Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Die Hentschel zou ik dus helemaal nooit dragen. De Carrera daarentegen; geweldig ding! :sunglasses: 't is dat ik al een 39mm Carrera heb… :person_shrugging:

2 likes

Interessant tot zoverre. Ik had gedacht dat Hentschel vermorzeld zou worden. :face_with_monocle:

Ik heb exact deze kast al met de h2 in staal.

Materiaal van de kast in non oxiderend brons, wijzers en wijzerplaat zijn anders.

Tudor 76200. Licht of donker?

Ik heb besloten om nog te wachten met mijn ‘blauwe’ duiker.
(Stiekem hoop ik dat Tudor met een blauwe BB54 gaat uitkomen)
Vandaar deze vraag.

• linnen wijzerplaat
  • Zwarte wijzerplaat
0 stemmers

Heeft iemand ervaring met de zwarte wijzerplaat?
Meer bepaald met de afleesbaarheid?
Op foto’s lijkt dit soms onduidelijk/moeilijk bij bepaald lichtinval.

Alvast bedankt voor jullie mening(en).

5 likes

Zwitsers doen het wel vaker.
Gepolijst staal op een zwarte achtergrond. Met de juiste lichtinval vallen de wijzers en indices weg in de dial.
GS borstelt de wijzers op een zwarte plaat, waardoor dit minder een probleem is.

3 likes

Ik weet niet of het de ouderdom is of de zomer, maar de laatste tijd zou ik bijna altijd voor de lichte platen gaan, in dit geval zou ik geen seconde twijfelen. Lin for the win!

3 likes

Hemelsbreed verschil. Zo slaapverwekkend, erectieverstorend, zaaddodend, foef-woestijnvormend saai die zwarte wijzerplaat is…

tenor

… zo knap vind ik die zilveren. Ingetogen vrolijk, hopen detail, eye catcher zonder een kermisattractie te zijn. Die datumpuist stoort er me niet eens meer bij en dat gebeurt niet snel, en ik zou die stalen band houden wat volledig tegen mijn doen is. Ook verfrissend dat ze beiden een setje goeie wijzers hebben en niet de lompe spiegeleieren die Tudor zo graag gebruikt. Ik heb helemaal níks met Tudor en ik zou deze zelfs gewoon dragen, begot. Nooit gedacht dat dat ging gebeuren maar daar zijn we dan.

Geen competitie. Zilver linnen. :slight_smile:

3 likes

Een zwarte Tudor als anticonceptiemiddel. Ik stak hier al veel op maar dit is een heel nieuw en ander inzicht.

1 like

Die linnen dial is zoveel interessanter om naar te kijken, die zwarte is saaaaaaai.

3 likes

Bedankt al voor de duidelijke meningen. :pray:t2:
Zwart is inderdaad ‘saaier’ dan de linnen wijzerplaat.

Geslaagde foto hè met de linnen/mosaic dial :wink: Ik heb ze naast elkaar gehad. De zwarte plaat is mat en saai, valt wat mij betreft direct af tov de bijzondere zilveren dial.

1 like

Hmm. Normaal zeg ik al-tijd zwart (heb zelf ook alleen maar zwarte wijzerplaten) maar voor deze keer die linnen. Moet je ook staan uiteraard, ik vind een lichte (witte) wijzerplaat bij mij niet staan op mijn Superieure Arische roomblanke huid. Ja, in de zomer met een kleurtje, maar die andere 8 maanden geen porum.

1 like

Heerlijke beschrijvingen hier op HF. :grinning:

Ik ben normaal ook altijd voor zwarte (of blauwe) wijzerplaten maar in dit geval twijfel ik toch.

1 like

Ze zijn beiden niet echt goed afleesbaar mocht dat een belangrijk criterium zijn :wink:

1 like

De foto’s zijn echt wel geslaagd. Zelf gemaakt?

Met een loep in hand voor de camera van mn iphone :joy::+1:t3:

1 like

Het liefs zie ik onmiddellijk hoe laat het is.
Maar daarvoor zijn er duikers, piloot horloges of tool watches, he.
Welke van de 2 is het duidelijkste afleesbaar?

Denk dat afhankelijk van het licht de zwarte plaat uiteindelijk wint maar wat mij betreft een close call.

1 like

Dus passen als dat kan. Geen idee of je ze ergens makkelijk kunt krijgen of alleen ergens online, ben totaal niet op de hoogte wat dit betreft.
Maar mijn ervaring is echt ALTIJD passen bij twijfel. De meeste horloges vallen bij mij altijd tegen in het echt.

Heb ik ook. Dingen waar ik op foto dolenthousiast over ben, durven heel ‘meh’ zijn irl.

1 like