Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Tja, ik vind dat zowel de Nautilus als de APRO na de jaren 80 een stille dood hadden moeten sterven; heb echt niks met die dingen; dat design schreeuwt “jaren 80”. Maar ja, toen waren ze al zo gehyped dat stoppen geen optie was.
Beetje net als Porsche, die hebben al tig keer geprobeerd om van de 911 af te komen, maar de klanten blijven die rotdingen kopen :grimacing: :sweat_smile:

5 likes

Deze is mij juist altijd bijgebleven, in positieve zin:

5 likes

Als je ernaar kijkt zonder de hype en de prijzen in het achterhoofd te hebben zie je gewoon een iconisch stalen sporthorloge. Mooi ding hoor. :ok_hand:t2:

Dat gezegd hebbende: ik vind een Ingenieur mooier. Die lijkt me trouwens ook al overprijsd genoeg voor een stalen sporthorloge. :face_with_peeking_eye:

Zelf houd ik het omwille van mijn pauperstatus voorlopig maar even bij Ebel.

13 likes

Goed plan, dan houd ik het wel bij m’n PR1500. Ongeveer net zo lelijk als een Nautulis en pak hem beet 1/1000e van de prijs. En dan heb je ook nog een titaniumcarbide kast :innocent:

6 likes

Dat wordt het woord van de maand vrees ik. Met dank aan meneer Stern :joy:

Klopt. Zeker in die kleur is die knap.

3 likes

:ok_hand:t2:

Mooi ding. En dan ook nog eens zonder flaporen.

2 likes

Ik vind hem tof!

1 like

Ik heb ook wel een beetje een zwak voor deze dingen; daarom heb ik er gewoon 2, eentje nagenoeg NOS om naar te kijken, eentje om te dragen :grin:

5 likes

Ik denk dat dit wel klopt. Nautilus grijpt me niet, terwijl een royal oak voor mij echt een grail is. Het is jammer dat ze zo bizar duur zijn. Een van de weinige modellen waarvoor ik een aanzienlijk deel van m’n collectie zou inruilen.

Ik vind die 6263 om de pols trouwens heel cool. Echt die vintage chronograaf vibe waar ik van houd. Daar is de buitenproportionele prijs eigenlijk mijn enige kritiek.

2 likes

De ingenieur is een zeer fraai horloge. Naarmate de tijd vordert vind ik deze steeds mooier. Die blauw/groene wijzerplaat is om van te kwijlen!

2 likes

Valt me op dat men valt over het uurwerk dat niet inhouse zou zijn… er waren tijden dat AP en Patek hier ook mee weg kwamen. Ik vind hem qua prijs zo gek nog niet kijkende naar zijn populairdere broertjes.

2 likes

Nou zeker!

Tja, het kan altijd gekker natuurlijk.

Dit lijkt me een mooie optie die wat democratischer geprijsd is. :slightly_smiling_face:

10 likes

Ja die Yema is cool! :sunglasses:

1 like

Je schrijft 911 verkeerd. :sweat_smile::rofl:

Maar ofschoon ik de Seiko GMT’s geweldig vond ben ik van mening dat deze man en Dolce Vita of Heritage sector dial moet kopen.

Hij heeft al genoeg sport. Daar hoort iets nets bij.

Vind ze allebei hun geld in de verste verte niet waard.

De Rolex Daytona heeft een standaard uurwerkje toch, Valjoux? Niks mee mee, maar dan vind ik een Heuer Carrera met dit uurwerk leuker en vele malen goedkoper.

De Patek 5711 slaat ook nergens op qua prijs.
Voor de helft van het geld, veel liever, deze:

14 likes

En voor de helft van dat geld…

:smiling_face_with_three_hearts::crazy_face:

13 likes

“Watch battle”? Even denken… ja, onlangs eentje gezien. Rolex werd vroeger gespot in exclusieve omgevingen met luxe mensen en beschaafd gedrag. De omgeving is nu uitgebreid naar handelsomgevingen met grijze handelaren en flippers, waarvan je bij aanblik geen tweedehands auto zou kopen.

3 likes

Voilà, en de mooiste van dat hele rijtje.

2 likes

Buyalov Radio Room 2.2. 220 gram koud staal. Daarmee verslaat dit lompe ding alle verfijnde bling in deze topic.