Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

De quartz uitvoering zoals jij hem beschrijf bestaat ook. Precies hetzelfde als de sbgx061, maar dan een andere wijzerplaat. Dit is de sbgx261.

Er is voor zover ik weet geen mechanisch alternatief…

5 likes

Jezus, volgens mij kijken hun teams naar dezelfde tv programma’s ofzo :grin: hoe kan dat nu zo identiek zijn :grin:

Is dit niks voor je?

2 likes

Ik heb al genoeg horloges. Maar stel, er mag er 1 bij rond de 5/6k. Welke kies je dan?

• Tag Heuer Glassbox Panda
  • IWC Portugieser Rattrapante (youngtimer)
  • IWC Mark XX
0 stemmers

7 likes

Ik heb niks met afgekapte cijfers dus de IWC chrono zou voor mij afvallen.

Mark xx: Geen idee of dat blauw t zelfde is dan de LPP versie. Zo ja prachtige tint.

Maar toch

TH for the win. Vind t zwart/zilver contrast erg goed gelukt al snap ik dat er wellicht mensen hun twijfel hebben dat de datum op die positie staat.

1 like

3 mooie horloges, maar ik vrees dat geen enkele een meerwaarde zal zijn in je verzameling.

Een panda heb je al, een blauw sportief horloge ook, en iets bleek en dressy ook.

Zelf zou ik eerder voor iets ongewoons gaan. Bvb Panerai, Zenith Revival, Ploprof, Monaco, …

12 likes

Ja ik ken ze :ok_hand:t4: prachtig, maar quartz. Tikkende wijzer en om de paar jaar 2 x naar de winkel, ga ik niet doen.

Yep, ken ik ook, maar mijn liefde voor horloges is van de 2000 euro naar de pakmbeet 300 gezakt. Zit nu op t niveau Chineze look-a-likes, zo weinig doen ze mij nog. Geloof het allemaal wel joh, toch één pot nat.

Kwaliteit moet gewoon goed zijn, plus een strak en simpel uiterlijk. Voor een paar meier heb ik alle keuze, ik trap er niet meer in. Is verder toch geen ene hond om mij heen die ook maar iets opmerkt wat ik om de pols heb :man_shrugging:t4:

5 likes

Eens dat je horloges enkel voor jezelf koopt en draagt. Hopelijk is dit voor jou een duurzame strategie!

Ik heb veel Chinees spul geprobeerd afgelopen jaar. Helaas conclusie dat ik er maar kort van geniet. Kwaliteit zeker, maar ik word er niet blij van.

2 likes

Goed punt. Alhoewel ik een Rattrapante toch wel een heel gave complicatie vind, die ik nog niet heb.

Mooi stukje techniek waar je op de IWC helaas niet veel van ziet. Pas op, heel mooi horloge anders. Ik wil er direct een uit mijn collectie voor inruilen.

1 like

Optie drie: Verspil je doekoe niet aan die snacks.

Oh, en inderdaad, optie vier, de King Seiko. Dat ding heeft karakter, mooie kast, mooi stuk heritage en is bovendien goed van maat. 1700 ballen ten opzichte van de C Ward? Worth it.

2 likes

Met jouw verzameling past een IWC of TH niet meer echt vind ik (maar ik zou dan de Mark XX nemen), ik neem aan dat je horlogebudget ook wel wat rek heeft gezien de prachtstukken die je nu hebt.

Is een mooie H. Moser niks voor je? Stijlvol, kwaliteit en niet alledaags/origineel.

edit; potverdorie weer de verkeerde persoon gequote, de opmerking is voor @Bauhaus

2 likes

Aha mooie battle!

Maar hoe mooi de portugieser ook is, zeker de rattrapante (ik heb deze enkele jaren gedragen) zou ik nu toch voor de glassbox panda kiezen.

:ok_hand:

1 like

Ik schaar mij volledig achter de wijze woorden van fate. @whisky

2 likes

Mooi! Maar in verhouding te dik met 37mm en 13,3mm dikte.

@Fate_Amenable_To_Change: Ik zie de Fears zeker budget technisch gezien niet als een tussendoortje.

En ik moet zeggen voor nog even extra doorsparen mbt de Fears zou men ook de nieuw aangekondige Holhinrichs kunnen halen.

Hmm.

Maar goed ook eerst maar eens kijken waar Excelsior park mee komt in juni en ik weet dat Cornehl bezig is met een klein horloge waarvan ik t prototype heb mogen aanschouwen.

Met zwarte wijzerplaat en datum waarvan hij nog niet weet welk formaat t daadwerkelijk gaat worden. Hij droeg een 34 mm. Hij twijfelt over de maat. Bandbreedte 32-38 mm. En dan waarschijnlijk in 2 maten.

Definitief uurwerk ook nog niet bekend. Hij zit te denken aan een Sellita of toch bij Habring2 aan te kloppen.

Plaatje voor de sfeer van de Ornament Delft blauw

5 likes

Horologisch gezien dan helaas weer wel. Dus als het een tussendoortje moet zijn, beter de budgettechnische snack gepakt. :slight_smile:

Dat zijn geen snacks meer. Mooi man.

1 like

Ha! Best wel een soort gelijke als deze:

Echter, in dit geval vind ik de GS mooier. Het oude logo, de kleur zwart en de matchende datum schijf.

Dit is overigens de niet eco-drive toch? En heeft deze wel een perpetual calendar?

1 like

Inderdaad een Redelijk vergelijkbare poll. Leuk om ook daar de reacties van terug te lezen.

In dit geval bevat de citizen wel een perpetual calendar. Geen eco Drive helaas.

Ik zou de GS pakken om twee redenen. De datumschijf is er één van, en het feit dat de wijzer cooler tikt is een tweede. Ja, het uurwerk van de Citizen is op papier zeker beter, maar de overall looks van deze twee nopen mij tot de GS.

Dat gezegd hebbende: In blauw vind ik de keuze tussen de 265 en de Chronomaster variant al een stuk minder vanzelfsprekend.

2 likes