Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

The Citizen AQ4100-57A

10 likes

Als @Abbiflap van steriele meuk houdt, kan een GS of Citizen een uitstekende keuze zijn hoor.

3 likes

Wat opties 1,3 en 4 vooral missen zit ik te denken is dit:

IMG_0137

Een fatsoenlijke manier om je band af te stellen.

1 like

Meh.

1 like

Ja, dat is het wel een beetje. Nou weet ik ook dat ze op de fotos nooit helemaal lekker uit de verf komen.

Als je er een in handen hebt dan is het soms wel een ander verhaal bij GS. Voor dit model kan je dan wel even naar Japan vliegen want bij mijn weten kan je deze nergens even lekker passen.

Lastig verhaal

Of je moet met je grote blauwe ogen en een fles chablis onder de arm naar de Noordoostpolder maar dat gaat ook wel weer wat ver :grin:

2 likes

Gelukkig hebben ze de visumplicht afgeschaft anders was het een stuk moeilijker om er te kunnen. :see_no_evil:

Nou, zo’n tripje heeft ongetwijfeld ook z’n merites, maar ik ben op voorhand niet geneigd te denken dat deze GS daarin het hoogtepunt zal zijn.

1 like

Als je met steriel “niet brak” bedoelt, zoals die oude airkings, prima. Maar ik zie gewoon vier horloges met een champagne-achtige sunburst, stick indices, niet al te veel tekst op de plaat en een oyster band.

Wie een band met halve schakels fatsoenlijk pas maakt heeft geen clasp ter grootte van een tegelsteen nodig.

Daar komt nog bij dat ik die skere Rolex clasps nooit plezant heb gevonden, dat je die zo met je duimnagel open moet wrikken… Een fatsoenlijke clasp is klein, ergonomisch gevormd, en bovenal voorzien van:

https://www.prestigetime.com/images/pushbutton1.gif
Een push button clasp.

Ik had een typo gemaakt. Het was de 263.

Maar leg me nou eens uit waarom die Airking dan niet “meh” zou zijn, en die GS wel? Want die Airking ziet er toch een beetje uit als de budget variant van die GS, eerlijk gezegd.

3 likes

Neen, ik bedoel karakterloos. Het gevoel dat me altijd bekruipt als ik dat soort horloges omdoe. Er mankeert niks aan. Een beetje zoals een goede huisvrouw. Of een boterham met pindakaas.

4 likes

Ik snap wel wat je bedoelt. Hoewel ik ze wel kan waarderen.
En ik heb die dingen, ook met halve schakels, nooit precies passend gekregen.

2 likes

Grappig genoeg wat ik met zo’n Airking heb.

Begrijp me niet verkeerd, het is een prima horloge, beter dan de moderne Airking. Mooi formaatje, discrete wijzerplaat, discrete band, prima voor een daily driver. Zeg maar alle eigenschappen die die GS ook heeft, maar dan zonder fatsoenlijk afgewerkte wijzers en indices, en met een lachwekkend uurwerk.

Moderne Aquaterra’s hebben een wat gedateerde kast en band, net als de SMP300. Ik zou tussen de twee getoonde dus de Rolex liever nemen, qua design, maar geen van beiden haalt het bij een instappertje van GS of de getoonde AQ4100.

DIe laatste heeft zelfs meer karakter in de kast dan elk ander horloge in deze rij. :slight_smile:

Je bent welkom hoor. Ook zonder chablis, of jij moet 'm nodig hebben. :slight_smile: Kun je nog eens wat steriels proberen:

9 likes

Ik probeer me al gans de avond in te beelden hoe je een huisvrouw omdoet.

En bij die boterham kan ik me helemaal niets inbeelden.

1 like

Na enig aandringen gaat het een keer lukken, echt.

Neem het met een korrel zout. Of, nog beter, noem het beeldspraak.

2 likes

Oh, nee, de Airking is zeker ook “meh”. Eigenlijk is de Omega de enige van het hele stel waar ik enthousiast van word. Maar dan wel gauw die stalen band eraf en een mooi stukje leer eraan.

2 likes

Ook ik heb nog nooit tot aan m’n pols in een boterham met pindakaas gezeten.

3 likes

Kan je dan wel zeggen dat je echt hebt geleefd?

4 likes

126231 modern! Met witte wijzerplaat… ik mis deze nog dagelijks! Heel verfrissend met witte plaat. rosegoud is lekker subtiel.

4 likes

Ik vind hem mooi maareh,

is niet het woord wat hier het eerst in mij opkomt

2 likes

Ten opzichte van geelgoud. Ik had het iets beter kunnen verwoorden. :wink:

1 like

Graag jullie mening voor iets ‘blauws’.
Black bay 58 blue of seamaster?

• BB58
  • Seamaster
0 stemmers
1 like