Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Zelfkennis is de bron van alle wijsheid

1 like

Ik vind de KS zeker ook leuk, maar die Santos zou ik over tien jaar nog steeds kunnen hebben.
Dat zie ik met de Seiko niet gebeuren.

3 likes

Waarom zeg je dat?

Omdat delugs door Cartier is gevraagd (met een juridische stok) om de verkoop te stoppen op basis van patentschending

1 like
2 likes

Door dat soort gelul krijg ik de neiging om de mijne weg te willen doen.

@MrMojo: Seiko for the win, laat Richemont lekker in de stront zakken, met hun 62% winsten.

6 likes

Ongelofelijk dat ze toch dit resultaat behaalden na mijn niet lullige korting :grin:

1 like

Ze hebben een ongelooflijke toewijding aan het waarmaken van hun reputatie, dat moet je ze nageven.

1 like

Yup. Eerlijk is eerlijk. Ik zal mij eens beraden. Misschien flikker ik hem de deur wel uit ten faveure van een GS Omiwatari of Shunbun. Het is voor mij belangrijk dat ik een merk wat ik draag enigszins sympathiek kan vinden.

3 likes

Heb je een linkje waar ik hier meer over kan lezen? :slightly_smiling_face: overigens snap ik dat percentage wel. Cartier verkoopt veel overpriced goud en stalen quartz-modellen

1 like

Bij deze heb je je antwoord al gevonden :heart_eyes::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik kies King Seiko. Pluspunten van de Seiko voor mij zijn de kastvorm, wijzerplaat, wijzers, opgelegde indices, glas, etc. Alles bij elkaar vind ik het horloge veel mooier. Alleen bij de band is het een gelijkspel, die van de Santos vind ik ook erg mooi.

Dat patentenverhaal maakt het voordeel van de KS alleen maar groter. Dat zo’n groot merk als Cartier het nodig vindt om een kleine bandenmaker zo te benadelen. Een woord: kansloos

3 likes

Grote nadeel van de KS is het uurwerk dat echt :confused: ondermaats is in verhouding is tot de prijs. Daarom op de Cartier gestemd.

Dat gezegd hebbend heb ik eigenlijk geen idee wat er in de Cartier zit :crazy_face:

1 like

Maat is mooi idd (hoewel de 39mm van de bb58 voor de meeste mannen ook goed past). Maar waarom, WAAROM!, hebben ze er een lollipop secondewijzer op gezet terwijl de uurwijzer wel snowflake is gebleven.

1 like

Geen idee. Maar het maakt mij ook helemaal niks uit, want uiteindelijk wil je toch deze :joy::sunglasses:

4 likes

De meest gehoorde klacht inderdaad. Ik vond het ook wel even spannend, maar na 6 dagen dragen en op +5 uitkomen, was dit gevoel weg. Er zit gewoon veel waarde in de band en afwerking. Laat onverlet dat een iets hoogwaardiger uurwerk fijn had geweest.

2 likes

Die is ook mooi maar helemaal geen snowflake wijzers en ik zou er niet het zwembad mee in durven :grin:

@MrMojo tis maar een beetje geluk hebben bij Seiko heb ik het idee - en als het stuk is stoppen ze er een nieuwe uurwerk in in plaats van opnieuw afregelen. Maar de band en afwerking vind ik heel fijn inderdaad

2 likes

62% bruto winst. Waar "expenses uit bestaan weet ik niet, maar alsnog 4 miljard operationele winst.

3 likes

Nee, dan lees je het niet goed, uiteindelijk gaat het om de netto winst na belastingen en die is iets meer dan 2 mld en dat is ten opzichte van de omzet net iets minder dan 11%. Dus dat valt eigenlijk nog best mee, dat is niet exorbitant. Interessant om te zien dat ze meer kosten maken voor distributie en marketing als voor de productie van de horloges zelf.

1 like

Ik heb slechtere maanden gedraaid :grimacing:

1 like