Santos is dunner, comfortabeler en voorzien van een briljante bracelet, maar heeft minder goede AR op het glas en zelfs aftermarket leer is tering duur. Maar dan ook echt tering duur.
Wat me tegen hield om op de KS te stemmen? Tja. Het heeft minder cachet, beter saffier, even goede afwerking, maar eigenlijk is voor mij een witte plaat met hitte geblauwde wijzers makkelijker te dragen dan een rode sunburst.
Als je een linen dial 37mm ks voorstelt, of de bruine turtle shell wijzerplaat, dan had ik wellicht KS gestemd wegens value for money. Ook al is de Santos geweldig om te dragen, mooi dun en zo.
Het uurwerk van de KS blijft de naam King Seiko niet waardig, in mijn optiek, maar het blijft veel horloge voor het geld.
Nja, je krijgt een 100m waterdichte dumont look-alike als je 'm op leer gooit.
Maar op zich wel interessant, want ik vind het erg lastig kiezen. Uiteindelijk denk ik dat ik de Cartier begeerlijker vind, maar dit constateren voelt wel een beetje alsof ik een hoertje van het kapitalisme ben.
Yup. Eerlijk is eerlijk. Ik zal mij eens beraden. Misschien flikker ik hem de deur wel uit ten faveure van een GS Omiwatari of Shunbun. Het is voor mij belangrijk dat ik een merk wat ik draag enigszins sympathiek kan vinden.
Heb je een linkje waar ik hier meer over kan lezen? overigens snap ik dat percentage wel. Cartier verkoopt veel overpriced goud en stalen quartz-modellen
Ik kies King Seiko. Pluspunten van de Seiko voor mij zijn de kastvorm, wijzerplaat, wijzers, opgelegde indices, glas, etc. Alles bij elkaar vind ik het horloge veel mooier. Alleen bij de band is het een gelijkspel, die van de Santos vind ik ook erg mooi.
Dat patentenverhaal maakt het voordeel van de KS alleen maar groter. Dat zo’n groot merk als Cartier het nodig vindt om een kleine bandenmaker zo te benadelen. Een woord: kansloos
Maat is mooi idd (hoewel de 39mm van de bb58 voor de meeste mannen ook goed past). Maar waarom, WAAROM!, hebben ze er een lollipop secondewijzer op gezet terwijl de uurwijzer wel snowflake is gebleven.
De meest gehoorde klacht inderdaad. Ik vond het ook wel even spannend, maar na 6 dagen dragen en op +5 uitkomen, was dit gevoel weg. Er zit gewoon veel waarde in de band en afwerking. Laat onverlet dat een iets hoogwaardiger uurwerk fijn had geweest.