Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Wellicht helpt dit om nog wat stemmen te winnen voor VC op P1 :hugs:

10 likes

Wrijf het er nog effe lekker in johh :sob:

2 likes

Hydroconquest 39mm any day.

Als het meer mag kosten en kleiner mag zijn dan een midsize seamaster 300m.

1 like

Het uurwerk van de Patek is een regelrechte aanfluiting voor zo’n duur horloge.

5 likes

Eigenlijk is de kast een aanfluiting. Die is te groot.
Dat Patek een klein uurwerk in een te grote kast duwt is niet de schuld van het uurwerk :smile:

2 likes

Ik denk haast dat je refereert naar de compacte duiker? In mijn optiek is een deel van de charme van een “no-nonsense” duiker het feit dat de waarde geen onderdeel is van het geheel. (lees, dus niet al te veel)
Ik gebruik nog wel eens de vergelijking richting auto’s en zie een dergelijk horloge dan een beetje als een oude Volvo 240 estate… Zo’n charmant ding die alles kan, waar een beetje een hoekje af is en waar je eigenlijk ook wel overal mee voor kan komen rijden.

Nee, ik was op zoek naar wat het alternatief mocht kosten.

Maar ben zelf persoonlijk ook fan van duikhorloges die niet te duur zijn. Zodat je ze overal durft te dragen.

1 like

20240623_162827~2

:star_struck:

7 likes
  • 126000 Zilver
  • 126200 Wit roman
0 stemmers

1 like

Nou. Dat is ook duidelijk dan. :rofl:

Niet echt verwonderlijk natuurlijk.

5 likes

Indien het een fluted bezel + jubilee was, had ik voor de DJ gekozen. Met een oyster en gladde bezel was het om het even geweest. Maar een gladde bezel en jubilee gaan wat mij betreft niet samen.

2 likes

Ik zou die 120 euro lekker op zak houden of er een mooie fles whisky van kopen.

11 likes

Akkoord Koen, en ik ben geheelonthouder :upside_down_face:.

4 likes

En dat voor een Vlaming, godbetert :see_no_evil:

3 likes

Dat klopt als het horloge dik is. De Club Campus is zo dun dat dat echt geen reet uitmaakt. Gegeven het feit dat de Nomos Alpha en de Peseux 7001 waar het van afgeleid is een plezant uurwerk is om te zien zou ik de zichtbodem nemen.

Ik mis optie vier: hou op met de hommage snacks en doe dat geld in de pot voor een daadwerkelijke Tuna.

7 likes

Vacheron heeft een mooier geplaatste kleine seconde, die van de Lange is mooi van maat, maar zit te hoog, en de Patek valt af omdat het een walgelijk skeer ding is.

Dat uurwerk is veel te klein voor de kast, dat zie je aan de plaatsing van de kleine seconde. Op dit prijsniveau verwacht ik dat je een uurwerk ontwerpt voor je horloge en niet dat je veel te kleine meuk van de plank trekt.

Dat dat van achteren met die spacer nog veel duidelijker wordt maakt de blamage compleet.

Vacheron gestemd. Mooie donkere plaat. Veel beter wordt het niet.

2 likes

Yup. Uitstekende keuze.

1 like

Ik heb voor de lichtblauwe gestemd, omdat ik dit een lekker zomers kleurtje vind en daar hou ik wel van. Maar zelf zou ik een Seiko Solar Tuna kopen. Zijn nog steeds betaalbaar, oerdegelijk, super praktisch en je hebt gewoon lekker een echte Seiko om je pols.
Zit alleen net even op de Seiko website te kijken en zie ze daar niet (meer?) opstaan… Weet dus niet of ze nog nieuw te krijgen zijn. Zou wel jammer zijn, imo, omdat het veel horloge was voor een prima prijs.
image

Edit: ja, via verschillende aanbieders nog nieuw te koop, zie ik, na een kleine Google search.

1 like

Tja, of je nu voor de Baby Tuna (al dan niet Solar, ze zijn er ook in automaten geweest) gaat, of je gaat voor het equivalent van een SBBN031… De keuze is reuze.

Voor 750 ballen ploft er een daadwerkelijke SBBN017 op je mat met het 7C high torque quartz uurwerk er in. Dan lul je toch niet meer over Addiesdive en zo? Pardon. San Dive. Of was het Dive Design? Oh nee, Steeldive. Juist.

1 like