De tag: past je goed, is eens wat anders.
2de keuze zou de van der gang zijn.
De tag: past je goed, is eens wat anders.
2de keuze zou de van der gang zijn.
Als je zou kies voor de Doxa hommage dan zou ik eerder gaan voor de Seestern dan de Pagani
Ze verkopen ook bandjes voor originele horloges.
De Tag. Wat een knaller om je pols
Sparen voor een origineel he.
We gaan t zien. Wel een van de ‘goedkoopste’ opties als ik mijn lijstje bekijk
Dit is dus een aftermarket onderdeel, geen origineel Omega? Er af met die brakke bende en het Omega deksel er weer op.
Als dat een dicht deksel is, prima. Dat is periode correct voor 1957. Had je liever een open caseback gehad? Koop dan een Speedy Sapphire Sandwich.
Aftermarket reut op een horloge schroeven. Bah. Bandjes uitgezonderd, uiteraard.
Jij Japanse reut, ik vensterkes en mechanische binnenwerken.
De Breitling en Zeniths hadden dat in '54 en '69 ook niet. Maar zonder vensterke had ik ze nooit gekocht.
Panerai gestemd. Mooi horloge. Ik zou zonder datum doen, een Radiomir, met kleine seconde op 9. Mogelijk ook een versie van 42-44mm met goede waterdichthed. En zonder OP logo op de dial. Ik denk dat ik in de gebruikte PAM terecht zou komen.
TAG is een snack, Fears ook, Holthinrichs is lelijke kast, en een rehaut met minute track, waar ik in deze stijl geen fan van ben. Tot slot: ik zou nooit, maar dan ook nooit geld aan een Van der Gang uit geven. Dat ligt aan Wybe. En z’n horloges.
Farer en EP koop je makkelijker, sneller, en vlekkelozer on-line dan die rare Dornbluth waar je al tijden mee bezig bent.
En je kunt ze desgewenst ook nog binnen 2 weken terug bonjouren, want koop op afstand.
Evengoed: Als je opties zo all over the place zijn zou ik het geen van allen doen. Want zeg nou zelf, als je niet weet wat je wilt is dat een teken dat je ze allemaal niet echt wilt.
Weg met die 1957 (in originele staat), en gewoon een sapphire sandwich speedy scoren, en klaar is kees. Dan heb je je venster.
Ik kan maar niet wennen aan die naam man… prachtig hologe, maar Citizen? (Burger) are you kidding?
Nee dan die Grand Seiko met zijn prachtige dial.
Waar kun je in NL de Fears collectie zien dan? Ben wel gecharmeerd van hun modellen. Maar heb er nog nooit een in het echt gezien.
Dat zijn de “gaafste Japanse uurwerken” niet. Die ene is de facto het beste uurwerk ter wereld. De 0100 staat op eenzame hoogte wat accuratesse en techniek betreft, en Grand Seiko doet nauwelijks mee in dezelfde race, maar die andere is wel het enige impact-vrije escapement wat ooit ontwikkeld is.
Van de 31.536.000 seconden in een jaar, mag zo’n 0100 er eentje afwijken. M’n hoofd doet pijn als ik aan de 15.000 jaar ontwikkeling denk die het de mensheid heeft gekost om daar aan te komen.
De Spring Drive is natuurlijk prachtig. Maar hij is wat dikker, en slechts even accuraat als een normale quartz (wat op zich voor een horloge met veerton en zonder batterij een prestatie is), dus ik heb 0100 gestemd.
Sneeuwschuiver.
Niks mis mee.
Je hebt dat fout. Als gewezen techneut moest je je een beetje schamen dat je niet een klein beetje opgewonden raakt van zo veel engineering.
Hier nog even een filmpje toen Hodinkee nog een fatsoenlijke publicatie was, omdat Jack Forster er nog werkte:
Side note, ik mis Jack Forster als managing editor bij Hodinkee.
Maar los van het 0100 uurwerk is de afwerking echt, echt subliem, en zijn veel 0100 horloges van Super Titanium gemaakt. Dat is gehard titaan wat bovendien nog een keer duratect gecoat is. Van het merk wat ooit het eerste titanium horloge op de markt bracht, want laten we niet vergeten dat Citizen daar gewoon de eerste in was.
Is het meer of minder belachelijk dan de letter Z uit het Griekse alfabet? Of verzonnen woorden als Lexrolexrolexrolexro? Ik word zelf altijd verward als ik naar zo’n rehaut staar, ik kan dat fout hebben geschreven.
Een klein beetje wel hoor. Maar sommige techniek heeft nu eenmaal minder effect op de bloedtoevoer naar de lagere regionen, zeg maar. Een Rimac is ook een staaltje top engineering maar het hart blijft het een souped up Roomba vinden. Dus tussen die twee hierboven was de GS een evidente keuze.
Juist hierom verbaasd dat de Citizen zo weinig stemmen krijgt…
Da’s een combinatie van merkgeilheid en ankergang-snobisme.
En misschien vinden veel mensen hem gewoon niet zo mooi
Is uiteraard helemaal een kwestie van smaak.
Het is mijn ding niet, vind de markers wat lomp, en de rest juist weer wat iel; loop er niet warm voor
@Fate_Amenable_To_Change: Dank voor de uitgebreide toelichting. Enne ben niet echt bezig met de Dornbluth. Je bedoeld wellicht de Regulator? :-p. Hopelijk volgende week realistische hoop deze maand. Toelichting volgt in de uiteindelijke NA die ik zal maken.
@Bro Fears heeft alleen een eigen winkel in Bristol en binnen Europa nog een paar ad in voornamelijk UK en 1 in Geneve.