Ik vindt het bijna nog charmanter om te weten dat het tikt zonder het te zien. Enkel te secondenwijzer om je te herinneren aan hoe betrouwbaar je mechanisme onophoudelijk voor je tikt.
Dat zijn twee toppers, goed gekozen, complimenteren elkaar mooi. Zeker niet wegdoen!
En al helemaal niet voor een van deze drie
GMT, mits op bijbehorende jubilee.
Beide zijn op termijn ook leuk
Ik heb bij veel horloges het gevoel dat het iets platter mag zijn, maar niet op mijn club, en das de neomatik. Ik heb die kijkbodem overigens ook op mijn 2 nomos handwinders en daar maakt het al helemaal niks meer uit
Kijk dan. Met zichtbodem
Haha, inderdaad zeker niet te dik. Ik ben persoonlijk pas tevreden als de kast helemaal verdwijnt in mijn mollige armpje, goed aantrekken dus.
Ik ben dus pas tevreden met de dikte als mijn cardioloog zich zorgen maakt.
Een rose gold battle dan! En even voorstellen dat er een matte taupe strap op zou gaan die niet zo dressy is (Saffiano, Grained, etc) In volgorde van prijs:
Vacheron Constantin Traditionelle - 82172R grijze dial
A. Lange & Sohne 1815 - 206.032 silver dial
A. Lange & Sohne Saxonia - 307.033 grey dial
Patek Philippe Calatrava - 5196R silver dial
- Vacheron Constantin Traditionelle - 82172R grijze dial
- A. Lange & Sohne 1815 - 206.032 silver dial
- A. Lange & Sohne Saxonia - 307.033 grey dial
- Patek Philippe Calatrava - 5196R silver dial
Ik nam mezelf voor om niet de Patek te kiezen (want die zou HF toch overweldigend als mooiste kiezen), maar na lang bestuderen vond ik die toch het mooiste.
Had de Lange 1815 opgelegde uurmarkeringen gehad, had die voor mij gewonnen.
Het is ook echt een moeilijke keuze. Sowieso geen enkele optie is verkeerd of een stuk minder in mijn ogen. Daarom heb ik ook in de poll de mogelijkheid tot 2 keuzes gegeven
Ja dat had de 1815 nog net iets specialer gemaakt. Een van de redenen waarom ik ook erg gecharmeerd ben van de IWC Portugieser altijd (ik heb de 7 Days gehad).
Dit is de nieuwe rose gold automatic met donkere dial. Maar ja, die is net nieuw en daardoor duurder dan de bovenstaande opties. Over een paar jaar wel voor onder de 10k op te pikken verwacht ik.
Uit dit rijtje 100% de VC traditionelle.
Maar dit kan je niet vanaf foto’s bepalen.
Ja dat is het moeilijke van alle 4 Ik heb ze gelukkig wel allemaal om gehad (alleen andere dial kleuren soms).
Ik vond de PP het meest verrassend omdat ik daar het minst van had verwacht. De dial loopt bol af aan de randen waardoor hij steeds van kleur verandert, echt mooie strakke bezel, case en lugs. Heel dun en draagt groter dan je zou verwachten doordat hij zo recht is en 21mm lugs heeft.
Ik vond de VC qua case en design het meest all-round. Makkelijk om te up en down dressen. Erg comfy ook. En mooi dat contrast tussen de grijze plaat en zwarte minute track.
En de Lange’s zijn het meest dressy. Maar ook daar is het weer van hoe je hem draagt qua bandje en kleding.
De VC of de Saxonia maar ik denk dat de VC toch mooier is. Sowieso mooiere complexere kast. Uurwerk scheelt niet veel. Ik vind Vacheron nèt leuker dan Lange. Toch die geschiedenis en uitgebreide catalogus. De Patek is leuk, maar voor dit geld wil ik een zichtbodem en een uurwerk dat past in de kast.
Ik denk ook wel dat als je het uurwerk meepakt de uitslag er misschien iets anders uit zou zien ja.
Vacheron Constantin Traditionelle - 82172R grijze dial
A. Lange & Sohne 1815 - 206.032 silver dial
A. Lange & Sohne Saxonia - 307.033 grey dial
Patek Philippe Calatrava - 5196R
Maar voor deze poll was de look belangrijker dan de movement voor mij
Welke no-nonsense kleine duiker zou jij kiezen?
- Citizen Promaster eo2020-08e
- Seiko SKX013
- Iets anders… namelijk…
Wat mag het kosten?
Aquastar deepstar 2