Ok ik moest kiezen, maar als de keuze er bij stond voor beide houden… ![]()
Ze kunnen prima naast elkaar.
Ik gooi er een battle in tussen de twee gaafste Japanse uurwerken. Ik ben benieuwd!
- Citizen 0100
- Grand Seiko Spring Drive
Die ruitenwisser trek ik niet.
Niet veel battle aan voor mij. De Citizen is “wel oké” qua looks. Super indrukwekkende technologie binnenin, maar dat is de spring drive ook.
Zou inderdaad mooier zijn zonder, maar… Het is m vergeven. Als de moedervlek van Cindy Crawford. ![]()
Ook eens een battle proberen.
De Oris 65 Crazy Numbers heb ik al een hele tijd en is een gevestigde waarde. De Chronoris (NA) heeft me enorm verbaasd, omdat er zoveel te ontdekken viel. Misschien laat ik er eentje gaan, want allebei vissen ze in dezelfde vijver…
- Oris 65 Crazy Numbers
- Oris Chronoris Small Numbers
Voor mij zouden ze prima naast elkaar kunnen bestaan, in de verzameling. Dus niet gestemd. Lekker allebei houden!
Nu niet meer he ![]()
De Chronoris heeft me positief verrast, lekker sportief met dat rode tintje.
Ik heb daarnaast nog 2 zwarte Tudors… ![]()
Maar ik ga je voorlopig wel volgen.
Ik snap niet waarom je een closed zou nemen op nomos.
Zichtbodem maakt het totaal dikker.
Maar ook zoveel vetter.
Toen ik mijn eerste automatische horloge kocht MOEST het met een open caseback zijn, nu ik het heb besef ik dat ik er niet veel om geef.
Ik zou nu veel meer geven om 1mm minder dikte.
Op een seiko NH35 zou ik er ook niet meer om geven. Maar voor mij is de liefde voor een mooi binnenwbinnenwerk enkel versterkt in de hobby.
Ik kijk nooit naar de achterkant, eigenlijk. Doe me dan maar een dunnetje ![]()
Ik vindt het bijna nog charmanter om te weten dat het tikt zonder het te zien. Enkel te secondenwijzer om je te herinneren aan hoe betrouwbaar je mechanisme onophoudelijk voor je tikt.
Dat zijn twee toppers, goed gekozen, complimenteren elkaar mooi. Zeker niet wegdoen!
En al helemaal niet voor een van deze drie
GMT, mits op bijbehorende jubilee.