Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Waarom zou je. Laat ze lullen man. 750 of 120 euro, voor exact hetzelfde (want die dingen gaan allebei even lang mee. Echt waar. Over 20 jaar doen ze allebei nog hetzelfde : de tijd aangeven).
Lekker boeien wat voor uurwerk er in zit, en er is werkelijk geen hond, behalve 5 onbekende horlogenerds op een forum, die een Tuna herkent. Ik trap er iig niet meer in, overgewaardeerde shit.

Hoe meer mensen er hier tegenin gaan, hoe meer ik ze ga promoten :slightly_smiling_face:
Allemaal aan de Steeldive, Addiesdive en San Martin!

Laat mensen lekker dragen wat ze zelf willen, en zeik niet zo. Ik jank ook niet over wat een ander om zijn pols doet, of het nou 5 tientjes of 15 ruggen kost.

Instant gratification is the enemy of reaching long term goals.

Daar ben ik het van harte mee eens. Het uurwerk maakt geen reet uit, of het nu een quartz of automaat is maakt mij ook niet uit, en op het eind van de dag is een NH35 hetzelfde als de 4R in een baby Tuna. Dat een 8L of 7C beter of slechter is maakt ook even niet uit. Het gaat mij er puur om dat je in plaats van het aankopen van meerdere zielloze klonen ook één origineel kunt scoren. Dat ze niet in leuke kleurtjes komen is puur omdat de Tuna geen leuk horloge is, het is een serieuze bonk staal.

Maar hee, als jij met een stelletje klonen rond wilt lopen, more power to you.

Het gaat niet om de prijs. Als iemand een Casio F91W van 20 ballen koopt heeft hij of zij gewoon een horloge gekocht van een legitiem bedrijf met een legitieme gedragscode, een legitiem ESG beleid, en een design-afdeling die dat ontwerp heeft gemaakt.

Tja, gejatte ontwerpen zijn gejatte ontwerpen. Ik vind het ook verschrikkelijk dat Seiko een soort van Tank-hommages maakt, en dat Timex nog een soort skere DJ kloon in het assortiment heeft.

Als jij er niet over valt, dikke prima, dan doe je toch lekker mee aan de race naar de bodem?

Hoe moet ik deze post opvatten? Ik vraag dit voor een vriend. :rofl:

1 like

Ja, hiermee

ben ik het eigenlijk wel eens. Want voor wie doe je het nou eigenlijk?

Tegelijkertijd zou ik ZELF toch altijd een beetje het ‘Fakerari’ gevoel houden en er daardoor gewoon minder lol aan beleven.
I Bought The World's Fakest Ferrari

Om maar niet te spreken natuurlijk van allerlei minder fraaie zaken als o.a. door @Fate_Amenable_To_Change hierboven genoemd.

Nou ja, wat moet je er verder mee? Niets. Maakt niet uit. We gaan lekker door met deze zinloze hobby! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Iemand die 10,000 euro aan een horloge uitgeeft heeft meestal wel al één of meerdere autos staan waarvan het prijskaartje per stuk ruim hoger dan dat ligt. Dus dan vervalt dat argument. :wink:

Of die geeft geen reet om autos. Dat kan ook natuurlijk. Al ken ik persoonlijk niemand met een Patek Philippe die in een sloopwaardige Dacia Sandero rijdt. :smile:

3 likes

Mijn pa heeft o.a. een Lange 1, een Reverso en een Calatrava, maar geen auto. :smile:

3 likes

Ik werk bij een importeur dus ik hoef geen auto te kopen, gewoon elke 6/9 maanden wisselen naar een nieuwe auto (over 2 weken wordt het de 20ste wissel sinds 2013). :see_no_evil:

3 likes

Een helicopter dan :sunglasses:

2 likes

Neeh joh. Zijn het nou goedkope plasticfantastic horloges ok, maar de kwaliteit is gewoon erg goed.
Voelen massief aan, met een prima uurwerk, saffier, de hele reutemeteut. Je mist niks.

Maar goed, dat ben ik. Ben er ook te nuchter voor (geworden).

Klopt. Maar niet afgeven op een ander zijn ding dan. Leven en laten leven mensen, niet altijd maar je willetje doordouwen.

Ik heb 3 horloges en twee ervan zijn meer waard dan mijn auto. Op of het een veilige na interesseert een auto me echt geen hol

3 likes

Ik rij niet gratis hé.

