Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Hoeven ons niet af te vragen wat jij op zondag draagt @TagEd :innocent:

1 like

Tot mijn eigen verbazing voor de Rolex gestemd. Die sub dial die dwars door het centrum van de wijzers loopt bij die PP slaat helemaal nergens op.

3 likes

Eens. Het design is duidelijk geĆÆnspireerd op de 2497. Die heeft dat probleem niet, omdat de functie van de sub dial verschillend is. Hadden ze voor de balans beter zo kunnen houden. Wat heeft een mens doorgaans aan een 24h-index?

3 likes

Deze dial lay out is sowiso beter.

Ik snap dat ook niet bij die modernere PP.
Is wel bij meer dial configuraties dat de wijzers ergens doorheen prikken.

Vroeger was alles beter.

1 like

Dan weet je wanneer je horloge is stilgevallen. Handig voor het weer op tijd zetten bij het terug omdoen. :nerd_face:

2 likes

Tha Bomb!

3 likes

Dat was ook de enige functie die ik kon bedenken. Buiten wanneer je boven de poolcirkel leeft :sweat_smile:

1 like

Op horloge-gebied zeker. Alle merken hebben moeite om de charme van weleer te recreƫren

1 like

Ik had het niet beter kunnen zeggen.

Squale for the win. Maar je vergeet iets: De Sub 39 GMT in het blauw is heel, heel erg mooi. En de Sub39 is het minst een hommage van de drie horloges die TS toont. De 22mm lug spacing, in combinatie met de saffieren bezel en het bolle glas leveren een echt eigen smoel op.

De overige horloges die @dj00tiek aanhaalt zitten veel meer in de hommage hoek, en daar heb ik zelf dan weer een hekel aan, ook al is een Peter Blake erg tof.

3 likes

Je hebt gelijk ja, die andere 2 zitten meer in de homage hoek en over het algemeen heeft Ginault veel haters.

Ik neig meer naar de Helson of Squale, moet de Squale eens in het echt bekijken, of hij niet te klein voor me is en of de l2l geen overhang heeft.

Misschien nog wat alternatieven bij Christopher Ward?:

9 likes

Best aardig die 1e, maar ik vind het logo niet zo geweldig en het ankertje (of wat het ook is) aan het uiteinde van de secondenwijzer… meh. Maar bedankt dat je meedenkt met alternatieven! :+1:t2:

1 like

Charme die ook met nostalgie te maken heeft, en het feit dat een mechanisch aangedreven en gereguleerd horloge destijds nog een stuk gereedschap was in plaats van een sieraad voor ietwat merkwaardige mannen :sweat_smile:

Deels, zeker, maar ik durf wel te zeggen dat qua productiemethoden en ook verhoudingen van horloges de merken met moderne herinterpretaties niet in de buurt komen bij de iconen van vroeger. Productiekwaliteit, toleranties, robuustheid, zal vast en zeker beter zijn, maar het is echt de charme die men niet meer weet te produceren.

Ik vind het voorbeeld van de 50s/60s Omega constellations vs. De moderne globemaster altijd sprekend.

Onyx inlays in de wijzers en markeringen, zeer fijne fluted gouden bezel, een fantastische linen dial, meerdere opgelegde logo’s, piekfijne wijzers met lume in de punt

Versus dit:

4 likes

Kijk je naar kwaliteit denk ik dat Ginault wel de beste is van de 3… Van deze 3 zou ik die dus ook kiezen, al vind ik de blauwe bezel de minst mooie uitvoering. Misschien ook naar Monta kijken? Al is die wel iets duurder.

1 like

Met dat budget van rond de 2500 zou ik zelf toch eerder richting een Tudor BB gaan kijken.

Ik zag dat de Squale Sub39 ook flink omhoog is gegaan qua prijs in de afgelopen maanden.

1 like

Wil je dat wel even laten? De hobby is me al duur genoeg zonder dat ik die ideeƫn weer krijg. Sinds ik dat ding van @Svennos ooit vast had in het Taphuys geil ik op exact deze connie, en ik word er liever niet aan herinnerd.

4 likes

Mooi he … leuk te zien dat @rorymoer hem nog heeft :ok_hand:

3 likes

Baltic to the rescue.

5 likes

Jij hebt duidelijk nog nooit een YM in je handen gehad. (Overgepolijste) kasten worden bot op de randen die anders scherp zouden zijn. Die randen zijn ook gewoon scherp bij de YM. Echter, de kast is aan de zijkant gewelfd ipv recht. Veel moeilijker om te maken en ook veel verfijnder. Als je dat zou polijsten wordt het juist recht, zoals de submariner. De YM heeft overigens dezelfde curves als de daytona, vind je die ook lelijk? En tot slot; meevoerde??!..