Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Ik denk haast dat je refereert naar de compacte duiker? In mijn optiek is een deel van de charme van een “no-nonsense” duiker het feit dat de waarde geen onderdeel is van het geheel. (lees, dus niet al te veel)
Ik gebruik nog wel eens de vergelijking richting auto’s en zie een dergelijk horloge dan een beetje als een oude Volvo 240 estate… Zo’n charmant ding die alles kan, waar een beetje een hoekje af is en waar je eigenlijk ook wel overal mee voor kan komen rijden.

Nee, ik was op zoek naar wat het alternatief mocht kosten.

Maar ben zelf persoonlijk ook fan van duikhorloges die niet te duur zijn. Zodat je ze overal durft te dragen.

1 like

20240623_162827~2

:star_struck:

7 likes
  • 126000 Zilver
  • 126200 Wit roman
0 stemmers

1 like

Nou. Dat is ook duidelijk dan. :rofl:

Niet echt verwonderlijk natuurlijk.

5 likes

Indien het een fluted bezel + jubilee was, had ik voor de DJ gekozen. Met een oyster en gladde bezel was het om het even geweest. Maar een gladde bezel en jubilee gaan wat mij betreft niet samen.

2 likes

Ik zou die 120 euro lekker op zak houden of er een mooie fles whisky van kopen.

11 likes

Akkoord Koen, en ik ben geheelonthouder :upside_down_face:.

4 likes

En dat voor een Vlaming, godbetert :see_no_evil:

3 likes

Dat klopt als het horloge dik is. De Club Campus is zo dun dat dat echt geen reet uitmaakt. Gegeven het feit dat de Nomos Alpha en de Peseux 7001 waar het van afgeleid is een plezant uurwerk is om te zien zou ik de zichtbodem nemen.

Ik mis optie vier: hou op met de hommage snacks en doe dat geld in de pot voor een daadwerkelijke Tuna.

7 likes

Vacheron heeft een mooier geplaatste kleine seconde, die van de Lange is mooi van maat, maar zit te hoog, en de Patek valt af omdat het een walgelijk skeer ding is.

Dat uurwerk is veel te klein voor de kast, dat zie je aan de plaatsing van de kleine seconde. Op dit prijsniveau verwacht ik dat je een uurwerk ontwerpt voor je horloge en niet dat je veel te kleine meuk van de plank trekt.

Dat dat van achteren met die spacer nog veel duidelijker wordt maakt de blamage compleet.

Vacheron gestemd. Mooie donkere plaat. Veel beter wordt het niet.

2 likes

Yup. Uitstekende keuze.

1 like

Ik heb voor de lichtblauwe gestemd, omdat ik dit een lekker zomers kleurtje vind en daar hou ik wel van. Maar zelf zou ik een Seiko Solar Tuna kopen. Zijn nog steeds betaalbaar, oerdegelijk, super praktisch en je hebt gewoon lekker een echte Seiko om je pols.
Zit alleen net even op de Seiko website te kijken en zie ze daar niet (meer?) opstaan… Weet dus niet of ze nog nieuw te krijgen zijn. Zou wel jammer zijn, imo, omdat het veel horloge was voor een prima prijs.
image

Edit: ja, via verschillende aanbieders nog nieuw te koop, zie ik, na een kleine Google search.

1 like

Tja, of je nu voor de Baby Tuna (al dan niet Solar, ze zijn er ook in automaten geweest) gaat, of je gaat voor het equivalent van een SBBN031… De keuze is reuze.

Voor 750 ballen ploft er een daadwerkelijke SBBN017 op je mat met het 7C high torque quartz uurwerk er in. Dan lul je toch niet meer over Addiesdive en zo? Pardon. San Dive. Of was het Dive Design? Oh nee, Steeldive. Juist.

1 like

Waarom zou je. Laat ze lullen man. 750 of 120 euro, voor exact hetzelfde (want die dingen gaan allebei even lang mee. Echt waar. Over 20 jaar doen ze allebei nog hetzelfde : de tijd aangeven).
Lekker boeien wat voor uurwerk er in zit, en er is werkelijk geen hond, behalve 5 onbekende horlogenerds op een forum, die een Tuna herkent. Ik trap er iig niet meer in, overgewaardeerde shit.

Hoe meer mensen er hier tegenin gaan, hoe meer ik ze ga promoten :slightly_smiling_face:
Allemaal aan de Steeldive, Addiesdive en San Martin!

Laat mensen lekker dragen wat ze zelf willen, en zeik niet zo. Ik jank ook niet over wat een ander om zijn pols doet, of het nou 5 tientjes of 15 ruggen kost.

Instant gratification is the enemy of reaching long term goals.

Daar ben ik het van harte mee eens. Het uurwerk maakt geen reet uit, of het nu een quartz of automaat is maakt mij ook niet uit, en op het eind van de dag is een NH35 hetzelfde als de 4R in een baby Tuna. Dat een 8L of 7C beter of slechter is maakt ook even niet uit. Het gaat mij er puur om dat je in plaats van het aankopen van meerdere zielloze klonen ook één origineel kunt scoren. Dat ze niet in leuke kleurtjes komen is puur omdat de Tuna geen leuk horloge is, het is een serieuze bonk staal.

Maar hee, als jij met een stelletje klonen rond wilt lopen, more power to you.

Het gaat niet om de prijs. Als iemand een Casio F91W van 20 ballen koopt heeft hij of zij gewoon een horloge gekocht van een legitiem bedrijf met een legitieme gedragscode, een legitiem ESG beleid, en een design-afdeling die dat ontwerp heeft gemaakt.

Tja, gejatte ontwerpen zijn gejatte ontwerpen. Ik vind het ook verschrikkelijk dat Seiko een soort van Tank-hommages maakt, en dat Timex nog een soort skere DJ kloon in het assortiment heeft.

Als jij er niet over valt, dikke prima, dan doe je toch lekker mee aan de race naar de bodem?

Hoe moet ik deze post opvatten? Ik vraag dit voor een vriend. :rofl:

1 like

Ja, hiermee

ben ik het eigenlijk wel eens. Want voor wie doe je het nou eigenlijk?

Tegelijkertijd zou ik ZELF toch altijd een beetje het ‘Fakerari’ gevoel houden en er daardoor gewoon minder lol aan beleven.
I Bought The World's Fakest Ferrari

Om maar niet te spreken natuurlijk van allerlei minder fraaie zaken als o.a. door @Fate_Amenable_To_Change hierboven genoemd.

Nou ja, wat moet je er verder mee? Niets. Maakt niet uit. We gaan lekker door met deze zinloze hobby! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Iemand die 10,000 euro aan een horloge uitgeeft heeft meestal wel al één of meerdere autos staan waarvan het prijskaartje per stuk ruim hoger dan dat ligt. Dus dan vervalt dat argument. :wink:

Of die geeft geen reet om autos. Dat kan ook natuurlijk. Al ken ik persoonlijk niemand met een Patek Philippe die in een sloopwaardige Dacia Sandero rijdt. :smile:

3 likes

Mijn pa heeft o.a. een Lange 1, een Reverso en een Calatrava, maar geen auto. :smile:

3 likes