Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Mijn poll ging eigenlijk over het uurwerk maar gezien de plaatjes hebben mensen gestemd op de getoonde horloges. Extra poging. Ik ben benieuwd.

0 stemmers

Ik voeg er op persoonlijke noot aan toe dat ik ze ooit allebei wil hebben :ok_hand:

4 likes

Ik heb Spring Drive en de Citizen A060 in huis, en ik hoor wat je zegt over die 0100.

1 like

Ik denk dat als je de optie ‘geen van alle’ had toegevoegd dat 80% daarop stemde. Buiten het feit dat dit een gestolen seiko ontwerp is, passen geen van de kleuren bij dat design. Geen duidelijke winnaar, dus allemaal verliezers.

13 likes

Nee, het wordt een kopie van een Willard. In een kleur die Seiko nooit gereleased heeft. Ik mis optie 5, gewoon niet doen. Iets zegt me dat de “Doxa” ook helemaal geen Doxa was, maar ik kan dat natuurlijk mis hebben.

Dat dus.

Mocht je nou voor weinig geld een kleurrijk horloge willen scoren met een eigen smoel, pak dan dit:

Orient Kamasu. Ploft voor 260 ballen op je mat van Chrono24.

Citizen Promaster Eco drive. Ploft voor 220 ballen op je mat van Bol.

16 likes

Hmm. Ik heb rood gestemd, maar blijkbaar een van de weinigen. Roze is zo roze, oranje vind ik een kutkleur, en heb niks met geel bij horloges. Die rode is mooi donkerrood, niks mis mee :ok_hand:t4:
Het model is niet mijn model, maar das persoonlijk. Dat hele willard gedoe snap ik niet, maar ieder zijn ding :+1:t4:

Eigen smoel?

Dan is die Citizen stukken beter.

Orient heeft bovendien een lange geschiedenis met de Mako en Ray duikertjes achter de rug, en ik vind ze donders goed als Orient te herkennen, dat zie je aan de wijzerset, de manier waarop de datum is gedaan, de lug breedte, de notched bezel inlay en zo nog een paar dingen.

Ik zie de foto graag tegemoet waar dit een kopie van is. :slight_smile:

Of die Citizen beter is… Kweenie. Sowieso is hij van mineraalglas voorzien in plaats van saffier, dus da’s een pre voor de Kamasu.

1 like

Ik zeg ook niet dat het een kopie van iets is. Maar een ‘eigen gezicht’ lijkt me ook niet. Zoveel horloges met diezelfde trekken.

1 like

Als je daarmee “duikhorloges” bedoelt, ja, dat zijn er een paar. Maar de Kamasu is in ieder geval een bona fide eigen ontwerp van een fabrikant met een historiek op dit vlak, en geen blatante rip-off.

Tja, dan zou de producent een eigen horloge moeten ontwerpen, en dat in die kleuren uit moeten brengen. De koers die Seiko vaart is de koers die Seiko vaart.

• Gele lume
  • Witte lume
0 stemmers

6 likes

Zo, die is wel gaaf zeg! 38 mm lijkt me een tikje aan de kleine kant, maar vanwege de kastvorm is er wel enige hoop dat 'ie wat groter draagt.

3 likes

Wat denkt HF?

Dit is nu de set:

Ik overweeg toch de Santos om te zetten naar het enige horloge dat ik soms nog mis. Met champagne of witte plaat.

Ik weet dat de huidige set meer variatie biedt, maar dat is vooral leuk in een collage.

11 likes

Ik snap je. Maar ik snap die DJ met Romeinse cijfers niet zo goed. Die zou ik eerder opofferen, al heb je dan geen blauwe wijzerplaat meer over.

Polletje erbij dan maar?

Wat moet @MrMojo doen?
  • Santos omwisselen voor TT DJ
  • Zo houden joh, ben je gek!
  • Anders, namelijk…
0 stemmers
3 likes

Dan zou je hem eens moeten passen :grin: Die is erg lekker, zeker in deze nieuwstaat.

Thx kerel :+1:

1 like

Sowieso santos uit. En hij wil de TT dj terug. Dus dat gaat ie doen.

En al meteen de basis gelegd voor toekomstige onrust “ik heb nu 2 dj’s dus overweeg…”

3 likes

Flikker dan die PRX er uit ten faveure van de RLX. :slight_smile: Mocht je de PRX willen houden… Tja, dan zou ik het gewoon laten. Ik ben sowieso niet van de goudkleurige wijzerplaten, en daarom ga je bij mij altijd het antwoord krijgen dat de Santos veel, veel mooier is.

Uiteraard zit hier geen spoor van objectiviteit bij.

3 likes

Misschien een plaatwissel in de andere DJ? Of is het echt de TT wat je trekt?

Hoe dan ook, elke Rolex wint het van de Santos. Ik vind deze Santos het gewoon niet.

1 like

TT DJ veel, veel mooier met donkerblauwe plaat met stick indices. Echt heel, heel erg veel mooier. Dan zou ik de DJ die hij heeft er gewoon uit bonjouren ten faveure van een TT Blauwe DJ zonder Roman Numerals.

Uweetwel, eigenlijk gewoon de DJ zoals Han 'm heeft. Dan zou ik de PRX er ook gewoon uit pure balorigheid nog uit gooien, want gouden coatings zijn cray cray.

Fixed that for you. Want Cartier. Mocht je hier nu inhoudelijk op in willen gaan, dan zal mijn antwoord altijd gewoon “Want Cartier” blijven. :slight_smile:

3 likes

Rolex eruit en er niet meer in klaar ben je! Of natuurlijk een Zenith erin

1 like

Eens. Al had ik hem bewust met een zwarte plaat ooit. Plaatje!

Zeker.

Eens.

1 like