Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Nou wilde ik al graag een Serica 6190. Wikken wegen etc. Ben je er echt bijna uit, komen ze met nieuwe varianten :thinking:

De nieuwe varianten hebben een geemailleerde wijzerplaat, nieuwe opgelegde markers en een andere set wijzers.

Even polsen ( :grin: ) wat de groep denkt

1 like

Ik heb het gevoel dat ik moet gaan kiezen. :face_with_monocle: Tussen mijn oud-gediende BB58 of de NA SJE093 .

Welke is de winnaar? :cowboy_hat_face:

• Tudor BB58
  • Seiko 62MAS
0 stemmers

8 likes

Que?

Deze passen toch juist perfect naast elkaar :man_shrugging:t3:

5 likes

Dit dus. :point_up_2:
Gewoon lekker allebei houden!

3 likes

Ok ik moest kiezen, maar als de keuze er bij stond voor beide houden… :grin:
Ze kunnen prima naast elkaar.

2 likes

Ik gooi er een battle in tussen de twee gaafste Japanse uurwerken. Ik ben benieuwd!

• Citizen 0100
  • Grand Seiko Spring Drive
0 stemmers
3 likes

Die ruitenwisser trek ik niet.

3 likes

Niet veel battle aan voor mij. De Citizen is “wel oké” qua looks. Super indrukwekkende technologie binnenin, maar dat is de spring drive ook.

Zou inderdaad mooier zijn zonder, maar… Het is m vergeven. Als de moedervlek van Cindy Crawford. :slightly_smiling_face:

2 likes

Ook eens een battle proberen.
De Oris 65 Crazy Numbers heb ik al een hele tijd en is een gevestigde waarde. De Chronoris (NA) heeft me enorm verbaasd, omdat er zoveel te ontdekken viel. Misschien laat ik er eentje gaan, want allebei vissen ze in dezelfde vijver…

• Oris 65 Crazy Numbers
  • Oris Chronoris Small Numbers
0 stemmers
2 likes

Hi Wim. Ik heb ze allebei gehad en de 65 zelfs in 3 varianten en je weet de 65 blijft :blush::+1:

2 likes

Voor mij zouden ze prima naast elkaar kunnen bestaan, in de verzameling. Dus niet gestemd. Lekker allebei houden!

2 likes

Nu niet meer he :sweat_smile:
De Chronoris heeft me positief verrast, lekker sportief met dat rode tintje.

Ik heb daarnaast nog 2 zwarte Tudors… :confounded:
Maar ik ga je voorlopig wel volgen.

2 likes

Open Vs closed

• Open caseback
  • Gesloten caseback
0 stemmers
2 likes

Ik snap niet waarom je een closed zou nemen op nomos.

4 likes

Zichtbodem maakt het totaal dikker.

4 likes

Maar ook zoveel vetter.

2 likes

Toen ik mijn eerste automatische horloge kocht MOEST het met een open caseback zijn, nu ik het heb besef ik dat ik er niet veel om geef.
Ik zou nu veel meer geven om 1mm minder dikte.

Op een seiko NH35 zou ik er ook niet meer om geven. Maar voor mij is de liefde voor een mooi binnenwbinnenwerk enkel versterkt in de hobby.

2 likes

Ik kijk nooit naar de achterkant, eigenlijk. Doe me dan maar een dunnetje :man_shrugging:

3 likes