Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Dat was precies mijn punt :laughing:

Deze is mooier :smile:

6 likes

Geschroefde pushers zijn voor mij een no-go.

3 likes

Lekker licht. En je wordt bruin rond de pols. :sweat_smile:

Ok. Dillema.

Nu ik van rose goud heb geproeft smaakt het naar meer en is staal eigenlijk niet zo leuk meer.

Momenteel heb ik mijn grailwatch: Daydate 40 rose gold olive dial.

Maar, nu jeukt het toch om er nog een andere meer daily / sportief horloge bij te hebben, maar dan wel in rose goud.

de 3 contenders:

Daytona 116515LN sundust dial:
image

Speedmaster sedna gold (ala @lasteraar )

Of… een Yachtmaster 40

Ik neig zelf heel erg naar de speedmaster, maar uiteraard zou ik geen post maken als jullie input niet was gewenst :innocent:.

Let the battle begin :sunglasses:!

De slag om rose goud.
  • Daytona rose gold sundust
  • Speedmaster Sedna
  • Yachtmaster 40 Oyster flex
0 stemmers
4 likes

Ik zeg niks :innocent:

24 likes

10 likes

Zonder enige twijfel: de Aquaracer Solargraph! Mooi merk, lekker robuust, no-problem, stoer horloge, dat er gewoon heel erg goed uitziet!

1 like

Ok. Stel je kan ca. 100k uitgeven.

En je hebt eigenlijk maar een paar wensen. Patek of Rolex.

5711 of 6263?

.

• Patek 5711
  • Rolex 6263
0 stemmers

En stel je kan de keuze nog een keer maken en dan rekening houdende met de waarde die eventueel in de toekomst bij 1 of beide zou gaan stijgen. Welke zou je dan kopen?

• Patek 5711
  • Rolex 6263
0 stemmers

Ik voel de cubitus zijn werk richting de Nautilus al doen :joy:

Eerlijke oprechte antwoorden zijn het leukst! :+1:

1 like

Dan wordt het een AP.

1 like

Of

• HTD
  • Tudor
0 stemmers
1 like

De Rolex lijkt wat op een goedkope speedmaster homage?

duikt weg…

1 like

17296283265016546732805265257900

1 like

O.k., stel Elon Musk overlijdt morgen en ik blijk zijn enige erfgenaam te zijn. Dan nog zou ik geen van beide horloges kopen. Hey, als iemand ze geweldig vindt, good for them. Mij doen ze weinig. Eerlijk, zei je, he? Maar van deze twee, als ik echt zou moeten kiezen -gun to my head-, nou ja, dan maar de Rolex.
Als ik zelf mag kiezen, doe mij dan maar zoiets.

Ik vind héél erg dure horloges gewoon niet zo interessant en ik heb niets te compenseren. :wink:

9 likes

Ik mis optie 3. :stuck_out_tongue_winking_eye: De Nautilus 3800 vind ik persoonlijk de mooiste. Perfecte maat van 37.5mm.

7 likes

Easy choice

5 likes

Je schrijft 3700 verkeerd :smile::stuck_out_tongue_winking_eye:

De 3800 vind ik persoonlijk iets te klein.

1 like

Wat een verschrikkelijke mainstream hype zaaddodende opties geef je ons.

De nautilus is oke, maar qua design oneindig veel minder geslaagd dan z’n AP-voorganger. Daarnaast heeft de 5711 zo veel aandacht gehad en is het zo basic dat het toch een beetje voelt als de 116610: het is de referentie die iedereen heeft, maar eigenlijk het minst mooi is.
En dan nog even praktisch: geen hacking, geen snelverzet op de band, geen secondewijzer op je ‘sporthorloge’ van 100k. Allemaal zaken die mensen een veel interessantere Grand Seiko van 5k al kwalijk zouden nemen. Kuddevolk.

Dan de 6263. Kunnen we kort over zijn: ziet er leuk uit, kwaliteit is gelijk aan de meeste andere Valjoux 72 sporthorloges uit die periode, maar omdat er rolex op de plaat staat kost hij 100k ipv 10k (of nog minder). Doe mij een van die andere maar, zoals de voorgestelde Heuer carrera.
Óf als je echt het beste chrono-sporthorloge uit die tijd wil: een 321 speedy. Kwaliteitsgevoel van die speedmaster was zijn tijd vér vooruit.

9 likes

Daar heb je wel een goed punt.

De vraag is eigenlijk hoe het komt dat deze mainstream zaad dodende horloges al jaren zo populair zijn. :sweat_smile::see_no_evil:

Mbt die AP: Je houdt of houdt niet van een nautilus en/of royal oak.

Dat laatste horloge doet mij werkelijk niks :sunglasses:

3 likes

Om dezelfde reden waarom zwarte Mercedes E en S klasse zo populair zijn. Wel geld, geen inspiratie, geen tijd/zin om tijd/effort te investeren in een opwindender keuze :face_with_hand_over_mouth:

Nu moet ik zeggen dat ik die Nautilus eigenlijk wél best cool vind hoor. Zou ik absoluut geen nee tegen zeggen. Maar die Rolex… kost dat ding echt zoveel? Een Valjoux column wheel chrono met lelijke geschroefde pushers, saaie bezel, lelijke reverse panda wijzerplaat met in mijn ogen maar matig bijpassende indices? Jezus. Zo zie je maar, smaken en kleuren. :sweat_smile:

Het ziet er - althans op foto - een horloge van een paar duizend max uit, imo. Verdubbel dat nog eens wegens olala Valjoux 72 als het echt moet. Maar ja, dat kroontje.

Dito. Misschien ook omdat de Nautilus (nog) niet vervuild is met 12734 “versies” waarvan de ene nog lelijker, en desalniettemin populairder bij rappers en vloggers en voetballers, is dan de andere. De originele APRO vind ik op zich best knap. :smile:

1 like