Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Dat zou ik zonde vinden. Ik vind de Shadow echt een leuk ding. En inderdaad, pas na zien in real life geeft de waardering. Na de podcast heb ik zelfs C24 weer eens aan geslingerd. Ik zou ze beide wel willen, de Shadow is speelser (ofzo).

1 like

Ik heb de witte in Griekenland bij de AD gezien en die is echt mooi hoor! Ik verkies die boven de zwarte wijzerplaat.

1 like

Hij is mooi, maar als je maar 1 speedy hebt, dan wil je toch eerst eens de gewone zwarte hebben.

2 likes

Waarom per se een moderne?

Ik heb niet gestemd op de 2de poll maar de Daytona doet me niets vanwege de subdials, die liggen me te ver van elkaar. Het feit dat die geen screwdown pushers heeft is dan wel een plus voor een Daytona.

Ik wel, en ik vrees dat naar mijn smaak de gewone Chronomaster 38 tri-colore of reverse panda het beter voor me doen. Niks op de Revival tegen, maar de kastvorm spreekt me niet aan. Overigens vond ik de Chronomaster ook nog eens lekkerder zitten, maar dat kan een vooroordeel zijn omdat ik 'm mooier vind. :slight_smile:

In dit vergelijk wint de Speedy het puur op de vorm. Niet op techniek, merk, of afwerking. Da’s een smaakzaak.

Voor mij dus wel weer, want smaakzaak. Ik heb nog nooit een Daytona gezien die ik niet skeer of afgrijselijk vond. Dus ook daar wint de Speedy voor mij.

Tot je die paarse Glassbox, een Breitling Premier 40, een 38mm ZEP, of een Kurono Tokyo Hisui 3 uit de kast trekt, Dan is de liefde voor de Speedy snel voorbij voor mij.

1 like

tja dat de kast en de stalen bezel armoedig overkomt kan ik mij iets bij voorstellen, maar de dial en indexen zijn verre van skeer in vergelijking met een standaard speedy.

Dat konden ze bij singer toch echt beter. Verre van armoedig.

verder is alles inderdaad een smaakzaak.

Zo’n handwinder daytona ziet er prima uit, maar is wel saaier dan een speedmaster. Zoals we van Rolex gewend zijn.
Het is een tof vintage chronograafje voor eenzelfde prijs als speedmaster. Voor de huidige prijzen is er geen reet aan.

smaakzaak.

De wereld denkt er gezien:

anders over. :slight_smile:

Meh, prijzen en saaiheid zijn niet echt gelinkt. Zeker niet als er ā€œinvesteerdersā€ op gaan springen.

Voor de prijs van 1 BRK.A koop je een dozijntje Daytonas. Vind ik die Rolexen toch net iets minder saai. :yum:

Die vergelijking gaat natuurlijk nergens over. Graag OT.

Vooral als je een wat weinig aantrekkelijke Speedmaster ernaast zet. En als je het vergelijk dan zo vaak doet totdat er uit komt wat je graag wil horen…:wink:

2 likes

Dat is flauw. De vorige post was in speedmaster only. Daar zitten mensen die bevooroordeeld zijn.

Hier is het een neutrale omgeving :crazy_face:

Een speedmaster is voor de neutrale omgeving een speedmaster. De die hard liefhebber kiest elke speedy boven een daytona. :sunglasses:

Kan ik niets mee, met die zeniths.

Caseshape is t niet. Kleur van de kast is t niet.
En dat bandje / bandaanzet vind ik niet mooi

1 like

Zolang de uitkomst je maar past…

1 like

Dat zei ik. al.

In historisch perspectief is de Daytona objectief saaier, als in meer doorsnee, meer gelijkend op concurrentie, typische maatvoering, conservatief vormgegeven, etc.

De huidige prijzen bevestigen dit juist. ā€˜De wereld’ is namelijk even conservatief en saai. Anders zouden niet al die stalen sporthorloges zwaar over list gaan

1 like

Waarom had ook alweer iedereen en zijn moeder een speedmaster?

:sunglasses:

1 like

Kan je dit toelichten? Ik geloof dat ik dit niet helemaal snap…. Gelijkend op welke concurrentie?

Eens. Het is in dit geval kiezen tussen twee kleuren grijs.

1 like