maar: Chr.Ward of Serica?

• Christopher Ward ‘Dune’ bronze
  • Serica 6190 m.s.l.
0 stemmers

1 like

Ik zie dat deze inderdaad uit de collectie is gehaald. Ik zou zeggen dat deze lichtrood is, zeker geen oranje

Ik ben op zoek naar een mooie quartz van bescheiden formaat. Mijn oog valt op de HAQ modellen van the citizen en grand Seiko. Benieuwd naar jullie mening;

The Citizen Chronomaster AB9000-61E

Grand Seiko SBGX061

• The Citizen Chronomaster AB9000-61E
  • Grand Seiko SBGX061
0 stemmers
2 likes

Nog een wat betere foto van de chronomaster ter vergelijking.

6 likes

Normaal zou ik een eco-drive kiezen maar vanwege het witte datumvenster op de Citizen kies ik in dit geval Grand Seiko.

5 likes

Ik zou ook wat meer bracelet en sluiting willen zien om zeker te zijn van mijn keuze :grimacing:

1 like

Neem dan wel de Grand Seiko waar alleen de naam Grand Seiko op staat. Hele volksstammen hier gaan gelijk gillen dat het dan niet klopt, maar 2 x Seiko op een wijzerplaat? Nee.
Als ik een GS koop koop ik een GS. Niet een Seiko waar Grand Seiko op staat.

Verder een prachtig horloge, wil hem nog steeds heel graag, alleen ik wil geen quartz :expressionless:

6 likes

3 likes

Zelf zou ik de horloges misschien wel willen dragen op een mooie leren strap.

2 likes