Oh nee, joh! Zeker niet de bedoeling. Ik doe wat ik doe en een ander doet lekker wat hij/zij/x doet. Helemaal prima, toch?! Ieder z’n ding. Maar ik zeg wel hoe het voor mij zou voelen en ik vind ook dat het goed is je ervan bewust te zijn dat bij een dergelijk (extreem goedkoop) horloge wat kanttekeningen te maken zijn op het gebied van bijvoorbeeld arbeidsvoorwaarden, ontwerprechten, etc… Dan ook niet
Mythe: struisvogels steken hun kop in het zand als ze bang zijn

• Zenith Skeleton Defy Classic
  • Tudor Prince Chrono
0 stemmers

65a20012d175360b2e82b4528cd81a02dc309aa8_2_666x500
424c466abe77c48e0778a3548bd752042997dff0_2_449x500

5 likes

Ik hou niet zo van skeleton watches maar ik houd nog minder van Tudor. Dus goed, minste kwaad gekozen. En eigenlijk is die Zenith best wel cool nog. :smile:

2 likes

Tussen exact deze twee ga ik voor de Zenith. Deze Tudor vind ik niet geslaagd, er zijn mooie Tudor Princes.

1 like

Hi Cedric,Ik ben hiern nieuw maar kijk al jaren mee. Ik heb een nieuwe account helaas kun je daar niet mee berichten. Zou je mij eventueel kunnen berichten alvast bedankt.

1 like

Een watch-nerd vraagje, over een situatie die ik voor heb.

Heb een spiralwinder caseback gekocht voor mijn Speedmaster Broad Arrow. Uiteraard zonder text op, omdat de Broar Arrow eigenlijk niets met de maan te maken heeft.

Bij levering bleek helaas toch een versie met text opgestuurd te zijn… en als ik ze hierover contacteer (mail + contactformulier), dan blijft het ijzig stil.

Nu kan ik de moeite doen om zelf de tekst te verwijderen (maar hoe?), of met tekst op het horloge zetten. Wat zouden jullie dien?

• Gewoon met tekst erop steken, you’re overthinking it
  • Tekst verwijderen, het is geen moonwatch
0 stemmers

En hoe zou ik dit best verwijderen zonder de dichtingen aan te tasten?

Wat sfeerbeelden

3 likes

Het is toch al niet origineel, dus die tekst zou me ook niets meer uitmaken.

7 likes

Je hebt het verkeerde product ontvangen. Dit product stoort je. Dat moeten ze voor je oplossen.

Mits het een bedrijf is zou ik volhouden. Stel ze officieel in gebreke (standaardbrieven staan op het internet) en knal het verhaal op een sociale media van jouw keuze.

1 like

Korte update: zonet bericht gekregen. Mix-up bij logistieke partij. Er komt eentje zonder text. Nog retour regelen nu.

2 likes

Zodra alles bekend zou zijn met de nieuwe EP maar eens knopen door gehakt. Battle van 5 waarvan 2 lokaal waar.

[spoiler] Ivm t pakket uit Duitsland waar ik momenteel in afwachting ben hoe nu verder heb ik wel besloten dat alles in deze battle Of bij een ad te koop is of t merk moet een fysiek verkoop punt hebben waar ik naar binnen kan alles kan bepotelen en indien nodig kan aftikken en ik iets direct of later kan meenemen.

Laten bezorgen is geen optie[/spoiler]

Dus om die reden zijn Excelsior Park en Farer even geen opties.

Ik kan m ook de even doorsparen of niet battle noemen.

Optie 1 is haalbaar binnen paar maanden.

Optie’s 2 en 3 zijn voor q2 volgend jaar potentieel haalbaar.

Optie’s 4 en 5 zijn een meerjaren plan.

1. Gaan we toch voor wat ik gepast heb. De TH Carrera pink? Wat een wijzerplaat :star_struck:

Of sparen we een beetje door voor de

1. Fears. Lijkt me ook een prachtige wijzerplaat hebben en datum venster in kleur

Sparen we nog een beetje door?

1. Holthinrichs Delft blauw.

Brequet cijfers. Ondanks t feit dat ik al veel lichte wijzerplaten heb lijkt me dit ook met de wijzers zeer mooi en die rotor ziet er ook bijzonder uit.

We maken het even flink wat duurder.

Dit alles in een 34 x 9 mm nog wat horloge.

Geweldig

Van der Gang.

Paar knaker duurder de laatste

1. Een pammetje. Maar dan zonder de uitstekende halve euro.

1. Tag
    1. Fears
    1. Holthinrichs
    1. van de Gang
    1. Panerai
0 stemmers
1 like