Dibs
Ik zou het horloge inruilen tegen een gouden exemplaar
Zijn hartstikke echt!
Helaas niet meer in productie.
https://www.omegawatches.com/nl-nl/watch-omega-de-ville-x2-co-axial-chronograph-42313375002001
Daar zou een reden voor kunnen zijn.
Nee zonder dollen. Ik zou voor de zwarte gaan.
Maar heel eerlijk het is niet mijn smaak.
Daar ben ik nog niet aan toe. En te grote andere uitgaven in de plannjng dit jaar.
Dus het zal bij bandjes blijven. Die Angelier moet niet te snel op de markt komen
Ik vind ze eigenlijk nog wel iets hebben. Gaan wel serieus groot uitvallen gok ik - 37mm voor de chronograph is niet klein voor een vierkante kast. Groter dan een Santos M.
Maar een Omega chrono die je zonder afdingen al voor 2.5k kan kopen… ja, het moet wel een speciale smaak zijn.
Enige tijd geleden stond hier een SBGX089 in het blauw. Net iets te lang getwijfeld en nu is deze al weer in het bezit van een volgende trotse eigenaar. Maar afijn de interesse is gewekt en dus ben ik al zeker 3 maanden op het internet onderzoek an het doen en plaatjes aan het bekijken, plaatjes kijken en… jawel plaatjes kijken.
Nu ben ik toch wel benieuwd naar wat jullie de mooiste vinden van de 3 verschillende modellen die uitgekomen zijn als GS magnetic resistant 9F quartz horloges. Leuk weetje; er zijn van ieder model slecht 500 gemaakt.
- SBGX089 - Zwarte wijzerplaat.
- SBGX091 - Champagne wijzerplaat.
- SBGX093 - Zwarte wijzerplaat met witte rand.
Ik gok dat dit bandje heel fraai staat op je JLC!
Misschien wel, maar nog niet helemaal overtuigd.
Simpele vraag: Het origineel of de blauwe variant?
of
- Sinn 556i B
- Sinn 556i
De zwarte is de klassieker, aan de andere kant heb ik een zwak voor blauwe horloges, en naar mijn mening werkt het wel… Schiet maar!
Edit: Grote kans dat iemand met een Damasko DS30 aan komt als alternatief, maar de wijzerplaat daarvan doet mij he-le-maal niks. De wijzers zijn te massief, de dubbele indice op 12 is te lomp, een serif lettertype op zo’n ontwerp klopt ook niet, (niet dat het cursieve van het Sinn logo echt klopt…), en de kruis in het midden betekent dat het alleen met Pasen gedragen mag worden.
Ik heb dit altijd een behoorlijk saai horloge gevonden. Zou mij binnen een dag vervelen. Maar, ieder z’n ding, I guess. Van deze twee dan maar de blauwe.
Ik ben het niet met je eens, maar begrijp wat je bedoelt. Vind het persoonlijk niet saai, maar eenvoud.
Er zijn een stuk meer uitgesproken horloges op de markt, maar vind het ingetogen karakter juist wat de Sinn 556i (de 556a eigenlijk al niet meer met de cijfers die imo niet passen bij het karakter van het horloge), bijzonder maakt. Duidelijk afleesbaar, zonder tierelantijnen.
Valt mij nu pas op dat het zwarte exemplaar een datumschijf heeft, die de 555i B ontbeert. Waarschijnlijk omdat ze geen blauwe datumschijf in het assortiment hebben. Dat is voor een GADA-watch wel een misser.
Snap je. Maar, het ontbreken van de datum, op die blauwe, maakt 'm juist wel weer extra strak.
Ik zou zelfs met datumvenster de blauwe gekozen hebben boven die zaaddodend saaie zwarte, maar geen venster is een pluspunt
Ik word volgende week 30 en wil daar een mooi horloge voor kopen. Een (tweedehands) Tudor 1926, wit met blauwe wijzers was lange tijd wat ik op het oog had. Tot ik er kort geleden achterkwam dat Mido de Multifort TV nu ook in 35mm maakt. Laatstgenoemde vorig weekend gepast en de twijfel is ontstaan. Twee totaal verschillende horloges, maar toch benieuwd welke jullie zouden kiezen en waarom.
- Mido Multifort TV 35
- Tudor 1926 36mm
Normaal neig ik naar Tudor maar deze vind ik dan minder mooi. De mido is cool, zeker op rubber
Hierboven getoonde Tudor spreekt mij niet aan en de Mido moet je ook van houden, denk ik…
Dus…
anders, namelijk
Merk met mooie historie en de (veel) fraaie(re), degelijke en onderscheidende Carrera is er ook in 36mm, in diverse kleuren, ook nog. Die zou ik dus kiezen.