Yup. En in een miljoen miljard versies te krijgen.
Al weet ik niet wat er allemaal origineel is.
Als museumstuk nummer 2. Maar zou er niet meer mee duiken
Origineel vs heruitgave?
Haha…verstandig!
Klopt. Heruitgave is een nagenoeg exacte kopie m.u.v. het uurwerk en het gebruikte glas… o ja… en het tritium .
Even peilen op hf
Welke afwerking zouden jullie kiezen van links naar rechts. Even los van wel of geen gravering op de balansbrug.
Betere foto van alle afwerkingen naast elkaar heb ik helaas niet kunnen vinden sorry.
Van links naar rechts
0 stemmers
Op de gele gestemd, omdat het mooie weer er aankomt en dan is die wel zo lekker. Vind de zilveren ook mooi en wat neutraler.
Op de gouden gestemd, @whisky.
De zilveren komt op de foto wat kil over, en de CdG komt mij heel druk en onrustig over. Maar je zou het eigenlijk in het echt moeten zien
Cote de Geneve zonder extra gravure op de balansbrug. Check.
Cote de boeuf stond er niet tussen helaas. Dan maar de Geneve.
Battle of de zomerklatsert chrono’s!
Het is tijd voor een lekker spannende chrono.
Dikte is niet echt een issue want: zomer!
De nieuwe Avenger met b01 uurwerk en 300m wr is een echte alleskunner. Hij is eigenlijk een beetje fout, wat hem in mijn ogen wel lekker maakt!
De Navitimer is een echte klassieker… behoeft geen introductie! Enige waar ik tegenaan loop is de beperkte wr.
0 stemmers
Puur als zomerklatser? De Avenger. Wel wat aan de maat maar als je er polsen voor hebt.
Diversere inzet? De Navitimer uiteraard.
Ja, als je echt een zomerklatser zoekt, dan zou ik voor deze gaan. Dit is er echt een voor aan het zwembad of een tropisch strandje. Uiteraard uitstekende WR. Met deze kom je helemaal in de stemming.
Ook heel leuk! Maar ik wil graag wings en chrono!
Misschien een vreemde dit, maar ergens zijn de overeenkomsten talrijker dan de verschillen …
In grote lijnen: geen datum, staal, geen snelverstelling, automaat, bescheiden maatvoering, zeer minimale afwijking, eigen uurwerk, zelfde type sluiting, zelfde polsgevoel.
Alle factoren overwegende, wat vindt HF?
0 stemmers
Optie 3: een KS en een Dumont, dan laat je de Santos liggen.
De Dumont is fantastisch, deze Santos vind ik zelf niet zo.
De KS doet 't nog best goed, t.o.v. de Santos. En dat terwijl de KS een aantal maanden geleden nog een (op z’n best) lauw onthaal kreeg, hier op HF. Grappig om te zien hoe hij de laatste tijd toch vele harten (b)lijkt te hebben gestolen.
Ik vind ze ondanks de overeenkomsten toch ook heel verschillend hoor! De banden zijn heel anders, vierkante en ronde kast, andere wijzerplaat… je zou ook kunnen overwegen de cartier een tijdje op leer te dragen? Dan zijn ze in mijn ogen perfect naast elkaar!
Dit verbaast mij ook. Het was tijdens een ongeplande passessie meteen raak.
Ook allemaal waar. Hadden ze een zwart lederen bandje meegeleverd met de Santos, dan had ik hem minder op staal gedragen.