Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Dito. Ik vroeg me wel af waarom er geen groen/wit bij stond, maar blijkbaar bestaat die niet? Vreemd. :slight_smile:

Dit groen aangekleed in dezelfde propere kast/indices/kroon zou ik top gevonden hebben.

4 likes

Goed, ik zal ook eens een keer wél naar jullie luisteren. De blauwe zal het zijn.

Ja, ja. En dan zeker met een gratis oranje tropic erbij 🫣

1 like

guilty

2 likes

Op zoek naar een zomers pols vriendje; lichte kleuren, moet er mee het zwembad in kunnen duiken, niet te groot (rond de 38mm en/of lug to lug <49mm), liefst <2k en een vrolijk/fris uiterlijk. Mag iets aparts in zitten, hoeft niet.

Mogelijke opties:

.

Welke zou je kiezen, voor een zomers horloge “erbij”?

• Nomos Club Campus
  • Doxa 200
  • Astor + Banks Fortitude light
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

Nomos, omdat het ook een sympathiek merk is in mijn ogen en de club campus een van de comfortabelste horloges is die ik ooit heb gehad. Het is echt mijn vakantiehorloge geworden

7 likes

Qua foto heb je de solo en de must door elkaar gehaald. Maar dat terzijde.

De basculante zou mijn voorkeur hebben
En dan de solo. :sunglasses:

1 like

Even doorsparen en dan deze:

4 likes

:joy: standaard HF antwoord, hè? Als het het waard is, wie weet.

Alhoewel ik de gedachte waardeer, maar

Nope. Njet. Nein.

4 likes

Nomos gestemd. Maar die babyblauwe Halios uit het blauwe gedeelte is misschien ook een prima optie?

3 likes

Ook wel naar gekeken, inderdaad, dus wat dat betreft zit je op het goede spoor :ok_hand: Op zich redelijke prijs geloof ik maar ik ben er alleen voor mijzelf nog niet uit of ik dat ding voor mij dat geld waard is, of dat ik het te duur vind voor iets wat ik een beetje als een “hype horloge” zie. Wel goede suggestie :ok_hand:

2 likes

Christopher Ward C63 Sealander

In meerder kleuren verkrijgbaar en ook op bracelet

6 likes

Ook een goede optie :ok_hand: leuke dingen maar ik heb moeite met het logo op de plaat; Ik snap het/weet waar het vandaan komt maar het is te aanwezig oid? Het voelt een beetje als een dissonant voor mij :man_shrugging:

1 like
1 like

Zo Nomos. De Formex waar @Ruud mee aankomt is ook super cool. En comfortabel.

2 likes

Doxa 600T vind ik leuk sportief horloge voor de zomer

9 likes

Ik heb hem nooit gedragen maar ben wel heel benieuwd. Nog getwijfeld om hem te kopen maar daar wel gewoon van afgezien.

2 likes

Idd zeg :heart_eyes: maar dus jammer van die caseback… :smirk:

1 like

Dit was voor mij ook de reden om hem van het lijstje te schrappen, ondanks dat ik hem erg mooi vind (de oranje versie zou het dan geworden zijn).

1 like

Binnenkort wil ik gaan passen, dagje Dusseldorf op d eplanning dus goede hoop dat ik slaag qua aanwezigheid van de modellen. Hier spookt de Oris Rectangular al geruime tijd door het hoofd. Maar er is een kaper op de kust gekomen, de Nomos Tetra. Van beide modellen zijn de nodige varianten verkrijgbaar, dus ik ben benieuwd wat jullie zouden doen.
Beiden dressy maar ook casual te dragen met een andere band (dress up en down), beiden geschikt voor de smallere pols (16,5 cm). De Oris is een automaat, de Nomos een handwinder.
De Oris heeft een bandaanzet van 19mm, in dit geval geen probleem want dat heeft mijn Oris Cervo Volante ook, bandjes zijn dus uitwisselbaar. De Nomos heeft een aanzet van 18mm. Als ik ervoor ga moet de Nomos Club Campus 36 Deep Pink ervoor wijken.

Daarom een getrapte poll, allereerst voor welk model zouden jullie gaan, de Oris of de Nomos?

De Tetra Fidelio (29,5 mm)

De Tetra Ode an die Freude (29,5 mm)

De Tetra 29:

De Tetra 27 (27,5 mm):
image

Oris of Nomos?
  • Oris Rectangular
  • Nomos Tetra
  • Nja, hou gewoon die Club Campus

0 stemmers

Als je Oris hebt gestemd, welke van de vier opties?

• De witte
  • De rode
  • De blauwe
  • De groen/grijze

0 stemmers

Als je Nomos hebt gestemd, welke variant?

• De Tetra Fidelio (blauw)
  • De Tetra Ode an die Freude (groen)
  • De Tetra 29 (zilver/wit)
  • De Tetra 27 (zilver/wit)
  • De Tetra maar een andere kleurstelling

0 stemmers

1 like